• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Henryandy

Cartier
Är väl bara en tidsfråga innan man behöver köpa tre extra rollar för att få köpa en sportrolex till överpris hos luxery.....

Dagens deal, tre skitfula datejusts plus en hulk för 140k
 

hejsam

Patek
2-Faktor
När jag var inne på Luxerywatches sist och tittade på en datejust 116234 kostade den några tusenlappar över listpris och priset var inte förhandlingsbart.
Var enligt dem några månaders väntetid på den modellen vilket gjorde att den inte gick att få tag på hos AD. Värsta bullshiten jag hört på länge då jag precis kom från AD med ett prisförslag under list.

Edit: det jag ville komma till är att LW inte alls känns seriösa. Om det enligt siffrorna går väldigt bra för dem för tillfället tror jag knappast det kommer att hålla när Rolex-hypen lagt sig.
Nu tror de ju att de kan sälja vilken modell som helst till över listpris.
 
Senast ändrad:

jh742

Omega
Finns en äldre kvinna där inne också som är sjukt otrevlig/nedlåtande.
måste glida runt i kostym och en patek för att få genuin hjälp hos Krons känns det som.
otroligt tråkiga "säljare".[/QUOT
Vidrigt att hitta nya klockor stämplade av AD i Sverige hos gråhandlare.

Att medvetet föda detta är så långt från etisk handel man kan komma.

Vad ska man svara på den snofsiga frågan, ” är klockan köpt här?” när man ska serva klockan?

Nej, eftersom det är omöjligt att köpa här eftersom ni sålt allt till diverse gråhandlare...
Var på Krons för några dagar sen för jag ville ha hjälp att justera länken på min batman.
Har du köpt den här frågade tjejen i kassan? Tänkte först dra en utläggning om att nej, det går ju inte osv. men nöjde mig att svara öhh nej....
Sen gick hon iväg med klockan och kom tillbaka och frågade om jag hade garantikortet med mig för att enligt Rolex får de inte röra klockan utan garantikort, inte ens justera länken i låset.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Var på Krons för några dagar sen för jag ville ha hjälp att justera länken på min batman.
Har du köpt den här frågade tjejen i kassan? Tänkte först dra en utläggning om att nej, det går ju inte osv. men nöjde mig att svara öhh nej....
Sen gick hon iväg med klockan och kom tillbaka och frågade om jag hade garantikortet med mig för att enligt Rolex får de inte röra klockan utan garantikort, inte ens justera länken i låset.
:banghead::banghead::banghead:
 

Code

AKA Vincent B
Var på Krons för några dagar sen för jag ville ha hjälp att justera länken på min batman.
Har du köpt den här frågade tjejen i kassan? Tänkte först dra en utläggning om att nej, det går ju inte osv. men nöjde mig att svara öhh nej....
Sen gick hon iväg med klockan och kom tillbaka och frågade om jag hade garantikortet med mig för att enligt Rolex får de inte röra klockan utan garantikort, inte ens justera länken i låset.
Ok så hur gör man om man köpt en vintage sub tex fr Kaplans och cert o boxar inte finns??
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Var på Krons för några dagar sen för jag ville ha hjälp att justera länken på min batman.
Har du köpt den här frågade tjejen i kassan? Tänkte först dra en utläggning om att nej, det går ju inte osv. men nöjde mig att svara öhh nej....
Sen gick hon iväg med klockan och kom tillbaka och frågade om jag hade garantikortet med mig för att enligt Rolex får de inte röra klockan utan garantikort, inte ens justera länken i låset.
Bullshit
 

joca

Patek
2-Faktor
självklart att de tar betalt för att korta internetköpta klockor?
Det var väl inte riktigt det jag citerade?
Det som hände var att en person gick in på Rob med en guld-rolex och ville ha hjälp med att korta länken. Klockan var inte köpt där och butikspersonalen frågade "har du köpt klockan här?" varpå de fick svaret "nej" och liknande historia utspelade sig då.. Personen fick alltså inte korta länken eftersom klockan ej var köpt hos Rob och cert ej fanns med vid besöket.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det var väl inte riktigt det jag citerade?
Det som hände var att en person gick in på Rob med en guld-rolex och ville ha hjälp med att korta länken. Klockan var inte köpt där och butikspersonalen frågade "har du köpt klockan här?" varpå de fick svaret "nej" och liknande historia utspelade sig då.. Personen fick alltså inte korta länken eftersom klockan ej var köpt hos Rob och cert ej fanns med vid besöket.
Frågan är ju då, om man svarat ja, hade de kortat länken utan certet på plats då?
Dvs personen ifråga kunde ju bara dragit till med en lögn, utan certet går det ju ändå inte att bevisa vart den är köpt :)
 

