Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Milgauss från 1968

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 1 december 2012.

1. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Varför skulle den inte vara kosher?

Servicetavla visserligen.

3. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Ja, den bara känns FÖR fräsch för att vara från 68?

4. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg

Ny tavla och ny länk vad jag kan se. Glaset kan också vara bytt. nbTimes är välkänd.

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tavlan och visarna är ju bytta. Och länken är även den nyare.

Men allt annat ska vara original.. Allt detta står ju i annonsen.

6. Ricrob

Ricrob Friherre

Ruggigt trevlig klocka designmässigt! Det jag ställer mig frågande till är hur den kan vara värd 22k $ när så mycket är utbytt på den..?

7. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ja nbTimes är känd...

Känd för att allt han säljer är i nykondition..
    VRF:s egna Dr Watch..

8. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Diggar 1019 skarp med svart tavla......blir nog en sån den dagen jag fått nog av Daytonan......eller en DRSD.....kanske.....

9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Jag har inte någon riktig koll på rolex, men jag tycker det är något som inte känns bra..För fin? =P

10. Rossi

Rossi Präst

Ja, så kan man också beskriva det.:grin::grin:

11. Zed

Från:
    Göteborg
    Där ser man. Vem är bäst att handla vintage av när det gäller Rolex? Jacek?

12. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Andrew Shear kanske?

13. Spencer

Då jag är lite partisk vill jag inte svara, men jag skulle sky Nb som pesten!
    Killen har sålt riktiga fulingar som orginal..

14. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm

+1

Äntligen någon mer som vågar misstro honom...

15. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
  16. ssp226

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Den kommer nog inte får särskilt många svar nej. Har man en klocka med fin patina är det lite som att skjuta sig själv i foten och det är det nog få på VRF som är intresserade av att göra. Får tvivlet fäste så hamnar alla klockor med patina under strålkastarljuset. Lite liknande härvan med certifikat för ett tag sedan som bara dog ut och det var bedrägeri på högsta nivå.

Gällande nbtimes så är han bara en småhandlare i Hong Kong och han säljer de flesta klockorna på kommission(därav priserna). Det är alltså inte hans klockor. Sen att hans beskrivningar är skrattretande är en annan sak. Beträffande patinan på klockorna så är allt möjligt. Men det är nog inte nbtimes som sitter hemma med andras klockor och målar.

17. ssp226

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Jacek är vanligtvis bra, Eric Ku, Andrew Shear m.f.l också. Men det gäller att komma ihåg att inte bara köpa blint, även Jacek har lite väl många "excellent case", "excellent dial" och "excellent bracelet" när så icke är fallet . Man ska läsa på noggrant och veta exakt vad man köper. Till Jaceks fördel är det bara att kolla på bilderna och strunta i beskrivningarna. Jag har köpt av alla tre.

Jag kommer troligtvis aldrig köpa något av nbtimes, men det passerar en hel del spektakulära klockor genom hans händer och många hamnar hos riktigt stora samlare.

18. Zed

Från:
    Göteborg

Bra info! Hur är stevemullholland? Verkar som att Shear är det säkrast kortet?

19. Spencer

Skulle vara lite försiktig med Mullholland, han har han varit inblandad i en incident med en rejält missnöjd kund. Finns väl dokumenterat..

20. Per

Per Björklövens finest

Jag har handlat av Steve flera gånger utan problem. Dock har han haft det tufft privat senaste året vilket lett till ett par grisiga hisorier. Vet inte hur han är nu men jag skulle nog kolla på annat håll om alternativ fanns för det jag ville ha.

Mårtenssons ur Brookfield