Arson
Breitling
Hejsan alla!
Köpte en Tissot T Lady klocka till sambon i julklapp förra året från den tyska sidan "Premiumwatches", ingen värsting alls men kostade än 800 EUR (lite dyrare i Sverige).
Klockan är av en självuppdragande modell som efter c:a 5 månader började tappa tiden rejält, närmare bestämt runt 20 minuter per dag.
Gick därför med klockan till närmaste Tissot ÅF vilket var Stjärnurmakarna i Täby.
Fick beskedet att det skulle ta 2 månader att få den åtgärdad. Nåväl, det fick väl vara så då.
Men idag, 10 veckor senare, när sambon själv skulle hämta ut klockan så får hon beskedet att det saknas en reservdel och det tar minst 6 månader till att få fram denna del och de kunde inte göra någonting från Stjärnurmakarna alls.
Premiumwatches säger heller inte att de kan göra någonting.
Är det bara vänta 6 månader till, eller vad ska man göra?
Tack på förhand.
// Mattias
Köpte en Tissot T Lady klocka till sambon i julklapp förra året från den tyska sidan "Premiumwatches", ingen värsting alls men kostade än 800 EUR (lite dyrare i Sverige).
Klockan är av en självuppdragande modell som efter c:a 5 månader började tappa tiden rejält, närmare bestämt runt 20 minuter per dag.
Gick därför med klockan till närmaste Tissot ÅF vilket var Stjärnurmakarna i Täby.
Fick beskedet att det skulle ta 2 månader att få den åtgärdad. Nåväl, det fick väl vara så då.
Men idag, 10 veckor senare, när sambon själv skulle hämta ut klockan så får hon beskedet att det saknas en reservdel och det tar minst 6 månader till att få fram denna del och de kunde inte göra någonting från Stjärnurmakarna alls.
Premiumwatches säger heller inte att de kan göra någonting.
Är det bara vänta 6 månader till, eller vad ska man göra?
Tack på förhand.
// Mattias