• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Uschi

Breitling
Anmälde mitt intresse mailledes på en Yachtmaster och fick till svar att jag var välkommen in med 20% handpenning och så "förväntade" de få klockan inom 12 månader. Helt bisarrt att jag ska parkera 30k hos AD i upp till ett år utan att ens ha ett leveransdatum.

Så nu blir det en Blancpain istället.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Skulle handpenningen innebära att du slipper eventuell prisökning?

Har ej blivit så tidigare.

Anmälde mitt intresse mailledes på en Yachtmaster och fick till svar att jag var välkommen in med 20% handpenning och så "förväntade" de få klockan inom 12 månader. Helt bisarrt att jag ska parkera 30k hos AD i upp till ett år utan att ens ha ett leveransdatum.

Så nu blir det en Blancpain istället.

Fråga om du får räkna om räntan på handpenningen 😂
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Anmälde mitt intresse mailledes på en Yachtmaster och fick till svar att jag var välkommen in med 20% handpenning och så "förväntade" de få klockan inom 12 månader. Helt bisarrt att jag ska parkera 30k hos AD i upp till ett år utan att ens ha ett leveransdatum.

Så nu blir det en Blancpain istället.
Jag gjort samma rörelse, dvs närmat mig Blancpain
 

Ataa1

Breitling
Hej,

Jag och min bror har diskuterat att och bestämt oss för att köpa en varsin Rolex op när han friskförklarad från sin cancer, men hört lite rykten om att de någon form av lista och kö systemet i Sverige/världen hos AD.

Hur går det till vad vet ni om detta och har ni några tips?

Tack på förhand
Ataa
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag och min bror har diskuterat att och bestämt oss för att köpa en varsin Rolex op när han friskförklarad från sin cancer, men hört lite rykten om att de någon form av lista och kö systemet i Sverige/världen hos AD.

Hur går det till vad vet ni om detta och har ni några tips?

Tack på förhand
Ataa
En OP kan nog inhandlas hos AD ganska omgående om det inte är en ovanlig färg. Gå in till närmaste AD och fråga. Med vanlig färg menar jag blå och svart.

Och grattis att han övervann cancern!! 🥳
 

Rymdur

Omega
Paneristi
2-Faktor
Hej,

Jag och min bror har diskuterat att och bestämt oss för att köpa en varsin Rolex op när han friskförklarad från sin cancer, men hört lite rykten om att de någon form av lista och kö systemet i Sverige/världen hos AD.

Hur går det till vad vet ni om detta och har ni några tips?

Tack på förhand
Ataa
Hej!
Det gör ni rätt i.

Lista och lista, däremot kan det vara en kötid beroende vilken färg och storlek som ni vill ha. Detta på grund av att det hög efterfrågan på vissa färger. Hoppas det löser sig!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

Jag och min bror har diskuterat att och bestämt oss för att köpa en varsin Rolex op när han friskförklarad från sin cancer, men hört lite rykten om att de någon form av lista och kö systemet i Sverige/världen hos AD.

Hur går det till vad vet ni om detta och har ni några tips?

Tack på förhand
Ataa
Grattis! Jag hade nog gått in till AD med den storyn. Kan tänka mig att dom gärna vill premiera en kund som har en riktigt fin anledning till att köpa en klocka
 

jaans

Breitling
Hej,

Jag och min bror har diskuterat att och bestämt oss för att köpa en varsin Rolex op när han friskförklarad från sin cancer, men hört lite rykten om att de någon form av lista och kö systemet i Sverige/världen hos AD.

Hur går det till vad vet ni om detta och har ni några tips?

Tack på förhand
Ataa
En OP I inte allt för ovanlig färg borde inte vara så svårt att få tag på.
Stort Grattis till brorsan, jag gjorde samma sak själv när jag blev av med cancern.
 
Självklart inte. Det är även högst oklart vad som händer om AD t ex går i konkurs.

Men det lär inte vara säljarens marknad i en evighet.

Jag skulle inte lägga några större summor i handpenning utan att man kan tala om ett acceptabelt leverans datum. Har ingen lust att agera bank åt en återförsäljare på obestämd tid oavsett vad vi talar om och vetskapen att man inte är prioriterad vid en konkurs.
 

Lingrush

Cartier
Jag skulle inte lägga några större summor i handpenning utan att man kan tala om ett acceptabelt leverans datum. Har ingen lust att agera bank åt en återförsäljare på obestämd tid oavsett vad vi talar om och vetskapen att man inte är prioriterad vid en konkurs.

Håller med. Jag var hos ÅF häromveckan och fick till mig att önskad klocka gick att eventuellt ordna mot 30% handpenning. Då kunde det inte utlovas utan handpenning kan då ev gå vidare till annan önskad klocka om de inte kan leverera.

Jag sa att det är konstig affärsidé att behöva låna ut mina pengar till någon oavsett utan en garanti på något sätt. Räntefritt dessutom.
 

Kaka8

Breitling
Hej,

Jag och min bror har diskuterat att och bestämt oss för att köpa en varsin Rolex op när han friskförklarad från sin cancer, men hört lite rykten om att de någon form av lista och kö systemet i Sverige/världen hos AD.

Hur går det till vad vet ni om detta och har ni några tips?

Tack på förhand
Ataa

Vilket härligt inlägg! Grattis till brorsan & alla närstående!!

Och grym idé, lycka till med en grym klocka :)
 

RolexKnatten

Omega
2-Faktor
Visserligen stannade jag inte till och granskade, men tror nog ändå TT fanns där tidigare i veckan. Men kanske såg fel, har du järnkoll eller?
Jag besökte Krons i och med ett ärende. Såg ingen TT Rootbeer i skyltfönstret, däremot fanns det en helguld på display inne i butiken. Frågade om TT fanns tillgänglig, vilket det inte gjorde. Men vad vet jag, kanske låg nån TT ute tidigare :)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Visserligen stannade jag inte till och granskade, men tror nog ändå TT fanns där tidigare i veckan. Men kanske såg fel, har du järnkoll eller?

Jag besökte Krons i och med ett ärende. Såg ingen TT Rootbeer i skyltfönstret, däremot fanns det en helguld på display inne i butiken. Frågade om TT fanns tillgänglig, vilket det inte gjorde. Men vad vet jag, kanske låg nån TT ute tidigare :)
Gick förbi Krons nyss, såg blå och svart TT sub samt TT YM 40mm. Inga TT GMT vad jag kunde se.
 

Alblundgren

Breitling
Jag beställde en sub här i somras, även då ca 12 månader uppskattat så det låter absolut rimligt.
Stål sub? Date/No date? Och hade du då tidigare köphistorik? Många frågor men detta lät väldigt positivt. Är själv sugen på en sub och att vänta 12 mån känns inte alls speciellt jobbigt. Är dock i Stockholms området kanske skiljer sig här från Gbg
 
Topp