Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rån på Nedhre

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jakobb, 23 april 2013.

1. Jakobb
    Trådstartare

Jakobb Friends of KS

Bifogar bild nedan med artikel från Mitt i Östermalm. Tråkigt med folk som blir rånade, har bekanta i krokarna som blivit av med sina kvalitets-ur tidigare men det har varit en oroväckande stadig ökning på senaste.

En inte allt för vild gissning är att det är någon utländsk liga som kränger klockorna till en icke ont anande köpare i något mindre nogaräknat land.

Har KS några tips för att undvika rån? Bortsett från att obviously inte flasha klockan sena kvällar..

2. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Så jävla tråkigt...

Det bästa tipset för att inte bli rånad är att inte vara ett lätt byte. Det gjordes en studie på rånare i ett fängelse. De fick se en film på folk på stan och nästan alla rånare valde samma folk som offer. Se självsäker ut, inte gå med hörlurar och titta ner i marken, vara medveten om sin omgivning mao. Röra sig bland folk i den utsträckning det går. Är du full som ett jävla djur så kom ihåg att en taxiresa är billigare än en rolex.

Själv skulle jag nog sparka honom på nötterna och dra löpet=)

Jomppe gillar detta.
  3. morrism

morrism Friends of KS

Det kan likaväl vara en försäkrings-scam, tro inte på allt i tidningarna

Målarn, axel_, Hardy och 1 annan gillar detta.
  4. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Äsch, thailands rollar de försöker få ut försäkringspengar på. :woot:
    Näh, men vanligt sunt förnuft är väl att skylta med. Fast hur ofta ser man inte ap kalasa folk komma ut från Riche t ex.
    Och kanske inte ta skumma gränder hem genom betong djungeln.
    Jag personligen skulle se rött och öppna en burk norrländsk burk med ilska.

5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    som krävde att han skulle få armbandsuret........Han måste ha vetat att killen hade fett klocka,innan han rånar honom.Hemsk situation,ock hur mycket får han för klockan? Hoppas att dom tar dom.

6. morrism

morrism Friends of KS

Runt en 3e del av marknadspriset brukar de säljas för

7. JS

JS Friends of KS

Jag skulle bli skogstokig om nått jävla avskum skulle försöka sno min klocka för att finansiera nått "flashigt gangsta-liv" :rage::rage::rage:

Jokkmokkswe gillar detta.
  8. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Även om jag inte kan bedöma detta fall så är det nog en god idé att INTE flasha/spexa/berätta om hur dyr sin klocka är.. Hamnar det i fel kretsar så tror jag många ser en chans med ett enkelt rån..

9. Jakobb
    Trådstartare

Jakobb Friends of KS

Menade mer att dra ner jackärmen över klockan när man vandrar hem :woot:

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Då är man säker med sin Rolex, alla tror den är fejk :)

11. carlanton

carlanton Biskop

De tar din klocka vare sig den är dyr eller inte, men antagligen får de bättre ROI på Östermalm än här i Högdalen.

12. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Haha, många JETSET i Högdalen :D

13. David

David Bödeln

Butter uppsyn i 90 sekunder och sedan ett lågt och utdraget "huvva, hä ä svindåligt"?

Målarn och Spencer gillar detta.
  14. leben

leben El Patrón

Sjukt jobbigt.

Mårtenssons ur Brookfield