• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 25/8 "Skottet i Sarajevo"...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller kanske..Startskottet, Inkörsporten, början till slutet,första kärleken, the one that got it started, roten till allt ont...osv,osv..
Ja ni fattar..
Det var när jag såg dagens klocka i sonens Café tidning någon gång för 7-8 år sedan som det startade..
Det sa "klick" och tyvärr så "vände jag inte blad" som Kungen utan satt och dreglade över denna Tissot Visodate.
IMG_1118.JPG

SATAN vilken snygg klocka! Den måste jag ha!!
Googlade febrilt och såg till min besvikelse att den kostade typ 5k.. FEMTUSEN SPÄNN! Är de galna?! Vem FAAN lägger 5 papp på en jävla klocka?!?
Måste gå att hitta billigare tänkte jag. Googlade ännu mer.. Hittade till TTT.. Ooops!
Sen var man igång...Hittade dock ingen Visodate men däremot en firma som hette Urtid. De sålde Glycine, Archimede mm.
Slutade med att jag köpte en IWC klon från Archimede för typ 10k...
Va faan hände?!
Dessutom hade Micke?.? Han som drev Urtid på sig en jävligt tuff Glycine när jag var och hämtade min Archimede.
På de kommande 3 veckorna köpte jag därefter upp alla Glycine jag hittade på Tradera och TTT.
Det gick så långt att @Denke hotade med att råna mig på ngn gammal Airman som han trodde var en årsklocka..
Tänk om jag bara gått in till första bästa Tissot AD och köpt Visodaten efter jag sett den i sonens tidning... Hade jag suttit nöjd då med den och den batteridrivna Certina DS Action som jag då bar till vardags? Fan vet... Men tänk vad mycket kul man varit med om och vad mycket trevligt folk man träffat genom detta intresse!
Alla har ju faktiskt inte hotat med att de ska sno ens klockor...
Efter några år så köpte jag faktiskt en Tissot Visodate, minns inte om det var på TTT eller om KS startat då. Tyvärr så tappade jag den omedelbart i bordet så den fick ett hack i glaset. Ridå.... Kärleken borta. Iväg med den fortast möjligt.
Men nu i veckan så landade jag alltså en Visodate igen.
IMG_1110.JPG

Tycker fortfarande det är en riktigt snygg klocka!
Samtidigt som jag är nöjd med klockan så är jag lite nöjd med mig själv också.
Nöjd att jag fortfarande finner glädje i en klocka som "bara" kostar som en ok middag på lokal efter alla dessa år i en uppåtgående spiral.
Många "normala" människor skulle nog säga att jag är helt dum i huvudet som lägger förhållandevis mycket slantar på klockor. Även om värdet på mina klockor ligger långt ifrån de prisklasser som vi ofta ser här.
Ni får ett #mkshot från tidigare i veckan också bara för att den är så jävla snygg!!!
IMG_1145.JPG

Ha en skön helg mina vänner!!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Eller kanske..Startskottet, Inkörsporten, början till slutet,första kärleken, the one that got it started, roten till allt ont...osv,osv..
Ja ni fattar..
Det var när jag såg dagens klocka i sonens Café tidning någon gång för 7-8 år sedan som det startade..
Det sa "klick" och tyvärr så "vände jag inte blad" som Kungen utan satt och dreglade över denna Tissot Visodate.
IMG_1118.JPG

SATAN vilken snygg klocka! Den måste jag ha!!
Googlade febrilt och såg till min besvikelse att den kostade typ 5k.. FEMTUSEN SPÄNN! Är de galna?! Vem FAAN lägger 5 papp på en jävla klocka?!?
Måste gå att hitta billigare tänkte jag. Googlade ännu mer.. Hittade till TTT.. Ooops!
Sen var man igång...Hittade dock ingen Visodate men däremot en firma som hette Urtid. De sålde Glycine, Archimede mm.
Slutade med att jag köpte en IWC klon från Archimede för typ 10k...
Va faan hände?!
Dessutom hade Micke?.? Han som drev Urtid på sig en jävligt tuff Glycine när jag var och hämtade min Archimede.
På de kommande 3 veckorna köpte jag därefter upp alla Glycine jag hittade på Tradera och TTT.
Det gick så långt att @Denke hotade med att råna mig på ngn gammal Airman som han trodde var en årsklocka..
Tänk om jag bara gått in till första bästa Tissot AD och köpt Visodaten efter jag sett den i sonens tidning... Hade jag suttit nöjd då med den och den batteridrivna Certina DS Action som jag då bar till vardags? Fan vet... Men tänk vad mycket kul man varit med om och vad mycket trevligt folk man träffat genom detta intresse!
Alla har ju faktiskt inte hotat med att de ska sno ens klockor...
Efter några år så köpte jag faktiskt en Tissot Visodate, minns inte om det var på TTT eller om KS startat då. Tyvärr så tappade jag den omedelbart i bordet så den fick ett hack i glaset. Ridå.... Kärleken borta. Iväg med den fortast möjligt.
Men nu i veckan så landade jag alltså en Visodate igen.
IMG_1110.JPG

Tycker fortfarande det är en riktigt snygg klocka!
Samtidigt som jag är nöjd med klockan så är jag lite nöjd med mig själv också.
Nöjd att jag fortfarande finner glädje i en klocka som "bara" kostar som en ok middag på lokal efter alla dessa år i en uppåtgående spiral.
Många "normala" människor skulle nog säga att jag är helt dum i huvudet som lägger förhållandevis mycket slantar på klockor. Även om värdet på mina klockor ligger långt ifrån de prisklasser som vi ofta ser här.
Ni får ett #mkshot från tidigare i veckan också bara för att den är så jävla snygg!!!
IMG_1145.JPG

Ha en skön helg mina vänner!!
Det där ÄR ju en jäkla snygg klocka! Men som du säger, 5k för en satans klocka??
Helt sjukt lixom!

Köpte förresten en svart och en vit Visodate till sonen för något år sedan :angel:

Fick hem ett gäng ge bort-klockor igår. Ja inte alla i den högen då förstås ;)

IMG_3604.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
@RicVin , jag har samma historia fast den går många fler år tillbaka. Hade jag bara köpt den där alldeles för dyra Rolex Submariner som jag egentligen ville ha hade jag kanske aldrig hamnat i det här träsket. Men tänk vad tråkigt det hade varit.
Jag fortsätter även idag med Girard Perregaux. Trevlig fredag!

IMG_3147.JPG
 
Senast ändrad:
Topp