Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rädsla för att bli lurad igen .

Diskussion i 'Diskussion' startad av rogart-63, 8 oktober 2015.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Letat ett Omega 1250 verk och hittat ett på Chrono24 . I bra skick som det står i annonsen . Komplett med tavla och lite annat . kontaktade säljaren och frågade lite .Private säljare . Han hade ingen Paypal men erbjöd sig skicka verket om han fick en kopia på mitt pass . Skulle betala när jag sett grejorna sa han . Är detta riskfritt ? Mig kan man lita på men finns det några fallgropar . Han sa att om jag inte gillar verket skulle jag kunna skicka tillbaka allt .Och betala ev frakt . Han har inget paypal och troligen handlar det om banköverföring vid ev köp . Säljaren är från Spanien .
    Är bara intresserad av verket och tavla och visare kommer troligen säljas så småningom .

2. Hugii

Hugii Biskop

Låter för bra för att vara sant.
    Vad ska han med kopia på ditt pass? Kan lika väl få adress på mail. Skulle tro att han kommer att använda det sen för att maila...kanske hyra ut lägenheter eller vad som helst annat... Jag skulle skippa det.

JohnDoe och rogart-63 gillar detta.
  3. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Just kopia av passet låter nog avskräckande tycker jag, jag säger pass...

yonsson och rogart-63 gillar detta.
  4. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Mitt pass har dessutom gått ut . Blev oxå lite skeptisk på att han skulle ha mitt pass . Vad bevisar det liksom?

5. Plomeros

Plomeros Bonde

kopia på ditt pass? låter knappast som en vettig ide att ge ut det om du inte litar på personen.
    det räcker väl så vitt jag vet för att ta en sms-lån osv. Vet inte hur stor risk det är men skulle vart försiktig iallafall

rogart-63 gillar detta.
  6. alfgren

alfgren Biskop

Märkligt upplägg. Men om man ska blåsa någon gör man det antagligen med något dyrare än ett omega verk.

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Nja, skulle inte skicka iväg en kopia på mitt pass, jobbigt om någon stjäl ens identitet. Ska tydligen vara väldigt svårt att få bukt på när det väl börjat.

rogart-63 och JohnDoe gillar detta.
  8. Hugii

Hugii Biskop

Det spelar ingen roll.....hannkan fortfarande utge sig att han är du.... och ta in pengar från folk men som säkerhet maila kopia på passet :)

9. Equilibrium

Från:
    Island
    Du har väl för Guds skull inte skickat iväg en kopia av ditt pass ? Utgånget eller ej, spelar ingen roll.

10. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Paypal kan säljaren fixa på 2 minuter utan kostnad. Passa på passet.

rogart-63 gillar detta.
  11. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tur man har er att fråga innan man gör nåt dumt som man sen bittert får ångra . Jag passar :). Precis min tanke med paypal . Tar några minuter att fixa .Dessutom finns Trusted Chrono24 att tillgå . Lutar att en anmälan till Chrono24 .

JohnDoe och Camo00 gillar detta.
  12. Equilibrium

Från:
    Island
    Jag förstår inte alls varför man skulle visa sitt pass i annat syfte än vid ev tullkontroll i samband med utlandsresor....
    Bra beslut @rogart-63 !

rogart-63 gillar detta.
  13. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag tycker inte att du ska göra det. Jag hade aldrig gjort det. Verkar skumt.

EDIT: Sorry, såg nu att du redan hade valt att passa. Bra beslut!

rogart-63 gillar detta.
  14. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

@rogart-63 jag kan försöka hjälpa dig hitta ett 1250-verk:)
    viktigast av allt: skicka ingen bild på pass/id!

Senast ändrad: 9 oktober 2015
    rogart-63, LadyA och Equilibrium gillar detta.
  15. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    SKICKA INTE EN KOPIA PÅ ID-HANDLING!

rogart-63 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield