Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex urmakare skåne

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 28 oktober 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Är det någon som vet om carlsons ur i Helsingborg eller bergströms i Malmö har egna urmakare som kan skruva med en sub-c eller om de alltid skickas iväg?

Har en 116610 som bråkar lite med datumväxlingen.

Damn särskrivning, kunde inte ändra rubriken, skyller på rödvin.

16610 gillar detta.
  2. Totte

Totte Borgare

Från:
    Skåne
    Fick dagväxlingen fixad på en daydate hos Bergströms i Malmö. Men när jag nyligen frågade om byte av rotoraxel på en gamla Sub sa de att det i så fall kunde göras i samband med service och då skulle den skickas ner till Rolex. Då valde jag att skicka klockan till Rob E istället. Funkade hur bra som helst. Men ring o kolla med Bergströms först. Lycka till.

Beastie gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Carlssons ur har ny Rolexutbildad urmakare men jag har ingen egen erfarenhet av honom.

Beastie gillar detta.
  4. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ok, så jag ringde runt.
    Mitt problem, rolex 116610 från 2011, datum växlar konstigt. Datum 3-27 växlar perfekt vid kl 24. Datum 28-2 växlar först vid kl 04.

Carlsons ur svarade: kom in med den så får vi se om det är lönt att laga den. ...what?

Bergströms svarade: ok kom in med den så skickar vi den på garantirep till rolex.

Bergströms it is.

16610 gillar detta.
  5. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Hur f-n kunde carlssons svara så!?

Klart som korvspad du väljer Bergströms

6. SimonML

SimonML Stadsbo

Från:
    Umeå
    Äsch, gammalt skrot som en 116610 är sällan lönt att laga ;) jag kan köpa den billigt så slipper du vidare problem

Jimpa och 16610 gillar detta.
  7. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Det är att det ligger för mycket olja. Du kan lösa det genom att skruva fram och tillbaka datum några gånger. Gå igenom varje datum för hand och till slut kommer alla att fungera felfritt.

Bauuer gillar detta.
  8. Snacklock

Snacklock Torpare

Jag har en 116710 från 2014 som växlar datum cirka 00:05, är det något "fel som inte är riktigt" då?

@vaniljglass ? ;)

9. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Inga konstigheter

Snacklock gillar detta.
  10. par

par Friends of KS

Känns som helt ok och inom marginalen

11. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Min tidigare 116710 som varit i mitt ägo i två år, växlar alltid mellan 00:02 och 00:05. Så du kan vara lugn, precis som redan nämnts ovan.

Snacklock gillar detta.
  12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Inte lönt att laga tyvärr. Bara att kasta. Synd då det verkar vara ett någorlunda vanligt problem. :D

13. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Här bumpas det gamla trådar ser jag. :)

Det som hänt sedan jag startade tråden är att Bergströms fixade klockan via RSC under garantin. Vet inte vad det var som strulade med datumväxlingen men det är löst nu. Samt att carlssons ur gått i konkurs, säger inte att det hör ihop men just saying.

yonsson och KenKun gillar detta.
  14. Snacklock

Snacklock Torpare

Klart det hör ihop! Dom konkade bara för att du valde att gå till Bergströms med din Rolle! ;)

Edit. Gött att det löste sig!

Dixie och Beastie gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield