• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
IMG_9300.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad kostar det att serva en 16610 idag? Prislista på Rob E, Nymans och Krons är 7900kr inkl polering, får man räkna bort något om man avstår polering?
Skickas de ner till Schweiz eller servar de här på plats allihopa?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vad kostar det att serva en 16610 idag? Prislista på Rob E, Nymans och Krons är 7900kr inkl polering, får man räkna bort något om man avstår polering?
Skickas de ner till Schweiz eller servar de här på plats allihopa?
Priserna gäller för service in-house.
Allt från 0:- till 1000:- avdrag för nekad polering.
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Priserna gäller för service in-house.
Allt från 0:- till 1000:- avdrag för nekad polering.

Vad kostar det att serva en 16610 idag? Prislista på Rob E, Nymans och Krons är 7900kr inkl polering, får man räkna bort något om man avstår polering?
Skickas de ner till Schweiz eller servar de här på plats allihopa?

Fick inget avdrag på Nymans för att ta bort poleringen när jag servade min.
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Fråga? Om man skulle vilja köpa lite gammal eller ny Rolexkonst och ha på väggen, föredrar de äldre reklamplanscherna alt annan konst. Vart kan man hitta det? Någon som vet här på forumet?
Typ dessa man hittar på internet
rolex-daytona-ad.jpg
bla.jpg
bla1.jpg
Kolla med Thomas Fleron på www.Chrono.dk. Jag var ju hos de i sommar och det fanns både små och större tavlor. Riktigt fina. Vissa var fotografier / affischer och andra var målade efter originalet.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Svårt att få på bild. Men fler som stör sig på att spännet gör att armbandet buktar ut och inte löper slätt runt handleden?
AAEC7CA1-486E-4953-B671-8B49A30EEDEF.jpeg
Det är tyvärr ett klassiskt problem som de flesta tillverkarna har. Hade byglarna i spännet varit kortare så hade många haft problem att trä handleden igenom. Har man smala handleder, dvs om länken är mycket kortad, då märks detta fenomen ännu mer. Jag brukar därför ha färre länkbitar klockan 6 för att skjuta spännet lite mer åt sidan.
 
Topp