• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 14/4 ”Då var det alltså äntligen dags!!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte bara fredag utan det är även dags för undertecknad att äntligen testa en Marine Master. Har varit nära flera gånger under årens lopp men inte riktigt kommit till skott.
Heter de ens ”Marine master” längre förresten eller är det att svära i kyrkan?… Ska man kalla den ”MarineX”? Bara ”X” eller kanske göra som Prince... ”X the watch formerly known as MM300”..
Eller det senare går väl bort. Det är väl att inkräkta på det varumärket…
Jag kommer i alla fall fortsätta kalla klockan för Marine Master, så det så!!
Träffade en EXTREMT trevlig forumprofil igår kväll för ett litet byte. Så här ser nykomlingen ut..
DACB3117-8DE9-4B8A-929F-267C074DF738.jpeg


Nu måste jag bara fundera ut hur det var man justerade länken, tidigare ägaren har ju inga ”Pappi nävar” direkt.. 😘
Fy fan för dessa pinnar!!! Vad är det för fel på skruvar??!!??
Vad var det han sa?… Pilar på undersidan?.. Men betyder pilen ”tryck här” eller ”pinnjäveln ska ut åt detta håll”?!… Obegripligt system.
Hur som haver, det löser sig nog ;-)
Annars får jag byta till gummit..
Så nu kan sommaren komma! Den blå färgen kommer göra sig bra när man ligger och guppar i vattnet!
Nä just det… Jag badar ju sällan. Å typ ALDRIG med klockan på… 🤪

Ha en härlig helg mina vänner! Ta hand om er där ute!!
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_9314 (1).jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga KlockSnackare.14 april 1927 strax före klockan 10:00 rullade den första serietillverkade ”jag rullar” bilen ut från fabriken på Hisingen. Sedan dess har det ju tillverkats ett antal Volvobilar i Göteborgsområdet. Helgen står strax för dörren, så Trevlig helg och ta hand om nära å kära . Ha`re bäst//🧐
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@RicVin
 
Topp