• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Själv använder jag båda men min smartwatch endast till träning. Jag skulle aldrig få för mig att använda den till vardags. Orkar inte med alla notiser, pulsmätningar och övriga distraktioner samt att konstant behöva ladda den.

Ett mekaniskt ur är lika mycket en accessoar som ger en möjlighet att se tid och datum för mig. Ser inte en smartwatch som en accessoar i samma utsträckning, det är mer en praktiskt pryl som hjälper mig när jag tränar. Sen att de konstant utvecklas i snabb takt gör de lite tyvärr till en ”slit och släng” produkt likt en vanlig smartphone med rätt kort livscykel i mina ögon.
Farbror vet att man kan stänga av notiser? ;-)

Förstår vad du menar och visst blir det mer en slit och släng-produkt utan emotionellt värde men så är det ju med mycket annat i våra liv.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Farbror vet att man kan stänga av notiser? ;-)

Förstår vad du menar och visst blir det mer en slit och släng-produkt utan emotionellt värde men så är det ju med mycket annat i våra liv.
Hahaha jo de är avstängda men man förlorar ju egentligen själva syftet med smartklockans alla finesser om man stänger av allt.

En smartwatch är lika spännande som en smartphone IMO och jag har full förståelse för att ”Svenne Svensson” går igång på den senaste modellen och tekniken men jag har svårt att se att den blir en stark accessoar för mig iallafall.
(En jämförelse är att jag springer med mina funktionella löparskor fullspäckade med den senaste teknologin men jag bär dem inte till kostym, hur bekväma eller tekniskt fulländade de än må vara…)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
891F8752-11BA-4651-8B79-AE07D24E9C0E.jpeg
 
Ställde samma fråga i OP tråden men tar mig friheten att ställa samma fråga här. Hur är det med utbudet av 126000 med grön urtavla hos AD? Är det samma svar som med övriga Rolex sportmodeller - "Vi vet inte när de kommer in och det finns ingen väntelista."
 

Fulsmakaren

Breitling
Jag har en sparad slant, därför har jag råd med en klocka. Såg en Explorer för under 70 000, men då var den i stål och inte lika snygg. Tror inte jag kommer att köpa den. Jag kan bli förtjust i rätt billiga klockor också, för övrigt.
 

BankAnden

Panerai
Jag har en sparad slant, därför har jag råd med en klocka. Såg en Explorer för under 70 000, men då var den i stål och inte lika snygg. Tror inte jag kommer att köpa den. Jag kan bli förtjust i rätt billiga klockor också, för övrigt.
Aha, det är guld/stål du menar för 117?

Generellt står sig guld/stål sämre än stål vad gäller begpris, då det är färre som gillar dessa.
 

Feo

Omega
Jag har en sparad slant, därför har jag råd med en klocka. Såg en Explorer för under 70 000, men då var den i stål och inte lika snygg. Tror inte jag kommer att köpa den. Jag kan bli förtjust i rätt billiga klockor också, för övrigt.
Har dålig koll på hur svår guld/stål Explorer är att få tag i via AD, men generellt brukar guld/stål varianter vara något mindre efterfrågade (enligt min erfarenhet). Köp den du gillar!
 
Senast ändrad:
Topp