• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 12/8 "Should I stay or should I...go?"

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Grönt är skönt!
IMG_8433.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Den är skön, den där. Ska nog klara en kräftskiva.
"nissehult" !!!!!! det var ju inte så att det förra var speciellt lättidentifierat men detta är ju klatschigare.
Din avatar tycker jag dock är toppen.;)
Jag tänkte att när allt blir mer och mer anonymiserat på nätet så skall jag göra mig mer oanonymiserad. Dessutom är det lite lättare att förklara när man träffar klocksnackare på riktigt. :) Ta dig ner till slätten någon gång och visa upp din rymdtavla - det vore kul att se den live.

När det gäller kräftspad på gissar jag på att det är lättare att rengöra 904L-stål än JLC-läder... Jag tänker inte experimentera. ;)
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänkte att när allt blir mer och mer anonymiserat på nätet så skall jag göra mig mer oanonymiserad. Dessutom är det lite lättare att förklara när man träffar klocksnackare på riktigt. :) Ta dig ner till slätten någon gång och visa upp din rymdtavla - det vore kul att se den live.

När det gäller kräftspad på gissar jag på att det är lättare att rengöra 904L-stål än JLC-läder... Jag tänker inte experimentera. ;)

Jo, Jo, men kan inte undvika den självklara frågan: VEM FAN ÄR NISSE HULT??
Vilken slätt är det jag skall rikta in mig på när jag ger mig iväg?
Beträffande kräftspadet håller jag nog med. Det brukar rinna friskt utefter armarna.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jo, Jo, men kan inte undvika den självklara frågan: VEM FAN ÄR NISSE HULT??
Vilken slätt är det jag skall rikta in mig på när jag ger mig iväg?
Beträffande kräftspadet håller jag nog med. Det brukar rinna friskt utefter armarna.
Jag taggar dig när det blir dax för nästa Östgöta-GTG. Det brukar vara lite rivalitet mellan Linköping och Norrköping. Vi skulle behöva en opartisk domare :D
 
  • Like
Reactions: TiE

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vad är det för ur och länk? Ser mycket stiligt ut.
Tack Moffan! Omega "jumbo" från 41-43ish, länken är från samma år som klockan, gammelfarfars. Tror det är något custom? Inget märke förutom guldstämplar och claspen som är graverad med vårat namn. Skrev i någon annan tråd, tar gärna emot information om typen av länk kallas något speciellt.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Tack Moffan! Omega "jumbo" från 41-43ish, länken är från samma år som klockan, gammelfarfars. Tror det är något custom? Inget märke förutom guldstämplar och claspen som är graverad med vårat namn. Skrev i någon annan tråd, tar gärna emot information om typen av länk kallas något speciellt.

Elegant som tusan och kul att det är en släktklocka.
 
Topp