• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 21/7 By Affe; Vi hade i alla fall tur med vädret ( INTE ) !!!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då fader @RicVin har semester, så fick jag den stora äran att hoppa in som sommarvikarie, hoppas du får en skön och härlig semester med mindre regn, än vad jag har haft min bäste Herre! Folk gick Bananas då vi hade tropisk värme ett tag, själv älskar jag det, tyvärr så hade jag bara det dom 4 första dagarna på min semester, därefter har vädret varit SKIT rent ut sagt regn var och varannan dag. Och som inte det vore nog så är det sista semesterdagen för mig, på måndag så börjar jag jobba efter 4 veckor som snarare känns som 4 dagar, jobbångesten är total!

" Nu är vi nära målet, jag och RicVin har slängt in en slant! Jag hoppas några fler följer i våra fotspår! "


img_6181-jpeg.2353468



Jag sa till mig själv att denna SEMESTER ska jag inte ha så många måsten, och inte planera in något om det inte blir något helt akut här hemma som måste fixas. En sak jag ändå planerade in, var att först åka förbi @laketwig för att sedan åka gemensamt ner till den årliga GTGn i Helsingborg, för den vill man inte missa! Och så grillaftonen hemma hos min/våran vän @Allan Ballan på lördagen, den är också alltid lika trevlig.

Fram tills nu, så har jag bara fixat till några underreden till ett gäng skivlådor jag ropade in på en auktion tidigare under sommaren, det kändes som ett måste, men ett kul måste!

img_4367-jpeg.2325028

img_5135-jpeg.2344717

img_5222-jpeg.2344741


Jag hade väl förhoppningar att jag skulle ha orkat motiverat mig att ta ner den JÄVLIGT fula parabolen som sitter på väggen, samt att rikta upp, och plockat bort två sektioner av planket, men det har ju regnat en hel del, och då är det farligt att stå på en STEGE har jag hört. Men sommaren är ju inte slut än, får ta det någon helg framöver kanske, eller inte, Hehe.

img_6117-jpeg.2353199




Något jag har riktigt STOR ångest över, är att jag måste ta reda på Los Tantos växter, hon startade sin semester i måndags, så jag och Bulleglusen kommer att vara gräsänklingar i fyra veckor framöver. Dessvärre har hon givit mig och Bulleglufsen ansvaret för att se till att blommorna, tomatplantor och allt vad det nu är, inte dör medans hon är borta. Haha…hur fan tänker människan, jag är duktig på mycket, men hon vet ju om att jag inte har gröna fingrar. Om jag inte vattnar för lite, så vattnar jag för mycket så dom dör p.g.a. det, Jaja, går det åt HELVETE, så får jag skylla på Katten!

img_6125-jpeg.2353217

img_6120-jpeg.2353197

img_6122-jpeg.2353196

img_6123-jpeg.2353195


Blir man törstig så blir man min lurviga lilla KOMPIS!

IMG_6129.jpeg



Jaja...själv så ska jag snart ge mig ut på långpromenad, lagom hemma till LUNCH! Fint väder just nu, men det lär väl komma regna senare idag, som det gjort alla andra dagar den senaste tiden...

Vill som vanligt önska @RicVin och aLLa andra KLOCKSNACKARE en mycket trevlig Fredag och en jätteskön helg!!!

img_6159-jpeg.2353247
 
Senast ändrad:

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_2519.jpeg

Godmorgon semesterfirande @RicVin och @Affe samt övriga KlockSnackare. 21 Juli 1969 satte Astronaut Armstrong sin fot på månen och yttrade That's one small step for a man, one giant leap for mankind dock hade han lämnat kvar sin Speedmaster i kommandomodulen som back up klocka. Ha nu en riktigt trevlig helg allihopa och för ”böfffelen” glöm inte bort Era nära å kära. //🧐
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Då fader @RicVin har semester, så fick jag den stora äran att hoppa in som sommarvikarie, hoppas du får en skön och härlig semester med mindre regn, än vad jag har haft min bäste Herre! Folk gick Bananas då vi hade tropisk värme ett tag, själv älskar jag det, tyvärr så hade jag bara det dom 4 första dagarna på min semester, därefter har vädret varit SKIT rent ut sagt regn var och varannan dag. Och som inte det vore nog så är det sista semesterdagen för mig, på måndag så börjar jag jobba efter 4 veckor som snarare känns som 4 dagar, jobbångesten är total!

