• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med seagull 1963

Klocknoob

Breitling
Hej jag köpte en seagull 1963 via amazon. länk till klockan:

När jag fick klockan så var det problem med att vrida upp klockan på vanligt sätt. Det hållet jag brukar vrida upp mina andra klockor på:


Då det var stumt och verkade sitta fast när jag drog upp den åt det hållet. Testade andra hållet och det var feedback och gick bra. Tänkte inte mer på det utan trodde bara att man drog den bakåt för att vrida upp den.

Den stannade efter ca 2 timmar och startar inte när jag vrider åt det hållet igen. Testade då det "vanliga hållet" igen och den hoppade igång men det är trögt och ingen feedback när man drar upp den (det klassiska ljudet att man hör något händer)

Kronan åker också tillbaka och skruvar tillbaka sig själv.

Jag har bett om en refund ifrån säljaren vilket är beviljat men dom verkar inte sugna på att betala frakten för en "trasig klocka" så verkar som jag får behålla den.

Tänkte om någon vet vad felet kan vara och vad kostnaden skulle vara att få den reparerad hos en urmakare. Finns ingen urmakare i min stad vad jag vet så undrar om det är värt att lägga tid på eller ej.

Jag har bifogat en bild på baksidan av klockan också. Tack på förhand
 

Bilagor

  • 279510077_544158383741159_5483736378907570529_n.jpg
    279510077_544158383741159_5483736378907570529_n.jpg
    186.7 KB · Visningar: 8

Exxet

Rolex
Ingen som har någon idé vad som är fel?
Nu vet jag inte hur länge sen det är du köpte den men det borde väl vara garanti på den, säljaren ska väl stå för returen om det är ett garantiärende, så vida det inte är en privatförsäljare.

Att kronan roterar tillbaka låter som det är något med spärrhaken som ska gripa in och stoppa spärrhjulet från att snurra tillbaka,
kan bli dyrare att lämna in den än vad den kostade.
 

Klocknoob

Breitling
Nu vet jag inte hur länge sen det är du köpte den men det borde väl vara garanti på den, säljaren ska väl stå för returen om det är ett garantiärende, så vida det inte är en privatförsäljare.

Att kronan roterar tillbaka låter som det är något med spärrhaken som ska gripa in och stoppa spärrhjulet från att snurra tillbaka,
kan bli dyrare att lämna in den än vad den kostade.
Ja det var garanti på klockan och har fått pengarna tillbaka. Men amazon sa jag fick behålla klocka då säljaren inte vill skicka en redan betalad fraktsedel.
 

Exxet

Rolex
Ja det var garanti på klockan och har fått pengarna tillbaka. Men amazon sa jag fick behålla klocka då säljaren inte vill skicka en redan betalad fraktsedel.
Då löste det sig ju ganska bra ändå, och är det ett skitfel på klockan är det ju ännu bättre, kan ju bli att du får fart på klockan, pengarna tillbaka, m a o en gratisklocka.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Testa att fråga i den här delen av forumet i stället:

 

Klocknoob

Breitling
Testa att fråga i den här delen av forumet i stället:

Tack! Ska prova där
 
Topp