• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Skön person som tog frågan om hur vissa Rolex AD beter sig till källan.
Screenshot_20190313-202018_Facebook.jpg
Screenshot_20190313-202037_Facebook.jpg

Läste den tidigare idag också på Rolexforums.com. Känns som han fick ett artigt svar men inget konkret...

Kan ni länka tråden?
 
Men jag förstår inte problemet

Samma gruppering (entusiaster) som för 2-4 år sedan vägrade köpa en klocka för listpris och premierade att köpa från gråhandlare till reducerat pris är nu griniga över att man inte får vara först i kön?

För några år sedan så sa man till bekanta: ”köp inte på fina gatan, köp den från Tyskland/Israel/Tjadikistan så får du mycket bättre pris!!”


Skulle ni köpt från era lokala handlare för några år sedan skulle de flesta av er inte behövt vänta på er Rolex, ni skulle redan varit kunder
 

Bilagor

  • FF8FCF2B-2C5A-4812-9E92-ACFB9917D1E8.png
    FF8FCF2B-2C5A-4812-9E92-ACFB9917D1E8.png
    72.9 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

PANI

Cartier
Hittade detta mailet från 2015 :)
Det var tider det! Såklart var man dumsnål och köpte inte...
Screenshot_20190316-060059__01.jpg


Till storyn hör även att när jag några veckor senare besökte krons så fanns BLNR på hyllan som jag både blev erbjuden att köpa, och när jag förklarade att jag inte kunde ta de beslutet nu fick jag höra att om vi kan få till en affär här och nu kunde säljarna kolla över slutpriset och dra av någonstans mellan 5-10% beroende på vad "chefen" säger.
Som sagt andra tider...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hittade detta mailet från 2015 :)
Det var tider det! Såklart var man dumsnål och köpte inte...
Screenshot_20190316-060059__01.jpg


Till storyn hör även att när jag några veckor senare besökte krons så fanns BLNR på hyllan som jag både blev erbjuden att köpa, och när jag förklarade att jag inte kunde ta de beslutet nu fick jag höra att om vi kan få till en affär här och nu kunde säljarna kolla över slutpriset och dra av någonstans mellan 5-10% beroende på vad "chefen" säger.
Som sagt andra tider...
Det här sammanfattar ju det mesta. :)
 

Willur

Cartier
Hittade detta mailet från 2015 :)
Det var tider det! Såklart var man dumsnål och köpte inte...
Screenshot_20190316-060059__01.jpg


Till storyn hör även att när jag några veckor senare besökte krons så fanns BLNR på hyllan som jag både blev erbjuden att köpa, och när jag förklarade att jag inte kunde ta de beslutet nu fick jag höra att om vi kan få till en affär här och nu kunde säljarna kolla över slutpriset och dra av någonstans mellan 5-10% beroende på vad "chefen" säger.
Som sagt andra tider...

Jag var i Milano i april förra året och frågade efter en Hulk. Till min förvåning plockade säljaren fram en. Jag tyckte att växelkursen var väldigt dålig och trodde att jag kunde göra bättre affär i Sverige. Ett år har nu gått, är fortfarande hulklös. :banghead:
 

PANI

Cartier
Jag var i Milano i april förra året och frågade efter en Hulk. Till min förvåning plockade säljaren fram en. Jag tyckte att växelkursen var väldigt dålig och trodde att jag kunde göra bättre affär i Sverige. Ett år har nu gått, är fortfarande hulklös. :banghead:
Haha, lätt att vara efterklok ;)
 

Zingo

Rolex
Du menar väl inte att Batman är en helt vanlig klocka som folk dissade fram tills den blev superdyr för att den är ganska ful, eller?
Det finns ett statistiskt samband hos den breda massan mellan ökat värde - att de plötsligt blir mycket snyggare (eller snarare eftertraktade pga man vill va i hypen och som plus känna cash). Roligast är ändå om nån köper något för att det är hypat på KS och vill få KS cread genom ryggdunkar och likes. :oldman:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Huvudsaken är att bra affär ska göras.....

Det finns ett statistiskt samband hos den breda massan mellan ökat värde - att de plötsligt blir mycket snyggare (eller snarare eftertraktade pga man vill va i hypen och som plus känna cash). Roligast är ändå om nån köper något för att det är hypat på KS och vill få KS cread genom ryggdunkar och likes. :oldman:

Ja.
1. Man får inte förlora några pengar, helst tjäna. Och
2. Man måste ha det som alla andra vill ha, även om det är fult.
Det må vara lite OT men hulk, Batman och pepsin är alla tre ganska konstiga då ingen av dem färgmatchar korrekt. Hulkens ring matchar inte tavlan färgmässigt, Batman har lila färg istället för blå då Rolex inte kunde göra blått i kombination med svart. Pepsins ring ser smutsig ut och är inte i närheten av samma lyster som den klassiska pepsin. Sammantaget lite misslyckat, men ändå skall folk ha dem och det är verkligen kejsarens nya kläder.
Sure, till listpris är de väl ok. Men inte mer.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja.
1. Man får inte förlora några pengar, helst tjäna. Och
2. Man måste ha det som alla andra vill ha, även om det är fult.
Det må vara lite OT men hulk, Batman och pepsin är alla tre ganska konstiga då ingen av dem färgmatchar korrekt. Hulkens ring matchar inte tavlan färgmässigt, Batman har lila färg istället för blå då Rolex inte kunde göra blått i kombination med svart. Pepsins ring ser smutsig ut och är inte i närheten av samma lyster som den klassiska pepsin. Sammantaget lite misslyckat, men ändå skall folk ha dem och det är verkligen kejsarens nya kläder.
Sure, till listpris är de väl ok. Men inte mer.
Och hade de gått att få tag i till listpris så köper folk dem inte :D
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ett statistiskt samband hos den breda massan mellan ökat värde - att de plötsligt blir mycket snyggare (eller snarare eftertraktade pga man vill va i hypen och som plus känna cash). Roligast är ändå om nån köper något för att det är hypat på KS och vill få KS cread genom ryggdunkar och likes. :oldman:
Du måste ha svårt att få likes på dina safirsport då du tar så usla blider.......aldrig sett nån ta så genomkassa bilder på en klocka och en gegga som ser ut som snabbmat....
 
Topp