• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex DJ Turn-o-graph 116263

Mich LS

Omega
Pris
66000
Returpolicy
Enl överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Hallå KS!

Nu har flipparsjukan slagit till igen i vanlig ordning. Den här gången handlar det om en Rolex DJ turn-o-graph 116263 jag fick i en bytesaffär förra året här på forumet. En thunderbird med intressant historia bakom sig.

Jag har inget behov av att sälja egentligen då jag gillar den, utan är först och främst intresserad av byte. Men om det finns någon som är intresserad av bara köp går det väll alltid att diskutera.

Lite info om klockan:

Info: Stämplad 2004-12-11 enligt bild. Jag fick den som sagt förra året av en här på forumet och jag vet inte proveniensen därefter. Det som syns på bild är det som ingår. Dvs. cert, box, extra länkbit och klockan på ett superjubilée i sig. Jag har handledsomfång på ca 17,5cm som referens.

Skick exteriört: 4,1/5 skulle jag bedöma det till. Den har inga hack/dings ed på sig, bara enstaka "swirls". Däremot finns det några mindre skrap på glaset mellan 12 och 1 som framgår lite på bilderna. Länken tycker jag känns ganska tight och i övrigt fin, men se även bild för egen bedömning.

Skick interiört: Den är inte servad i min ägo och jag vet faktiskt inte om den servades i förra ägarens heller. Så man får kanske anta att den kommer behöva ses över inom snar tid. Den vrider dock upp ganska lätt samt när jag klockat hamnar jag på ca +7sek/dag. Datum ställer som den ska.

Vad är jag då intresserad av? Jo, antingen en Rolex Milgauss 116400GV med blå eller svart tavla. Jag sätter bytesvärdet till 64 500kr och försäljningsvärdet till 66 000kr.

Jag har massa referenser från forumet om det önskas och förväntar mig likadant vid ev. affär. Jag finns i stockholmstrakten för F2F och vid skickande är det på köparens bekostnad och pengar på kontot innan.

Tack för annonsplats!
 

Bilagor

  • thumbnail_IMG_4561.jpg
    thumbnail_IMG_4561.jpg
    164.7 KB · Visningar: 272
  • thumbnail_IMG_4560.jpg
    thumbnail_IMG_4560.jpg
    134.4 KB · Visningar: 381
  • thumbnail_IMG_4562.jpg
    thumbnail_IMG_4562.jpg
    149.9 KB · Visningar: 413
  • thumbnail_IMG_4563.jpg
    thumbnail_IMG_4563.jpg
    124.4 KB · Visningar: 423
  • thumbnail_IMG_4564.jpg
    thumbnail_IMG_4564.jpg
    118.5 KB · Visningar: 348
  • thumbnail_IMG_4567.jpg
    thumbnail_IMG_4567.jpg
    119.5 KB · Visningar: 346
  • thumbnail_IMG_4568.jpg
    thumbnail_IMG_4568.jpg
    141.2 KB · Visningar: 315
  • thumbnail_IMG_4569.jpg
    thumbnail_IMG_4569.jpg
    177.7 KB · Visningar: 332
Senast ändrad:
Topp