• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
0FFC2204-5CEB-42FC-966D-B987609B49AF.jpeg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis!:)
Vad Àr det för tillverknings Är pÄ den? Den ser ut att vara i bra skick!
Nu fÄr du bara köpa ett Coke insert och en jubileelÀnk sÄ du kan variera dig lite;)
Tack, 04 Àr den tillverkad. Har tre extra insert samt en jubileelÀnk med lite servicebehov :) ska lÀra mig byta insert bara, verkar inte svÄrt men rÀdd att sprinten ska sticka ivÀg.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, 04 Àr den tillverkad. Har tre extra insert samt en jubileelÀnk med lite servicebehov :) ska lÀra mig byta insert bara, verkar inte svÄrt men rÀdd att sprinten ska sticka ivÀg.
Dra ett PM om du vill ha tips pÄ bra tillvÀgagÄngssÀtt, bezeln sitter stenhÄrt pÄ just det exemplaret! Min erfarenhet Àr att bezeln sitter hÄrdare pÄ klockor utan lugghÄl, eller sÄ har det iaf varit pÄ de 16710 jag har Àgt, bl.a. den ovan.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Dra ett PM om du vill ha tips pÄ bra tillvÀgagÄngssÀtt, bezeln sitter stenhÄrt pÄ just det exemplaret! Min erfarenhet Àr att bezeln sitter hÄrdare pÄ klockor utan lugghÄl, eller sÄ har det iaf varit pÄ de 16710 jag har Àgt, bl.a. den ovan.
Allrajt :) tack, tror jag kör pepsi ett tag nu men kommer bli sugen pÄ att byta om en mÄnad sÀkert. MÄnga som haft den innan, kul!
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Tack, 04 Àr den tillverkad. Har tre extra insert samt en jubileelÀnk med lite servicebehov :) ska lÀra mig byta insert bara, verkar inte svÄrt men rÀdd att sprinten ska sticka ivÀg.
DÄ Àr den tvÄ Är Àldre Àn min:)
Att byta insert Àr rÀtt lÀtt! Det enda som var lite trixigt var att fÄ i det nya sÄ att det Àven sitter centrerat. Kolla pÄ youtube, det finns bra guider dÀr! Om du inte har tummen mitt i handen sÄ kommer du greja det:) Den blir lite mer dressad med Jubilee. Hur snabbt slits ett Jubilee? Jag köpte ett helt nytt för 12k sÄ jag hoppas att det hÄller i mÄnga Är framöver....
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
DÄ Àr den tvÄ Är Àldre Àn min:)
Att byta insert Àr rÀtt lÀtt! Det enda som var lite trixigt var att fÄ i det nya sÄ att det Àven sitter centrerat. Kolla pÄ youtube, det finns bra guider dÀr! Om du inte har tummen mitt i handen sÄ kommer du greja det:) Den blir lite mer dressad med Jubilee. Hur snabbt slits ett Jubilee? Jag köpte ett helt nytt för 12k sÄ jag hoppas att det hÄller i mÄnga Är framöver....
Har Àven superjubilee pÄ min 116200, kanske den passar, dock har jag inget att ersÀtta dj.n med sÄ blir nog inte aktuellt. HÄllbarheten har nog lite med hur slappt du vÀljer att ha den pÄ armen(blir vÀl krypningar i materialet pga boettens tyngd) samt hur mycket den slits ned pga smuts.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har Àven superjubilee pÄ min 116200, kanske den passar, dock har jag inget att ersÀtta dj.n med sÄ blir nog inte aktuellt. HÄllbarheten har nog lite med hur slappt du vÀljer att ha den pÄ armen(blir vÀl krypningar i materialet pga boettens tyngd) samt hur mycket den slits ned pga smuts.
Ruskigt lÀcker pÄ 62510-jubilee och svart insert.

Screen Shot 2019-10-09 at 13.56.31.png
 

JWB

Omega
HĂ€mtade ut min 16750 frĂ„n service i dag. Klockan Ă€r frĂ„n 1988 och mig veterligen aldrig servad tidigare (har enligt köparen legat i en lĂ„da sedan ’89...). Det enda som var utbytt var plexiglaset (för att garantera vattenresistens) och bandstiften.
Började fundera pÄ varför just bandstiften behövde bytas. Kan det ha att göra med att klockan sitter pÄ en Jubilee-lÀnk och denna sliter mer pÄ stiften, eller Àr det bara standard att dessa byts?
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
HĂ€mtade ut min 16750 frĂ„n service i dag. Klockan Ă€r frĂ„n 1988 och mig veterligen aldrig servad tidigare (har enligt köparen legat i en lĂ„da sedan ’89...). Det enda som var utbytt var plexiglaset (för att garantera vattenresistens) och bandstiften.
Började fundera pÄ varför just bandstiften behövde bytas. Kan det ha att göra med att klockan sitter pÄ en Jubilee-lÀnk och denna sliter mer pÄ stiften, eller Àr det bara standard att dessa byts?
Bandstift Àr nÄgot man brukar byta dÄ det Àr en slitvara. Det Àr en vÀldigt billig försÀkring mot att tappa klockan. Jag tappade min Sea Dweller för nÄgon vecka sedan pga att bandstiftet gick sönder. Som tur var landade den i soffan.
 
  • Like
Reactions: JWB
Topp