• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Milgauss från 1968

Ricrob

Patek
Ruggigt trevlig klocka designmässigt! Det jag ställer mig frågande till är hur den kan vara värd 22k $ när så mycket är utbytt på den..?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Diggar 1019 skarp med svart tavla......blir nog en sån den dagen jag fått nog av Daytonan......eller en DRSD.....kanske.....
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag har inte någon riktig koll på rolex, men jag tycker det är något som inte känns bra..För fin? =P
 

Zed

Swissera
Professional Dealer

ssp226

Cartier
Davvan skrev:
Finns fler som inte tror på slumpen.....vore kul om det tog hus i helvete på VRF......men troligen får denna post få svar.....

http://www.network54.com/Forum/207593/t ... ong+Patina

Den kommer nog inte får särskilt många svar nej. Har man en klocka med fin patina är det lite som att skjuta sig själv i foten och det är det nog få på VRF som är intresserade av att göra. Får tvivlet fäste så hamnar alla klockor med patina under strålkastarljuset. Lite liknande härvan med certifikat för ett tag sedan som bara dog ut och det var bedrägeri på högsta nivå.

Gällande nbtimes så är han bara en småhandlare i Hong Kong och han säljer de flesta klockorna på kommission(därav priserna). Det är alltså inte hans klockor. Sen att hans beskrivningar är skrattretande är en annan sak. Beträffande patinan på klockorna så är allt möjligt. Men det är nog inte nbtimes som sitter hemma med andras klockor och målar.
 

ssp226

Cartier
Vem är bäst att handla vintage av när det gäller Rolex? Jacek?

Jacek är vanligtvis bra, Eric Ku, Andrew Shear m.f.l också. Men det gäller att komma ihåg att inte bara köpa blint, även Jacek har lite väl många "excellent case", "excellent dial" och "excellent bracelet" när så icke är fallet . Man ska läsa på noggrant och veta exakt vad man köper. Till Jaceks fördel är det bara att kolla på bilderna och strunta i beskrivningarna. Jag har köpt av alla tre.

Jag kommer troligtvis aldrig köpa något av nbtimes, men det passerar en hel del spektakulära klockor genom hans händer och många hamnar hos riktigt stora samlare.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
ssp226 skrev:
Vem är bäst att handla vintage av när det gäller Rolex? Jacek?

Jacek är vanligtvis bra, Eric Ku, Andrew Shear m.f.l också. Men det gäller att komma ihåg att inte bara köpa blint, även Jacek har lite väl många "excellent case", "excellent dial" och "excellent bracelet" när så icke är fallet . Man ska läsa på noggrant och veta exakt vad man köper. Till Jaceks fördel är det bara att kolla på bilderna och strunta i beskrivningarna. Jag har köpt av alla tre.

Jag kommer troligtvis aldrig köpa något av nbtimes, men det passerar en hel del spektakulära klockor genom hans händer och många hamnar hos riktigt stora samlare.


Bra info! Hur är stevemullholland? Verkar som att Shear är det säkrast kortet?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Zed skrev:
ssp226 skrev:
Vem är bäst att handla vintage av när det gäller Rolex? Jacek?

Jacek är vanligtvis bra, Eric Ku, Andrew Shear m.f.l också. Men det gäller att komma ihåg att inte bara köpa blint, även Jacek har lite väl många "excellent case", "excellent dial" och "excellent bracelet" när så icke är fallet . Man ska läsa på noggrant och veta exakt vad man köper. Till Jaceks fördel är det bara att kolla på bilderna och strunta i beskrivningarna. Jag har köpt av alla tre.

Jag kommer troligtvis aldrig köpa något av nbtimes, men det passerar en hel del spektakulära klockor genom hans händer och många hamnar hos riktigt stora samlare.


Bra info! Hur är stevemullholland? Verkar som att Shear är det säkrast kortet?

Skulle vara lite försiktig med Mullholland, han har han varit inblandad i en incident med en rejält missnöjd kund. Finns väl dokumenterat..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag har handlat av Steve flera gånger utan problem. Dock har han haft det tufft privat senaste året vilket lett till ett par grisiga hisorier. Vet inte hur han är nu men jag skulle nog kolla på annat håll om alternativ fanns för det jag ville ha.
 
Topp