" Nu är vi nära målet, jag och RicVin har slängt in en liten slant! Jag hoppas några fler följer i våra fotspår! "


img_6181-jpeg.2353468



Jag sa till mig själv att denna SEMESTER ska jag inte ha så många måsten, och inte planera in något om det inte blir något helt akut här hemma som måste fixas. En sak jag ändå planerade in, var att först åka förbi @laketwig för att sedan åka gemensamt ner till den årliga GTGn i Helsingborg, för den vill man inte missa! Och så grillaftonen hemma hos min/våran vän @Allan Ballan på lördagen, den är också alltid lika trevlig.

Fram tills nu, så har jag bara fixat till några underreden till ett gäng skivlådor jag ropade in på en auktion tidigare under sommaren, det kändes som ett måste, men ett kul måste!

img_4367-jpeg.2325028

img_5135-jpeg.2344717

img_5222-jpeg.2344741


Jag hade väl förhoppningar att jag skulle ha orkat motiverat mig att ta ner den JÄVLIGT fula parabolen som sitter på väggen, samt att rikta upp, och plockat bort två sektioner av planket, men det har ju regnat en hel del, och då är det farligt att stå på en STEGE har jag hört. Men sommaren är ju inte slut än, får ta det någon helg framöver kanske, eller inte, Hehe.

img_6117-jpeg.2353199




Något jag har riktigt STOR ångest över, är att jag måste ta reda på Los Tantos växter, hon startade sin semester i måndags, så jag och Bulleglusen kommer att vara gräsänklingar i fyra veckor framöver. Dessvärre har hon givit mig och Bulleglufsen ansvaret för att se till att blommorna, tomatplantor och allt vad det nu är, inte dör medans hon är borta. Haha…hur fan tänker människan, jag är duktig på mycket, men hon vet ju om att jag inte har gröna fingrar. Om jag inte vattnar för lite, så vattnar jag för mycket så dom dör p.g.a. det, Jaja, går det åt HELVETE, så får jag skylla på Katten!

img_6125-jpeg.2353217

img_6120-jpeg.2353197

img_6122-jpeg.2353196

img_6123-jpeg.2353195


Blir man törstig så blir man min lurviga lilla KOMPIS!

img_6137-jpeg.2353215



Jaja...själv så ska jag snart ge mig ut på långpromenad, lagom hemma till LUNCH! Fint väder just nu, men det lär komma väl regna senare idag, som det gjort alla andra dagar den senaste tiden...

Vill som vanligt önska @RicVin och aLLa andra KLOCKSNACKARE en mycket trevlig Fredag och en jätteskön helg!!!

img_6159-jpeg.2353247
Trevlig helg!
Imponerande mängd regnvatten i alla tunnor, växterna lär iallafall inte torka bort 😆
IMG_0005.jpeg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra där @Affe 😍

När du berättade om ditt bidrag så gjorde jag slag i saken och matchade det! Bra initiativ!!
IMG_8468.jpeg

Tråkigt med semesterslut… Det borde även vara olagligt med taskigt våder på semestern!! Enligt SMHI får vi skitväder hela nästa vecka när vi ska iväg…🧐

Men en dag som denna kan varken åska, hagel eller drivis dämpa mitt humör!! Igår damp barnbarn nummer 2 ner ❤️ Det bidde en liten kille till! Det visste vi ju iofs sedan innan. Det är ju så man gör nuförtiden. När vi fick våra söner så blev det mer en överraskning…
Det firades med bubbel igår!!

Vilken klocka passar bäst en dag som denna då? Självklart den klocka jag köpte samma dag som barnbarn nr 1 landade…
IMG_8469.jpeg

Dessutom är det idag exakt 2 år och en månad sedan vår prins kom till världen.
Frågan är vilken klocka jag köper nu? Tanken är ju att grabbarna ska få dem när de blir äldre..

Vi var och härjade med honom en stund igår så morfar fick lite avlastning i passandet. Får ont i hjärtat om jag inte får träffa honom minst en gång i veckan!
638BA3F0-385A-413B-BE49-FC4DA1F4D725.jpeg

Självklart är det jag som köpt tishan…

Tack för vikarierandet Affe och njut sista dagarna.

Önskar alla en trevlig helg!!
 
Topp