• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 22/3 ”Nää, jag är skeptisk!!..”

HasseW

Panerai
2-Faktor
Trevlig helg!
image.jpg
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Lugn lugn, jag ska snart förklara vad jag hakat upp mig på!!
Jag menar, jag kan ju orange! Har nog haft fler orange klockor än de flesta. Jag har ju nästa haft lite smått fetischistiska drag när det kommer till orange. Har väl lugnat ner mig med åren men fortfarande är det orange som killar så där lite extra…
I veckan hämtades en ny dinka. En till Certina. Tack för en supersmidig affär @Watcho !!
Har faktiskt hamstrat Certinor på löpande band. Fick ju idén att jag skulle köpa en klocka till varje barnbarn som vid lämpligt tillfälle ska bli deras.
Att det blev Certina var mest en slump och en följd av att jag inte har råd att hamstra Rolex 🤣
Men sen kom jag ju på att jag måste ha en egen också. Annars blir det ju helt fel..🤪
När denna Super PH 1000M dök upp på Köp&sälj var det ju solklart!!
IMG_0896.jpeg

Men… Varför i hela friden kallas den orange?? I annonser och recensioner skrivs det orange hela tiden? Den är ju för böveln nästan kycklinggul så det så!!
Inget fel alls i det. Älskar tavlan som den är!! Men orange? Vad är det då för färg på minutvisaren?..
Strunt samma! Klockan är kanon!! Perfekt till nästa veckas påskfirande!!
IMG_0898.jpeg

Men nu njuter vi av den här helgen först!! Å appropå barnbarn, det blir en sleep over för den äldsta här hos oss i helgen. Längtar!!
Men satan vad trött jag kommer vara på söndag…

Ha det gott mina vänner!!
IMG_2801.jpeg
IMG_0823.jpeg
IMG_1077.jpeg

Gult är inte fult, även om det sades så förr, när man var mindre. Här får du lite riktigt brandgult från arkivet. Jag är ju med i OWGMarch så det blir varken bling eller klockmatchning till fredagsdrinken idag. Nädå. Kör bara på med den gamla Aerospacen i ett par dagar till. Önskar dig, @RicVin, och alla er andra en fin och vederkvickande helg!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2801.jpeg
IMG_0823.jpeg
IMG_1077.jpeg

Gult är inte fult, även om det sades så förr, när man var mindre. Här får du lite riktigt brandgult från arkivet. Jag är ju med i OWGMarch så det blir varken bling eller klockmatchning till fredagsdrinken idag. Nädå. Kör bara på med den gamla Aerospacen i ett par dagar till. Önskar dig, @RicVin, och alla er andra en fin och vederkvickande helg!
Härliga bilder!! Kör hårt!! 🥂
 
Topp