• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sideshow Bob

Cartier
Det verkar tyvärr vara den bittra sanningen, sitter just nu och väntar på en f2f för att köpa :)

Efter en trevlig f2f blev det affär, solen skiner och det känns som det blir en bra helg ;)
7E428E6A-4CE1-464C-B51E-DB7D5944EBB5.jpeg
 

Svante7

Omega
Hade jag haft siktet i ställt på en Batman så hade jag köpt en begagnad för marknadspris.

Det är ju ingen sport att göra så ;) sen är det en principsak för mig. Jag hade ett erbjudande om att köpa en ny för ca 60k 2015. Hade en vintage-period då så jag valde att köpa 3 gamla Rolexar istället. Nu när suget har kommit tillbaka på Batman kan jag inte betala dubbla priset :banghead:
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
114060: väntetid c:a 1.5 år hos välkänd Svensk AD (och då trots två tidigare Rolexköp från samma AD)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Letar också efter en 114060.
Fick svar från tre svenska ADs.

1. Runt sex månader
2. Runt 12 månader
3. 4-8 månader + handpenning

Aldrig handlat något från dem.
Olika bud gentemot vad jag fick. Till deras försvar är ju att de endast kan spekulera om exakta lev tider. Jag står på lista sen några månader så man får väl helt enkelt avvakta och se hur lång tid det faktiskt tar...
 

crimes

Omega
Olika bud gentemot vad jag fick. Till deras försvar är ju att de endast kan spekulera om exakta lev tider. Jag står på lista sen några månader så man får väl helt enkelt avvakta och se hur lång tid det faktiskt tar...
Ja det verkar ju sannerligen vara extremt olika det där. Jag fick bara höra att listan var ”stängd”.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad är det här för jävla tomte? Nya ändlänkar med samma referens finns att köpa från återförsäljare för 3500 kr. Jag frågade honom om han hade skrivit fel i auktionen och han svarade ”kanske det”. Auktionen avslutades utan ett enda bud (förstås) och nu har han lagt upp den igen.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/132902643102
Om du ska bli så upprörd över varje hutlös annons runt om i hela världen kommer du att få en hjärtinfarkt :D
 
Topp