• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT 116710 BLNR

Köpte den av en känd medlem här på forumet som knappt använt den, bilder kommer i kväll:), hade tidigare en 14060M, denne klocka känns mycket genuinare, också att lumen på den är superb, inga problem att se hur mycket klockan var runt 6 i morse (kolsvart i rummet) det ända jag stör mig på är att både rehauten och bezeln är lite lite sneda, har läst om det på rolexforumet och är tydligen inte helt ovanligt (jag är tyvärr ganska petig på det)
 
Köpte den av en känd medlem här på forumet som knappt använt den, bilder kommer i kväll:), hade tidigare en 14060M, denne klocka känns mycket genuinare, också att lumen på den är superb, inga problem att se hur mycket klockan var runt 6 i morse (kolsvart i rummet) det ända jag stör mig på är att både rehauten och bezeln är lite lite sneda, har läst om det på rolexforumet och är tydligen inte helt ovanligt (jag är tyvärr ganska petig på det)
Är det inte helt ovanligt förekommande på måndagsexemplar eller genomgående för modellen? Intresserad av vad/var du läst.
 
Är det inte helt ovanligt förekommande på måndagsexemplar eller genomgående för modellen? Intresserad av vad/var du läst.
Som jag skrev är jag extremt petig, om du tittar på denna bild som kommer från Rolex hemsida http://www.rolex.com/watches/submariner/m116610lv-0002.html
ser du t ex att rehauten inte sitter 100% (lite vriden till vänster) min är liknande sned, tydligen kan det gå att lossa verket och vrida det lite (om inte bomen tar i).
Har kikat lite på bilder på denna sida och sett flesta sitter lite snett så tycker att egentligen är det inget att bry sig i.
 
Bild på min, Försökt hitta en som man kan se hur mycket bezeln ändrar färg beroende på ljus
DSC_0133.JPG
 
Är väl inte Quick set med tanke på att bara justera datumet, däremot justerad det med att timmvisaren så går ganska fort att ändra, (om nu någon förstår min förklaring).
 
Topp