Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rånbyte på blocket

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airman, 21 juni 2016.

1. Airman
    Trådstartare

Airman Präst

Jag vill höja ett varningens finger när det gäller några klockor på blocket. Jag har nämligen sett en koppling mellan denna annons och några till salu-objekt.
    Nu tror jag iof att folk i allmänhet är försiktiga med Blocket, men ändå.
    received_10206859479231653.jpeg

2. alfgren

alfgren Biskop

Har du någonting på fötterna som stödjer detta? Eftersom jag har en del insyn i Blocket bakom kulisserna kan jag lova dig att det är det sämsta stället att sälja stöldgods på du kan hitta.

3. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
  4. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Utveckla gärna, om du har möjlighet.

Tycker att Blocket skulle göra som C24 och avkräva säljaren bilder som inte kan tas från någon annan.

5. alfgren

alfgren Biskop

Det vore rätt dumt av mig att berätta om vad som sker (och jag vet inte heller alla detaljer), då skulle ju bedragare kunna förbereda sig. Principiellt sker dock väldigt mycket bakom kulisserna som du inte ser som vanlig besökare.

tissoter gillar detta.
  6. Airman
    Trådstartare

Airman Präst

Jag gör en rättelse härmed. Inget rån utan det handlar givetvis om ett inbrott.

Nicbex och JLW gillar detta.
  7. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Förstod nästan det. Men du kan ju tipsa dem om att annonsörer av klockor borde tvingas att fota dem med olika, av systemet bestämda, klockslag så annonser där man lånat andras bilder försvinner :)

(Har aldrig sålt någon klocka på Blocket så om någon liknande funktionalitet redan finns är det ju bra)

8. christian-h

christian-h Biskop

Utveckla gärna det fetmarkerade.

Case gillar detta.
  9. osverigeo

osverigeo Borgare

Från:
    Mamma
    Tvivlar starkt på att de gjorde något mer än att ta kassaskåpet. Garanterat en försäkringsgrej.

Och ja, jag vet vem Ronnie är. Försatt i personlig konkurs med mera.

10. M.U

M.U Biskop

Då är han tamefan värre än rånarna.

11. poormans

poormans Präst

fast ingen av er vet väl något sånt eller? skulle nog vänta med att lägga ut såna anklagelser på ett öppet forum

jabla, Bojke, paradis och 1 annan gillar detta.
  12. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Vem är Jan-Erik och varför vill han ha bort skogsdungen?

jabla, Micke_A, Linkan och 31 andra gillar detta.
  13. alfgren

alfgren Biskop

En annan sak jag vet (som jag inte heller kan berätta detaljer om) är att en del rån det har stått i tidningarna med 99% sannolikhet aldrig har inträffat överhuvudtaget. Solklara försäkringsbedrägerier.

osverigeo gillar detta.
  14. christian-h

christian-h Biskop

Motsägelsefull 2.0

MKRGG och Frazze70 gillar detta.
  15. alfgren

alfgren Biskop

Som sagt. Det sker saker som du inte ser som besökare. Eller ens som "vanlig" säljare. Olika säljare kan gå igenom olika processer...

Torsten gillar detta.
  16. alfgren

alfgren Biskop

Du vet. Lagstiftning som förhindrar och sånt.

christian-h gillar detta.
  17. wayne

wayne Friends of KS

Spänningen stiger, hur ska detta sluta?

paradis gillar detta.
  18. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...ja det är fanemej mer intressant och få veta något mer om :p!!!!

jabla, Seikosthlm, Savagear114 och 2 andra gillar detta.
  19. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Man blir rånad på blocket, annonsera inte där.

David och Bojke gillar detta.
  20. alfgren

alfgren Biskop

En polisutredning som kommer fram till att brott inte kan styrkas.

21. alfgren

alfgren Biskop

Nej det blir man inte.
    Med samma logik blir man rånad av att beträda Stureplan eller Kungsgatan i Stockholm.

Jakobb, ROB-1832, Torsten och 1 annan gillar detta.
  22. Airman
    Trådstartare

Airman Präst

Jag drar inga som helst slutsatser av allt detta mer än att jag bla sett en Rolex Sub ute till försäljning på blocket som senare anmäldes stulen. Där och då tyckte jag det var ett märkligt sammanträffande. Vad andra drar för slutsatser är upp till var och en. Dock ska man vara försiktig med att spinna iväg i tanken vilket många gånger leder till att dikten överträffar verkligenheten.

23. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag använder mig inte av logik. Jag använder mig av snabba konstateranden och erfarenheter.

Linkan, Knekten, Dykarsjuk och 4 andra gillar detta.
  24. osverigeo

osverigeo Borgare

Från:
    Mamma
    Grundar anklagelserna på att jag träffat honom och sålt till honom. Jobbar inom redovisning och kollade upp honom innan jag skulle möta honom. Personlig konkurs. En riktig skojare om ni frågar mig :)

alfgren gillar detta.
  25. alfgren

alfgren Biskop

Jaså, kan du bli berätta om när du blev rånad sist då?

26. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Nej däremot vet jag att folk blir rånade varje vecka. Pistolrån hemma hos säljare med mer.
    Jag har varit i branschen och haft kontakt med polisen själv, sett anmälningarna och hört snacket.

Att du möjligen sålt klockor på blocket med gott resultat betyder inte att du vet någonting.

Bojke gillar detta.
  27. alfgren

alfgren Biskop

Något jag också vet är att ett flertal av dessa rån som anmälts och det stått om i tidnignarna inte hänt alls. Säger absolut inte att alla är så men fler än ett uppmärksammat fall som det stått om har enligt polisen aldrig hänt. Detta är sannolikt ett ytterligare.

För övrigt har jag betydligt större insyn än som "vanlig" kund på Blocket.

28. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Försäkringsbedrägerier är inte relevant, jag har träffat de som råkat som mest illa ut. Klara kopplingar till annonser på Blocket har funnits i flera fall och jag tvekar inte på att du har större insyn än gemene klocknörd, men du måste förstå att folk råkar riktigt illa ut och ofta är Blocket en gemensam nämnare. Det finns skurkar där som skyr få medel.

29. alfgren

alfgren Biskop

Sprit och krogen är ett större problem i rent antal räknat än Blocket annonser. Som rånare lämnar du oerhört mycket elektroniska spår efter dig om du kontaktar en säljare på Blocket. Tro mig, om du vill råna någon är en Blocketannons ett otroligt osmart sätt som tjuv att hitta dina offer på.

Dock, med detta sagt och detta är viktigt. En hel del tjuvar/bedragare bryr sig inte om att de sannolikt åker dit om några månader. Då har de redan bränt pengarna på Thailandsresor och brudar och har inget emot att sitta inne några månader. De var redan på väg dit på grund av andra brott.

Aquaracer2 gillar detta.
  30. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Yes.
    Kontentan är från båda våra håll att vara försiktigt i affärer hur som.

Mr.Carrera och Torsten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield