• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånbyte på blocket

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag vill höja ett varningens finger när det gäller några klockor på blocket. Jag har nämligen sett en koppling mellan denna annons och några till salu-objekt.
Nu tror jag iof att folk i allmänhet är försiktiga med Blocket, men ändå.
received_10206859479231653.jpeg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har du någonting på fötterna som stödjer detta? Eftersom jag har en del insyn i Blocket bakom kulisserna kan jag lova dig att det är det sämsta stället att sälja stöldgods på du kan hitta.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har du någonting på fötterna som stödjer detta? Eftersom jag har en del insyn i Blocket bakom kulisserna kan jag lova dig att det är det sämsta stället att sälja stöldgods på du kan hitta.
Utveckla gärna, om du har möjlighet.

Tycker att Blocket skulle göra som C24 och avkräva säljaren bilder som inte kan tas från någon annan.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Utveckla gärna, om du har möjlighet.

Tycker att Blocket skulle göra som C24 och avkräva säljaren bilder som inte kan tas från någon annan.
Det vore rätt dumt av mig att berätta om vad som sker (och jag vet inte heller alla detaljer), då skulle ju bedragare kunna förbereda sig. Principiellt sker dock väldigt mycket bakom kulisserna som du inte ser som vanlig besökare.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det vore rätt dumt av mig att berätta om vad som sker (och jag vet inte heller alla detaljer), då skulle ju bedragare kunna förbereda sig. Principiellt sker dock väldigt mycket bakom kulisserna som du inte ser som vanlig besökare.
Förstod nästan det. Men du kan ju tipsa dem om att annonsörer av klockor borde tvingas att fota dem med olika, av systemet bestämda, klockslag så annonser där man lånat andras bilder försvinner :)

(Har aldrig sålt någon klocka på Blocket så om någon liknande funktionalitet redan finns är det ju bra)
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Tvivlar starkt på att de gjorde något mer än att ta kassaskåpet. Möjligen en försäkringsgrej?
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
En annan sak jag vet (som jag inte heller kan berätta detaljer om) är att en del rån det har stått i tidningarna med 99% sannolikhet aldrig har inträffat överhuvudtaget. Solklara försäkringsbedrägerier.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Förstod nästan det. Men du kan ju tipsa dem om att annonsörer av klockor borde tvingas att fota dem med olika, av systemet bestämda, klockslag så annonser där man lånat andras bilder försvinner :)

(Har aldrig sålt någon klocka på Blocket så om någon liknande funktionalitet redan finns är det ju bra)
Som sagt. Det sker saker som du inte ser som besökare. Eller ens som "vanlig" säljare. Olika säljare kan gå igenom olika processer...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag drar inga som helst slutsatser av allt detta mer än att jag bla sett en Rolex Sub ute till försäljning på blocket som senare anmäldes stulen. Där och då tyckte jag det var ett märkligt sammanträffande. Vad andra drar för slutsatser är upp till var och en. Dock ska man vara försiktig med att spinna iväg i tanken vilket många gånger leder till att dikten överträffar verkligenheten.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jaså, kan du bli berätta om när du blev rånad sist då?

Nej däremot vet jag att folk blir rånade varje vecka. Pistolrån hemma hos säljare med mer.
Jag har varit i branschen och haft kontakt med polisen själv, sett anmälningarna och hört snacket.

Att du möjligen sålt klockor på blocket med gott resultat betyder inte att du vet någonting.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nej däremot vet jag att folk blir rånade varje vecka. Pistolrån hemma hos säljare med mer.
Jag har varit i branschen och haft kontakt med polisen själv, sett anmälningarna och hört snacket.

Att du möjligen sålt klockor på blocket med gott resultat betyder inte att du vet någonting.
Något jag också vet är att ett flertal av dessa rån som anmälts och det stått om i tidnignarna inte hänt alls. Säger absolut inte att alla är så men fler än ett uppmärksammat fall som det stått om har enligt polisen aldrig hänt. Detta är sannolikt ett ytterligare.

För övrigt har jag betydligt större insyn än som "vanlig" kund på Blocket.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Något jag också "vet" är att ett flertal av dessa rån som anmälts och det stått om i tidnignarna inte hänt alls. Säger absolut inte att alla är så men fler än ett uppmärksammat fall som det stått om har enligt polisen aldrig hänt. Detta är sannolikt ett ytterligare.

För övrigt har jag betydligt större insyn än som "vanlig" kund. I detta avseende är jag inte vanlig.

Försäkringsbedrägerier är inte relevant, jag har träffat de som råkat som mest illa ut. Klara kopplingar till annonser på Blocket har funnits i flera fall och jag tvekar inte på att du har större insyn än gemene klocknörd, men du måste förstå att folk råkar riktigt illa ut och ofta är Blocket en gemensam nämnare. Det finns skurkar där som skyr få medel.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Försäkringsbedrägerier är inte relevant, jag har träffat de som råkat som mest illa ut. Klara kopplingar till annonser på Blocket har funnits i flera fall och jag tvekar inte på att du har större insyn än gemene klocknörd, men du måste förstå att folk råkar riktigt illa ut och ofta är Blocket en gemensam nämnare. Det finns skurkar där som skyr få medel.
Sprit och krogen är ett större problem i rent antal räknat än Blocket annonser. Som rånare lämnar du oerhört mycket elektroniska spår efter dig om du kontaktar en säljare på Blocket. Tro mig, om du vill råna någon är en Blocketannons ett otroligt osmart sätt som tjuv att hitta dina offer på.

Dock, med detta sagt och detta är viktigt. En hel del tjuvar/bedragare bryr sig inte om att de sannolikt åker dit om några månader. Då har de redan bränt pengarna på Thailandsresor och brudar och har inget emot att sitta inne några månader. De var redan på väg dit på grund av andra brott.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Sprit och krogen är ett större problem i rent antal räknat än Blocket annonser. Som rånare lämnar du oerhört mycket elektroniska spår efter dig om du kontaktar en säljare på Blocket. Tro mig, om du vill råna någon är en Blocketannons ett otroligt osmart sätt som tjuv att hitta dina offer på.

Dock, med detta sagt och detta är viktigt. En hel del tjuvar/bedragare bryr sig inte om att de sannolikt åker dit om några månader. Då har de redan bränt pengarna på Thailandsresor och brudar och har inget emot att sitta inne några månader. De var redan på väg dit på grund av andra brott.

Yes.
Kontentan är från båda våra håll att vara försiktigt i affärer hur som.
 
Topp