• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Compiss

Patek
2-Faktor
De senaste 7 inläggen på Rolex officiella Instagramkonto är på 216570, försöker dem hype’a upp den för att sälja många innan en ny modell släpps nästa år,eller vad tror ni?
E33CE1F3-5337-4AD6-87AF-C2C16632BF27.jpeg
Tror inte det, kollar du deras konto så ser du att de ofta kör ett gäng bilder på samma modell, sedan byter de modell.

Men tänk om den kommer med keramisk ring...
 
Tror inte det, kollar du deras konto så ser du att de ofta kör ett gäng bilder på samma modell, sedan byter de modell.

Men tänk om den kommer med keramisk ring...

Kan inre bestämma mig m deg vore snyggt eller inte. Med svart tavla absolut, men vit? Är osäker.
Men de kanske följer samma tema, den lär ju sälja så in i helvete i följd med Daytonan. (Stål, sport, vit/svart tavla med svart keramisk ring.)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kan inre bestämma mig m deg vore snyggt eller inte. Med svart tavla absolut, men vit? Är osäker.
Men de kanske följer samma tema, den lär ju sälja så in i helvete i följd med Daytonan. (Stål, sport, vit/svart tavla med svart keramisk ring.)
Jag känner att keramisk ring skulle sabba klockan helt. De bör istället göra en i 39-40mm. Jag skulle köpa.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Och då tävlar den plötsligt med sub, gmt, YM och annat, så tveksamt på det.
Vilket menar du? Storleken eller keramisk ring? Keramisk Daytona må vara en försäljningssuccé men jag tycker det blev en helt annan klocka. Kalla mig bakåtsträvare men Explorer II är, förutom storleken, en de få Rolexmodeller som fortfarande känns "toolig". Hellre att de behåller den i 42mm än att de stoppar dit något som verkligen inte behövs.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Tror inte det, kollar du deras konto så ser du att de ofta kör ett gäng bilder på samma modell, sedan byter de modell.

Men tänk om den kommer med keramisk ring...
Du har ju en poäng, men tyckte det började bli väldigt många inlägg nu.. eller så lägger man mer märke till det eftersom det är en klocka man gillar ;)

Lite kluven till det där med keramisk ring, tycker det ser snyggt ut men håller samtidigt med @Pete11 att den är mer toolig i dagens utförande.


330627-3f97251c2d64fbd825f4cad2de89156c.jpg
 
Vilket menar du? Storleken eller keramisk ring? Keramisk Daytona må vara en försäljningssuccé men jag tycker det blev en helt annan klocka. Kalla mig bakåtsträvare men Explorer II är, förutom storleken, en de få Rolexmodeller som fortfarande känns "toolig". Hellre att de behåller den i 42mm än att de stoppar dit något som verkligen inte behövs.

Tänkte på storleken.
Exp2 säljer avsevärt bättre utomlands än hemma.
Blir för många på samma storlek om de gör den i 40. Sub, GMT, Yachtmaster, Daytona, DD40 osv. De behöver variation i storlekar.

Det är mestadels oss nördar som vill ha mindre storlekar för att vara helt ärlig.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Jag gillar verkligen stålringen och särskilt sättet borstningen strålar ut från mitten men samtidigt känns det som en jäkligt tråkig grej att repa. Är det nån som fått den polerad nån gång och blir det bra igen? Känns som att när folk knappt kan polera blanka eller raka borstade ytor så borde denna vara ännu svårare. Särskilt som ytterkanten på ringen är blankpolerad. Lätt att få borstmärken där.

Men ja, en ändring till keramisk ring och med nya gmt urverket känns ju inte omöjligt. Trots att den skulle förlora lite av sin charm.
 

niclashill

Cartier
Du har ju en poäng, men tyckte det började bli väldigt många inlägg nu.. eller så lägger man mer märke till det eftersom det är en klocka man gillar ;)

Lite kluven till det där med keramisk ring, tycker det ser snyggt ut men håller samtidigt med @Pete11 att den är mer toolig i dagens utförande.


330627-3f97251c2d64fbd825f4cad2de89156c.jpg
Den svarta var cool, men för mkt gmt.
Den vita originell, men designen... nja.
Explorer ska ha stålbezel. Det är dna:t.
 
Topp