• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 28/8 Sällan har ett TGIF varit mer på sin plats!!

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Happy friday! Blå himmel å tavla så!
image.jpg
 

Rivalen

Rolex
Spännande klockor! Den till vänster, är det en gammal specialutgåva för SAS?

Om jag förstått det rätt så är Poleroutermodellerna inspirerades av att SAS var först med att flyga över eller nära Nordpolen på väg till vissa destinationer i USA (närmsta vägen maximerat kontra där Jorden är smalast. Tror det kallas storcirkelnavigering). Dessa klockor och bild är JEs/Styggepyggeno1 och han häckar på grannforumet, men jag gissar att han har svar på det mesta runt Poleroutern och Universal, liksom de flesta andra klockor. Han har iaf inspirerat mig att titta efter Universal.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Egentligen kunde jag hävda att jag väntat hela natten på att @RicVin skulle starta tråden, eftersom jag tillbringat tiden på akuten på Karolinska. Detta efter fritt fall från bryggkant i mörkret (bastu +dricka+mörker=inte bra) och helikopterfärd.
Men sen glömde jag bort det. Får bli ett sent bidrag i stället!
image.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Egentligen kunde jag hävda att jag väntat hela natten på att @RicVin skulle starta tråden, eftersom jag tillbringat tiden på akuten på Karolinska. Detta efter fritt fall från bryggkant i mörkret (bastu +dricka+mörker=inte bra) och helikopterfärd.
Men sen glömde jag bort det. Får bli ett sent bidrag i stället!
image.jpg
Ojoj vad dramatiskt med helikopterfärd och allt!
Hur gick det?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Egentligen kunde jag hävda att jag väntat hela natten på att @RicVin skulle starta tråden, eftersom jag tillbringat tiden på akuten på Karolinska. Detta efter fritt fall från bryggkant i mörkret (bastu +dricka+mörker=inte bra) och helikopterfärd.
Men sen glömde jag bort det. Får bli ett sent bidrag i stället!
image.jpg
Snubbla kan ju vem som helst göra, så jag tror matteuttrycket skall vara bastu+mörker=inte bra. Hoppas du är ok.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Egentligen kunde jag hävda att jag väntat hela natten på att @RicVin skulle starta tråden, eftersom jag tillbringat tiden på akuten på Karolinska. Detta efter fritt fall från bryggkant i mörkret (bastu +dricka+mörker=inte bra) och helikopterfärd.
Men sen glömde jag bort det. Får bli ett sent bidrag i stället!
image.jpg
Hoppas allt är Ok?! Herrar i vår ålder har ju lite klena lårbenshalsar...;-)
 
  • Like
Reactions: TiE

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är ju fredag!! Inte lätt att hålla reda på veckodagarna efter så lång ledighet. :cigar:

Fixade inte riktigt det där med att vara nudist så Tissoten fick följa med till strandkanten. Nu, plums i plurret. :smug:
20150828_134407.jpg
Hmm... Vad var det de kallade de där? Krabba, skorpion eller något sånt va?
Skitläcker hur som helst!
 
Topp