• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1016?

Mr Chance

Kalmar
Nedre högra bandhornet ser tunt ut, fel länk och jag tycker indexen ser ommålade ut, särskilt trean. Men jag sitter på mobilen så jag kan ha fel.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Är med på vad Mr Chance säger när det kommer till index och länk. Känns för crisp på ytan för att ha legat hos någon som vurmat om den på riktigt, utan att behållit något tillbehör.
Inköpt, polerad, eventuellt mer hottad och sen till salu.
Mer känsla i mina ord än ren fakta, bara mina 3,5 cent.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Sitter också på mobilen, men jag tror inte att tavlan behöver var relumad. Tycker man ser en del ludna index på de där. Då är väl Pers synpunkt om mismatching tavla desto allvarligare. För ett pris motsvarande >$8200 ska man förvänta sig en bättre klocka med allt i original, tycker jag.
 

marce33

Breitling
Tavlan ser ut ommålad, fel länk, ... vad är för caliber ? påminna mig de Explorer "made in Italy"..för dyrt .
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Hijackar tråden!
Vad tror ni om denna tavla, är den original(Gilt Chapter Ring?) eller refinish/AM? Sunkig bild jag vet, och visarna är painfully obvious bytta... menen! Lite "tjocka" 3-6-9 kanske?
13293045_10153496833896046_890689105_n.jpg
 

BCKSTRM

Rolex
Hijackar tråden!
Vad tror ni om denna tavla, är den original(Gilt Chapter Ring?) eller refinish/AM? Sunkig bild jag vet, och visarna är painfully obvious bytta... menen! Lite "tjocka" 3-6-9 kanske?
13293045_10153496833896046_890689105_n.jpg
Du får nog lösa en betydligt bättre bild för att någon ska kunna urskilja om tavlan är koscher eller ej :)
Indeed behövs bättre bild! Texten nere på tavlan ser för vit ut i förhållande till texten uppe?
 
Topp