• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Racingstrap x 3

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Testar att byta till ett lite sportigare utseende på 2 st Oysterdate och en Air-King 34mm men funkar det?
1 svart 1 mörkbrunt 1 ljusbrunt från Rios, tacksam för kommentarer.

AsJGQuC.jpg


8td0JZf.jpg


qczSv4P.jpg


6UQmYop.jpg


SthJcRN.jpg


Trevlig afton.. :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
håller med flera, de mindre klockorna upplevs ännu mindre med så pass stora hål. sedan är jag något av purist och menar att enbart kronografer får sitta på hålade racing-strap (Edit: och det verkar Aurum också redan ha yttrat)....
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag tycker att airkingen blev riktigt bra, trots att racingtraps för mig hör hemma på chronographer.

Så bra att jag att jag sprang till klockhörnan och plockade ihop det jag kunde hitta. Blev inte alls jättebra :(

atyqynah.jpg


ybu9e5ep.jpg


Fina klockor du har där!
 
Ser OK ut men inte kanon, iofs skulle det vara lättare att se med ett handledsskott. Tror att du skulle tjäna på ett band som smalnar av mer mot spännet. Gillade det ljusbruna på Air Kingen bäst, rätt kul och oväntad kombo.
 

KMS

Rolex
Ok, men inte mer imho! Är just nu inne på vintagestraps. Struts är ju också coolt (nu vet jag ju inte vad du hade på innan dock).
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Eftersom du frågar: nej, jag tycker inte att det fungerar. På en klossig sextio- eller sjuttiotals-chrono helt ok, men inte på dina Rolexar. Där är orginallänkarna så fina, eller enkla läderband.

Men förstås, vill du komma med ett "statement" så är ju racing, rocka och nato bra... Och gummi...

A
 

DrDre

Patek
Både banden och klockorna är ju fina, men jag är inte helt övertygad om kombinationen av dem. För mig är racingstraps något som passar bäst på 70-talare, och helst tidstypiska kronografer.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Om du verkligen måste, satsa på mindre hål. Som det har nämnts tidigare, kontrasterna klocka kontra hål är för stor. Känns lite tacky...
 

mace

Cartier
2-Faktor
Insåg just att mitt inlägg är DET ENDA som inte gillats av Omen - DETTA, mina vänner, är mer utfrysande än den berömda "hyllan" (som jag nu närmade mig med ett myrsteg)!
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag tycker det fungerar bäst på den första Oysterdaten (den svarta). Men som en del andra har sagt tycker jag att det är bättre med länk eller ett vanligt läderband.
 
Topp