• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oysterquartz köphjälp!

poormans

Rolex
Utbytt datumhjul på den? Ser inte siffrorna lite väl tjocka ut? Min förra har tunnare siffror.
Som dom andra redan påpekat är ju boetten polerad ett par vändor, ingen katastrof visserligen men men. Får du den för 17' gör du nog en helt okej deal!


det lär finnas mängder av olika fonter på datumhjulen till OQ då modellen byggdes mellan 1978-2001
 

Kim

Panerai
Lånar denna lite, behöver hjälp! Denna 17000 ska inte vara polerad, stämmer det? Ser allt ok ut?
209384334_8cf9ebc2-2531-4f5a-af6a-8035c28fe654.jpg
209384334_f5f37923-74c9-4292-bbf5-01fb5ae4015b.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Lånar denna lite, behöver hjälp! Denna 17000 ska inte vara polerad, stämmer det? Ser allt ok ut?
209384334_8cf9ebc2-2531-4f5a-af6a-8035c28fe654.jpg
209384334_f5f37923-74c9-4292-bbf5-01fb5ae4015b.jpg
Svårt att säga från dessa bilder men den är troligen (ful)polerad. Har svårt att tro att kanterna blir så runda av bara dagligt användande. Kolla speciellt på övre vänstra "bandhornet". Ser även ut som övre bandstiftet sticker ut rätt mycket på höger sida men det kanske bara går att trycka in igen. I värsta fall beror det på att boetten tappat metall.

Be om bättre bilder där man ser boettens från alla håll och länkens stretch.
 
  • Like
Reactions: Kim

Kim

Panerai
Svårt att säga från dessa bilder men den är troligen (ful)polerad. Har svårt att tro att kanterna blir så runda av bara dagligt användande. Kolla speciellt på övre vänstra "bandhornet". Ser även ut som övre bandstiftet sticker ut rätt mycket på höger sida men det kanske bara går att trycka in igen. I värsta fall beror det på att boetten tappat metall.

Be om bättre bilder där man ser boettens från alla håll och länkens stretch.
Så du skulle passa på denna?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
19 000 vill han ha. Ingen box eller dylikt.

Går det att "polera" kanterna skarpa?
Ingen AD i Sverige vad jag vet som har rätt utrustning för att få till fasningarna på boett och länk. Detta enligt Peder på Nymans som polerade min. Han planpolerade bara ovansidan på boett och länk för att bevara fasningarnas kanter skarpa. Jag har skrivit en tråd om detta i höstas ska rota fram den och länka.
 
  • Like
Reactions: Kim

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det mesta är väl redan sagt om blocket klockan, får du den för 16-17k så är det bara att slå till, som sagt så är dessa ur på väg upp, han måste vara väldigt desperat på pengar ifall han säljer till det priset. Denna OQ som både ernesto och compiss sålt här på forumet kanske är lite mindre polerad (bild nedan), där tavlan är bajs i min mening, vet inte riktigt vad den gick för nu senast, kanske 19k. Tycker bilderna fortfarande inte dom bästa man sett. Jämför man ebeyklockan med blocketklockan så av bilderna att döma så är dom lika i skicket. Bjud 23k för blocketklockan då är du i hamn.

image-jpg.62529

Någon som vet vem som sitter på den där OQ nu?
 
Topp