Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex 1016?

Diskussion i 'Vintage' startad av Oddset, 20 augusti 2015.

1. Oddset
    Trådstartare

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
  2. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Nedre högra bandhornet ser tunt ut, fel länk och jag tycker indexen ser ommålade ut, särskilt trean. Men jag sitter på mobilen så jag kan ha fel.

3. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Är med på vad Mr Chance säger när det kommer till index och länk. Känns för crisp på ytan för att ha legat hos någon som vurmat om den på riktigt, utan att behållit något tillbehör.
    Inköpt, polerad, eventuellt mer hottad och sen till salu.
    Mer känsla i mina ord än ren fakta, bara mina 3,5 cent.

4. Per

Per Björklövens finest

Beroende på serial så borde den ha gilt-tavla 1966.

5. Grafton

Grafton Biskop

Sitter också på mobilen, men jag tror inte att tavlan behöver var relumad. Tycker man ser en del ludna index på de där. Då är väl Pers synpunkt om mismatching tavla desto allvarligare. För ett pris motsvarande >$8200 ska man förvänta sig en bättre klocka med allt i original, tycker jag.

Gummo gillar detta.
  6. marce33

marce33 Torpare

Tavlan ser ut ommålad, fel länk, ... vad är för caliber ? påminna mig de Explorer "made in Italy"..för dyrt .

7. Oddset
    Trådstartare

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
    Tack för svar!

Jakten fortsätter :watching:

8. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Hijackar tråden!
    Vad tror ni om denna tavla, är den original(Gilt Chapter Ring?) eller refinish/AM? Sunkig bild jag vet, och visarna är painfully obvious bytta... menen! Lite "tjocka" 3-6-9 kanske?

9. virrooo

virrooo Präst

Du får nog lösa en betydligt bättre bild för att någon ska kunna urskilja om tavlan är koscher eller ej :)

Unicorn Watches, poormans och BCKSTRM gillar detta.
  10. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Indeed behövs bättre bild! Texten nere på tavlan ser för vit ut i förhållande till texten uppe?

virrooo gillar detta.
  11. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Skrev även på Vintage Rolex Forum och de avfärdade tavlan som taffligt refinsh-jobb, så vitt jag förstår i alla fall...
    What do you think about this 1016 Dial?

12. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Skönt att man verkar ha rätt ibland ;) Svårt att säga givet bilden men får en dålig magkänsla... RF lär ha koll så jag hade avstått även om nu mitt påpekande skulle vara fel...

rillesnille gillar detta.