• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Daytona96

Rolex
1675 frÄn 1977 och 1675/3 frÄn 1970
IMG_5049.JPG
 

Guybrush

Omega
Och sÄ kanske nÄn kan svara pÄ hur en GMT sitter jÀmfört med Sub

Tror den nya GMTn Ă€r exakt lika hög som den gamla GMTc, dvs 12.15mm. Även lugs Ă€r nĂ€stan likadana. De Ă€ndrade nĂ„n tiondels milimeter pĂ„ insidan av lugs sĂ„ man inte kan ha oysterlĂ€nk till den nya GMTn. SĂ„g ingen skillnad pĂ„ caset pĂ„ bilderna.

Submariner Àr 12.5mm. Jag mÀrkte ingen praktisk skillnad pÄ dem, men GMT ska ju sitta lite lÀgre.
 
Tror den nya GMTn Ă€r exakt lika hög som den gamla GMTc, dvs 12.15mm. Även lugs Ă€r nĂ€stan likadana. De Ă€ndrade nĂ„n tiondels milimeter pĂ„ insidan av lugs sĂ„ man inte kan ha oysterlĂ€nk till den nya GMTn. SĂ„g ingen skillnad pĂ„ caset pĂ„ bilderna.

Submariner Àr 12.5mm. Jag mÀrkte ingen praktisk skillnad pÄ dem, men GMT ska ju sitta lite lÀgre.
Ok ok tack. Jag har aldrig provat en GMT nÀmligen, men den lÀr juh sitta bra om en sub gör det dÄ.
DÅ kan jag vĂ€nta pĂ„ att Pepsin gör entrĂ© hos AD i lugn och ro. :)

Mvh Roffe
 
Inte ett dugg. Tror nog att det Àr bilden av dig sjÀlv pÄ det hÀr forumet som du skadar mest.
Genom att skriva "Buttman" istÀllet för "Batman"?
Tror du det var mÄnga som missförstod? Jag tror de flesta, om inte alla förstod vilken klocka jag syftade pÄ.
NÀr du sen kÀnde dig tvungen att skriva en rad som "moget", sÄ tÀnkte jag att du mÄste ha tagit illa upp, blivit arg eller ledsen.
Att du inte kunde acceptera mitt dÄliga skÀmt om klockans smeknamn i frÄga.
SÄ jag bad om ursÀkt, borde detta skada mig?

Rolf
 

Zingo

Rolex
Genom att skriva "Buttman" istÀllet för "Batman"?
Tror du det var mÄnga som missförstod? Jag tror de flesta, om inte alla förstod vilken klocka jag syftade pÄ.
NÀr du sen kÀnde dig tvungen att skriva en rad som "moget", sÄ tÀnkte jag att du mÄste ha tagit illa upp, blivit arg eller ledsen.
Att du inte kunde acceptera mitt dÄliga skÀmt om klockans smeknamn i frÄga.
SÄ jag bad om ursÀkt, borde detta skada mig?

Rolf
Bra nivÄ i trÄden. :oldman:
 

Abrakadabra

Cartier
Genom att skriva "Buttman" istÀllet för "Batman"?
Tror du det var mÄnga som missförstod? Jag tror de flesta, om inte alla förstod vilken klocka jag syftade pÄ.
NÀr du sen kÀnde dig tvungen att skriva en rad som "moget", sÄ tÀnkte jag att du mÄste ha tagit illa upp, blivit arg eller ledsen.
Att du inte kunde acceptera mitt dÄliga skÀmt om klockans smeknamn i frÄga.
SÄ jag bad om ursÀkt, borde detta skada mig?

Rolf

jag tog inte illa upp, men jag föredrar Bertman :pompus:
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Inte sÄ mycket buzz över dom hÀr tvÄ skönheterna. Har hamnat i skuggan av nya pepsin men slÄr den med hÀstlÀngder tycker jag! :) Det enda som saknas Àr brun urtavla...
0102DF48-BA04-4E2D-B055-A4EDEA9CFE65.png
MÄnga som verkar gilla den dÀr. Tycker fÀrgkombinationen i bezelen inte gifter sig bra med tavlan och blogg-guldet.
Hade gjort sig bÀttre med en brun tavla i min mening. :)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Allt kom tillsammans, urmakaren var inne pÄ en intern Rolex-site och fick dÀr reda pÄ vilka ÀndlÀnkar som gÀllde för min klocka.
 

Devour

Omega
2-Faktor
Enligt Rolex nya prislista sÄ skall bÄde LN och BLNR vara bortplockade. GÄr man in via AD:s rolexsida sÄ visas endast dessa sex modeller. Ingen 116710LN 116710BLNR eller 116718LN. Tror ni att vi kommer fÄ se uppdatering av LN och BLNR till 126710 med Nya calibre 3285 senare i Är?

upload_2018-3-27_14-55-42.png listan.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Enligt Rolex nya prislista sÄ skall bÄde LN och BLNR vara bortplockade. GÄr man in via AD:s rolexsida sÄ visas endast dessa sex modeller. Ingen 116710LN 116710BLNR eller 116718LN. Tror ni att vi kommer fÄ se uppdatering av LN och BLNR till 126710 med Nya calibre 3285 senare i Är?

upload_2018-3-27_14-55-42.png listan.jpg
116718ln Àr kvar men inte övriga tvÄ
 

Devour

Omega
2-Faktor
Jag hoppas det Àr för att fasa ut de sista calibre 3186. Innan man slÀpper LN och BLNR med calibre 3285. Men det Àr bara spekulationer.
 

reflux

Breitling
NÄgon som vill spekulera i vilket pris den nya pepsin kommer att ha pÄ andrahandsmarknaden? Blir det en ny Daytona C?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Bara jag som stör mig att nya inte har ÀndlÀnkar?
Inte lika illa som dd med ÀndlÀnkar pÄ bandet men ÀndÄ..
 

MARTINOV

Cartier
Jag Àr ohÀlsosamt sugen pÄ att byta bort min 116234 mot en 5-siffrig GMT II, Àr det dumt? Den kanske inte Àr lika mÄngsidig som Datejusten? Finns bara rum i budgeten för en dyrare klocka... Det som frÀmst bekymrar mig Àr att lÀnken ju Àr "sÀmre", samt om man kanske tröttnar pÄ pepsi/coke-insertet (som iofs gÄr att byta), tankar? :D
 

Bas

Patek
Jag Àr ohÀlsosamt sugen pÄ att byta bort min 116234 mot en 5-siffrig GMT II, Àr det dumt? Den kanske inte Àr lika mÄngsidig som Datejusten? Finns bara rum i budgeten för en dyrare klocka... Det som frÀmst bekymrar mig Àr att lÀnken ju Àr "sÀmre", samt om man kanske tröttnar pÄ pepsi/coke-insertet (som iofs gÄr att byta), tankar? :D
Köör! 5 siffrig GMT Àr ju den mest mÄngsidiga klockan :) underbar modell!
 
Topp