Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex experter se hit..

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 28 september 2013.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Hallå,

Är ute efter en årsklocka från 87'

Sugen på en 16750,

Hittat dessa två, båda runt 42' i pris,

Vad säger ni, känns aningen polerade eller är jag ute och cyklar?

2. Dawsss

Dawsss Bonde

Nu är jag ingen expert men 42 lax känns spontant som för mycket. Kolla watchrecon.com för att få en bra prisbild!

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ser inte tavlan på pepsin konstig ut? Kanske är ljuset på bilden, men tim-markeringarna ser tjocka ut.

4. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Lite fler bilder skadar inte men den undre tycker jag definitivt inte ser överpolerad ut.

ErikGBG gillar detta.
  5. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Är du född 87 så är du för ung för tvåton ;)

Pepsin ser inte så dåligt ut! inte sönderpolerad

Mer bilder vore bra

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Pepsin ser trevlig ut men 42k är för mycket.

7. acce1999

acce1999 Friends of KS

Eller inte... Det är väl antingen eller när det gäller tvåton; antingen i tjugofemårsåldern, eller i sextioårsåldern...Där emellan gäller "det beror på"...:D

Pepsin ser fin ut. Det håller jag med om. Ser professionellt polerad/slipad/borstad ut. Kolla bara att den fortfarande har tritiumvisare och tritiumtavla. Då kan den vara värd cirka det pris du anger. Inte annars.

Tvåtons-GMTn har de rundade boetthorn som uppstår när någon som inte är tillräckligt skicklig har släppts lös med polertrissan... Den är jag inte intresserad av.

Den nedre är för övrigt ett gott exempel på tidsenlig GMT, med plastglas och vitguldsmarkörer. Bästa valet om man zoomar in på 1987, tycker jag. Alternativet är en Submariner 168000 som väl hör hemma i exakt den perioden också. Hade 1987 varit mitt födelseår, hade jag hållit en 16750 pepsi högt som val, men nu är jag inte född 1987... Just idag känns det lite som om jag är samtida med graalen. Den riktiga alltså... Men ge mig en stark kopp kaffe, så yngrar jag nog till mig... :happyhappy:

A

M021 gillar detta.
  8. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det är ju inte direkt lätt att bedöma en boett på 1 bild.

9. Svanen

Svanen Bonde

Från:
    Västerås
    Martin, Kul att se att du är ute efter en årsklocka. Vi borde köpa en varsin =) Av de två bilder du visar gillar jag mest guld o stålen. Mer din stil =) Då får du en guld klocka som du suckar efter..

M021 gillar detta.
  10. Jacob

Jacob Friends of KS

Tycker du ska ha en sån här: 5513 från -87. :)

jabla och Fabian gillar detta.
  11. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Pepsin tycker jag ser riktigt fin ut utifrån den bilden!

12. Omen

Omen Goldmember

Ursäkta kladdet, men den är riktigt fin Jacob:)

Jacob gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield