Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rob E rockar som vanligt!

Diskussion i 'Diskussion' startad av micke_s, 13 augusti 2013.

1. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bestämde mig att byta tavla, visare och insert på 14060n. En snabb tur in till stan med junior och lite drygt en timmes lunchkaos senare (älskar barn, verkligen...) så kunde jag hämta ut den.

Stor tack som vanligt till gänget på Rob Engström som alltid är supertrevliga och enormt serviceminded!

Rekommenderar alla att plocka upp Rolex nya tidning, go läsning och just i detta nummer så finns det allt möjligt att läsa om Daytonans historia.

Klockan då? Ja den blev ju som ny!
    (självklart sparades gamla uppsättningen)

easy rider, cheepo63, yonsson och 6 andra gillar detta.
  2. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Ser riktigt bra ut! ;)

3. Wollen

Wollen Barfly

Fresh. Ja, service är något de håller i världsklass!

4. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Det gjorde faktiskt en jävla skillnad. Boett och länk såg riktigt jävla fin ut också så det var helt rätt att byta tavla + visare. Blev skitbra!

Vad kostar ett byte?

5. Triggerhappy

Triggerhappy Bonde

Från:
    Täby
  6. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    3300:- för tavla och visare, 800:- för insert

falten gillar detta.
  7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Told ya :) Nice! Nu är det bara att flippa och istället fixa en möglig med doomat plexi ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

8. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Vad är det som avgör om man får behålla delarna eller inte, när jag servade min tudor sub hos RobE så fick jag inte behålla några delar alls. skulle helst behållt glaset och orginalkronan. Trodde det var ännu mer nitiskt med Rolex.

Edit: Snyggt resultat föresten :)

9. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha njae varför istället, får väl köpa en sådan också ;) Lite synd att jag missade Easyriders fina 5513!

10. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Nice Micke! New is always better.

11. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Helt rätt, men hittar du en fin 5513, så kommer du ju aldrig vilja använda safirisen, tänkte jag, men den kan kanske ligga och mögla till sig i 30 år. Nej förresten... Låt junior börja använda den nu, så lär den vara ordentligt patinerad om 35 år, deal?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

12. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM

Frågade du om du fick behålla delarna? Har förstått det som att det inte finns någon lokal Rolex serviceorganisation (fan vad jag svamlar) i Sverige och att handlarna därför får göra som de vill. När jag frågade om tavelbyte i Tyskland var det en självklarhet att jag inte skulle få behålla tavlan.

Och Micke, ser skitbra ut!

13. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Haha vi får väl se, nu ska jag försöka att inte göra några mer klockaffärer på ett tag medan man är hemma med junior till januari. Snart så dyker iaf en ny bekantskap in (delbyte mot min 216570) så lite nytt blir det iaf och jag testar något nytt där (obevandrat märke för mig, stort i övrigt) så får se hur länge den stannar :)

14. micke_s
    Trådstartare

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack! Tror det blev mer en uppmaning än en fråga från mitt håll.. ;)

Det kan nog ligga något i det du säger med att det är fristående handlare. Vet att de inte får sälja delar löst till dig däremot, dvs du kan inte gå in och köpa en reservdel för att på eget bevåg eller liknande byta ut den.

15. JayJay

JayJay Biskop

I det här fallet känns det riktigt prisvärt. Ser grym ut!

16. vekktah

vekktah Borgare

Grattis till bra resultat och service! Hade samma operation halvt planerad men kom på andra tankar...
    mötte en donna som jag hoppas var sommarvikarie när jag var där och kollade sist. Hon hävdade att de polerade mittlänkarna skulle "mattas ned" efter ett par års användning när jag sa något om att de inte passade min smak. *major facepalm* sen frågade jag om ändlänkarna på milgauss ev kunde vara lika exp ll eller subC (för att komma runt problemet) , då fnös hon och sa "jaha, du menar fästena eller?" *ridå* köper inte en rolex av någon som inte är bekant med ordet "ändlänkar".

The Pell och viktor.stefansson gillar detta.
  17. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Ja
    Ja, frågade. Men de var hårda på att inget fick behållas så det inte hamnar i omlopp. Verkar bero lite på vem man frågar kanske.

18. theargonaut

Från:
    Sthlm
    Mera nytt! Spännande... några ledtrådar :)

19. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Klockan blev riktigt snygg efter bytet!

Carlssons Ur i Helsingborg ville inte sälja ett löst insert till min GMT men jag fick behålla det gamla när det bytte.

20. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Varför bytte du tavla? Har jag missat nåt?:)

Mårtenssons ur Brookfield