• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
20190212_145456.jpg
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Denna klockan är helt hopplös för mitt KS-engangemang.
Sedan den varit i min ägo har mitt surfande på KS gått ner med 90%. Förmodligen ett väldigt bra tecken men ändå konstigt att för första gången känna mig ”nöjd” med klockvalet :)
Kanske så att detta blir den klocka som får mig att bli OWG.

219E3BE7-A823-49F3-862B-D70B7FD262B7.jpeg
 

andyman111

Breitling
Denna klockan är helt hopplös för mitt KS-engangemang.
Sedan den varit i min ägo har mitt surfande på KS gått ner med 90%. Förmodligen ett väldigt bra tecken men ändå konstigt att för första gången känna mig ”nöjd” med klockvalet :)
Kanske så att detta blir den klocka som får mig att bli OWG.

219E3BE7-A823-49F3-862B-D70B7FD262B7.jpeg
Grattis! bra känsla.
Köpte du den från AD i Sverige?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Denna klockan är helt hopplös för mitt KS-engangemang.
Sedan den varit i min ägo har mitt surfande på KS gått ner med 90%. Förmodligen ett väldigt bra tecken men ändå konstigt att för första gången känna mig ”nöjd” med klockvalet :)
Kanske så att detta blir den klocka som får mig att bli OWG.

219E3BE7-A823-49F3-862B-D70B7FD262B7.jpeg
Polar är ju förbannat snygg. Är peppad på den med gummiarmband som en daily beater som ska funka till det mesta.
Förmodligen avhandlats fyrtioelva gånger tidigare men hur upplever du 42mm? Jag har bara provat 16570 tidigare men är fortfarande inte helt övertygad om 42mm...
 
Senast ändrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Svårt att bara avgöra storleken på bild eller video mellan 16570 och (den klart snyggare) 216570.
Någon som äger/ägt båda och kan ge lite feedback hur de är på armen i jämförelse?

4E4CCCDA-D5C4-47B7-9B9E-C564AF56A2E5.jpeg

 
Senast ändrad:

Oliver

Cartier
2-Faktor
Polar är ju förbannat snygg. Är peppad på den med gummiarmband som en daily beater som ska funka till det mesta.
Förmodligen avhandlats fyrtioelva gånger tidigare men hur upplever du 42mm? Jag har bara provat 16570 tidigare men är fortfarande inte helt övertygad om 42mm...
Jag vågar påstå att oron över storleken på 216570 är lite överdriven. Känns varken stor eller klumpig enligt min åsikt. Jämförde den med en sub (visserligen smurf som väger ett halvt ton) och den kändes nästan smäckrare pga de smalare bandhornen. Så mitt tips är att inte stirra sig blint på diametern utan testa klockan på handleden :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag vågar påstå att oron över storleken på 216570 är lite överdriven. Känns varken stor eller klumpig enligt min åsikt. Jämförde den med en sub (visserligen smurf som väger ett halvt ton) och den kändes nästan smäckrare pga de smalare bandhornen. Så mitt tips är att inte stirra sig blint på diametern utan testa klockan på handleden :)
Ok, tack för info.
 

Hangarhunden

Cartier
Tackar! Väldigt bra känsla, speciellt bra för min ekonomi :p
Köpte av en riktigt trevlig herre här på KS. Vände i dörren på Bergström när jag fick veta att det var 6-9 månaders väntetid på en klocka som generellt brukar finnas i skyltfönstret :)
Kul att du gillar den! Slit den med hälsan.
Själv är jag nog på väg ned i Rolexträsket igen...:)
 
Topp