C
China
Guest
Känns som att du drar det till det extrema.
Har inte sagt att man skall skicka pm till förbannelse, eller behöva sätta press på folk. Om de inte tar sitt ansvar, så är det grund till en negativ referens.
Däremot ska man alltid ge säljaren (eller köparen) chans att göra rätt för sig, och man måste ha förståelse för den andra partens situation. Det finns alltid gråzoner, och där tycker jag att admins kan göra nytta.
Affärerna och eventuella konflikter sker ändå på deras plattform, och det känns som att det skulle kunna lösas (i vissa fall) med en objektiv tredje part. Slänger man istället ut det på forumet, så tror jag att risken är stor att det blir vinklat och att folk gapar efter blod.
Min poäng är att dagens system blir svartvita omdömen, oavsett om det rört sig om någon mindre fnurra på tråden eller allvarligare problem. Jag ser ingen anledning till varför forumledningen skall göra bedömningar av medlemmarnas affärer. Vi medlemmar får möjlighet till att göra affärer på K&S, forumet har inget ansvar för medlemmarnas agerande. Låt gå för att man kan bromsa olämpliga annonser eller stänga av folk som missköter sig. Då är det bättre att ta diskussioner öppet på forumet om man inte är nöjd, och jag tror faktiskt inte att det blir något gapande efter blod.