• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer service

SFS

Omega
Funderar att serva min Explorer ref 14270 inom kort. Vet gentlemännen här vad det kan tänkas ligga på? 5000 kr uppåt? Funderar främst på Rob E.

Vill varken ha den polerad eller tavlan utbytt, finns det risk att de gör det ändå ifall urmakarn skickar den till RSC?
Har hört en del skräckhistorier om detta här på forumet...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tror RobE tar 5300 för en standardservice. Bergströms ligger på 5800 om jag inte minns fel och Nymans något billigare. Enklast är att traska in i en av butikerna och be om ett kostnadsförslag och samtidigt betona att du inte vill ha den polerad och att tavla/visare ska lämnas ifred.
 
  • Like
Reactions: SFS

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Funderar att serva min Explorer ref 14270 inom kort. Vet gentlemännen här vad det kan tänkas ligga på? 5000 kr uppåt? Funderar främst på Rob E.

Vill varken ha den polerad eller tavlan utbytt, finns det risk att de gör det ändå ifall urmakarn skickar den till RSC?
Har hört en del skräckhistorier om detta här på forumet...
Helt klart AD
Skicka ett PM till ROB-1832
 
  • Like
Reactions: SFS

Ninen79

Audemars
En standardservice kostar 5300kr hos Rob E, mitt tips är att gå ditt och ber att få prata med en av deras suveräna urmakare (Peter eller Jonas) och var tydligt med vad du vill med servicen.
 

SFS

Omega
Ok tackar! Ska göra det. Den har gått bra hittills förutom en vecka då den fortade sig med flera minuter, men efter några dagar orörd så tickade den på som vanligt. Hade ställt den på min laptop, så det var kanske det som orsakade det.
Men en täthetsservice får det iallafall bli!
 
Topp