Bonumm

Panerai
Var på Krons för några dagar sen för jag ville ha hjälp att justera länken på min batman.
Har du köpt den här frågade tjejen i kassan? Tänkte först dra en utläggning om att nej, det går ju inte osv. men nöjde mig att svara öhh nej....
Sen gick hon iväg med klockan och kom tillbaka och frågade om jag hade garantikortet med mig för att enligt Rolex får de inte röra klockan utan garantikort, inte ens justera länken i låset.
Jag fick oxå visa mitt kort när jag ville korta min länk på min Batman. Hade precis köpt den ifrån en gråhandlare så jag hade allt med. Det roliga var att de höjde på ögonbrynen då certet var stämplat i en butik i Indien. Jag sa bara att de säljer ju Rolex där oxå, då blev de tysta och jag fick pröjsa 500kr för några minuters jobb.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Frågan är ju då, om man svarat ja, hade de kortat länken utan certet på plats då?
Dvs personen ifråga kunde ju bara dragit till med en lögn, utan certet går det ju ändå inte att bevisa vart den är köpt :)
Eller så går man in i butiken, säger att klockan är köpt i där, fast inte av nuvarande ägare, och frågar om man kan få en Rolex plånbok
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag fick oxå visa mitt kort när jag ville korta min länk på min Batman. Hade precis köpt den ifrån en gråhandlare så jag hade allt med. Det roliga var att de höjde på ögonbrynen då certet var stämplat i en butik i Indien. Jag sa bara att de säljer ju Rolex där oxå, då blev de tysta och jag fick pröjsa 500kr för några minuters jobb.
500 kr??!!!!
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag fick oxå visa mitt kort när jag ville korta min länk på min Batman. Hade precis köpt den ifrån en gråhandlare så jag hade allt med. Det roliga var att de höjde på ögonbrynen då certet var stämplat i en butik i Indien. Jag sa bara att de säljer ju Rolex där oxå, då blev de tysta och jag fick pröjsa 500kr för några minuters jobb.
Det lär dyrt.
I mars förra året fixade Krons länken på min 16570. Inga frågor ställdes och jag betalade 100:-
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan väl va så att någon plockat ut hos AD för att sedan gå raka vägen ti typ LW å få 10k direkt, i stället för att gegga med Blocket.. behöver ju inte va att AD springer till Gråhandlarna.
Varför ska AD ge bort profitten till en kund där de själva kan göra samma profit direkt med gråhandlaren? Som tidigare nämnt i tråden så kan ADn dessutom bli av med ett gäng svårsålda klockor samtidigt som de bundlar med en het klocka.

De enda som förlorar idag är slutkunderna. Och enda sättet att bli av med denna parodi är att låta bli att köpa klockorna till överpris. Inte som att det är brist på sportrollar i stål; de finns i överflöd hos gråhandlarna. Om bara betalningsviljan skönk till listpris så skulle klockorna vara tillgängliga i butik precis som vanligt. Värt att fundera på innan man betalar 50% extra för ingenting.
 
Senast ändrad:

Barricello

Audemars
Varför ska AD ge bort profitten till en kund där de själva kan göra samma profit direkt med gråhandlaren? Som tidigare nämnt i tråden så kan ADn dessutom bli av med ett gäng svårsålda klockor samtidigt som de bundlar med en het klocka.

De enda som förlorar idag är slutkunderna. Och enda sättet att bli av med denna parodi är att låta bli att köpa klockorna till överpris. Inte som att det är brist på sportrollar i stål; de finns i överflöd hos gråhandlarna. Om bara betalningsviljan skönk till listpris så skulle klockorna vara tillgängliga i butik precis som vanligt. Värt att fundera på innan man betalar 50% extra för ingenting.
Jag vet inte svaret.. jag menar att det finns nog även andra sätt för Grånissarna att få tag i nya fina Svenska Cert än att AD levererar direkt till dom.
 
Topp