• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sub

Dr.Sometime

Breitling
Undrar över vilken rolex sub som har datum men utan bubblan på glaset.Har sett att ni pratar olika siffernr på rolexar ursäkta dumma frågor men är helt grön vad gäller klockor :D
 
Dr.Sometime skrev:
Undrar över vilken rolex sub som har datum men utan bubblan på glaset.Har sett att ni pratar olika siffernr på rolexar ursäkta dumma frågor men är helt grön vad gäller klockor :D

Ingen, det är Sea-Dwellern som har datum utan bubbla, annars har alla Sub med datum bubbla...men det finns även Subbar utan datum oxå...

Sea-Dweller - REF 16600
Sea-Dweller DeepSea - REF 116660
 

Pleximannen

Cartier
oscaroscar skrev:
Lite högre, tål djupare vatten (1220m istället för 300m), verk och sånt vet jag inte!

Samma verk.

Tavlan är extremt marginellt mindre än Subbens om jag inte minns fel. Dessutom är länken blankpolerad på sidan, jämfört med Subben som har mattpolerad.

I övrigt typ samma sak.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
morrism skrev:
Min 16610 (-09)har blanka, ref. på länken 93250
Intressant, min 16610LV random serie har inte några blanka partier alls på länken. Säker på att det inte är en SD-länk som sitter på?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Pleximannen skrev:
oscaroscar skrev:
Lite högre, tål djupare vatten (1220m istället för 300m), verk och sånt vet jag inte!

Samma verk.

Tavlan är extremt marginellt mindre än Subbens om jag inte minns fel. Dessutom är länken blankpolerad på sidan, jämfört med Subben som har mattpolerad.

I övrigt typ samma sak.

Den stora skillnaden (tekniskt, kanske inte i vardagsbruket...) är heliuvmentilen på i boettens sida.
 

Pleximannen

Cartier
Singular skrev:
Pleximannen skrev:
oscaroscar skrev:
Lite högre, tål djupare vatten (1220m istället för 300m), verk och sånt vet jag inte!

Samma verk.

Tavlan är extremt marginellt mindre än Subbens om jag inte minns fel. Dessutom är länken blankpolerad på sidan, jämfört med Subben som har mattpolerad.

I övrigt typ samma sak.

Den stora skillnaden (tekniskt, kanske inte i vardagsbruket...) är heliuvmentilen på i boettens sida.

Ehmmm ja, liten miss där :)
 

max

Dancing Queen
16660 är ju inte helt fel, med plexi och sex appeal så det skriker om det :)
Då är vi ju dock på vintage... Kanske är nya du är ute efter?

SD_16660_03.jpg
 

Tom H

Breitling
Sea Dweller 1665 vintage er uten cyclops og har plexi. Ønsker du en Rolex dykker uten cyclops må du velge en Sea Dweller, enten en 1665, 16660, 16600 eller den nye Deep Sea Dweller. Ingen submariner er uten cyclops men du kan fjerne "boblen" mekanisk på alle submarinere. Jeg personlig foretrekker en orginal vintage Sea Dweller 1665 Rail Dial.
Tom

Rolex1665RailDial012.jpg
 
Topp