Måste ställa frågan … vad är mina?Mk1 är mörkare grön.
Mk2 är ljusare.
Trycket på tavlorna skiljer en del. Titta på avståndet mellan 300 och m
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste ställa frågan … vad är mina?Mk1 är mörkare grön.
Mk2 är ljusare.
Pre-sandblast inuti spännet möjligtvis? De började med polering 2015-2016 har jag för mig…Måste ställa frågan … vad är mina?
MK1/MK2 diskussionen och ändringen är på nuvarande serien, som släpptes 2020 och fick ny färg förra åretMåste ställa frågan … vad är mina?
Han var där i hela 5 år. Sedan blev han trött och gick till folket, och hans plats togs av Pepsi...Ah du gjorde det? Förstod det som att det var den som var älsklingen i samlingen, lite grann.
Aha, förstod det som att det var din GMT, du skjutsade iväg, men du syftade alltså på Tudor. Då är jag med. Riktigt schysst! Börjar bli GMT fanboy som sjuttsingen nu, efter köp av en BLNR, 1 vecka sedan. En BLRO på jubilee kanske blir en ny sommarklocka, nästa sommar...Han var där i hela 5 år. Sedan blev han trött och gick till folket, och hans plats togs av Pepsi...
Känns som en smakfråga. Både gällande färg och typ av klockaHur ställer sig forumet till denna Jämförelse:
Sub (2023) mörkgröna bezeln Vs Daytona med vit urtavla?
Seriös fråga åt en vän som blivit erbjuden antingen den ena eller andra (jag vet vart jag står ) men vill inte pusha i någon riktning
Ungefär mitt svar ocksåKänns som en smakfråga. Både gällande färg och typ av klocka
Ingen av demVilken skulle du välja idag?
För att du inte har det eller gillar det inte?Ingen av dem
Jag gillar inte riktigt GMT eller Daytona. Det är såklart fina klockor men inget för mig. Langen tilltalar mig mest men jag skulle välja en saxonia gold flux isåfall.För att du inte har det eller gillar det inte?
Langen!Vilken skulle du välja idag?
Bärs väldigt olika. Suben är ganska mycket större för vardaglig användning. Gillar personligen verkligen sub på bild men på handleden vinner Daytona 11/10. Nya Daytonanr ju aningens större än 116500 men forfarande något helt annat än sub. Glidelock är dock väldigt trevligt.Hur ställer sig forumet till denna Jämförelse:
Sub (2023) mörkgröna bezeln Vs Daytona med vit urtavla?
Seriös fråga åt en vän som blivit erbjuden antingen den ena eller andra (jag vet vart jag står ) men vill inte pusha i någon riktning
64.00.01 är ref på korrekt boxNågon som vet hur en korrekt box ser ut för en Rolex 14060M från 2002? Det finns ju två olika typer, den lilla gröna och sedan en större.
Tack på förhand
Hammars