• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tapiren

Cartier
Tack för svar. Jag har läst att länken kan bli kass på denna modell. Gäller det bara dom som är hårt polerade eller alla? Går det att göra något åt det, typ lämna in och få länken fixad? Eller få tag på ny orginallänk? Synd, för modellen är sjukt snygg! Föredrar denna framför efterträdaren. Men elegant och lite nättare..
Jag förstår det som att länken upplevs som "kass" oavsett skick eftersom den är åt det lite rassligare hållet?

Det är upp till var och en men jag tyckte inte skillnaden är så fasligt stor, eller jo det är den kanske, men personligen tycker jag inte att det är så avgörande. Visst är de senare mer solida men jag har aldrig stört mig nämnvärt på att länken är dålig på mina halvgamla Rolex.
 

Lucas S

Breitling
Någon som kan säga något om kvaliteten på denna länk genom att titta på bilden?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    58.3 KB · Visningar: 58

Lucas S

Breitling
Någon som kan se om detta är ett orginal cert och Box från Rolex? Det är en klocka på chrono24.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    154.3 KB · Visningar: 57

Lankini

Breitling
Hej!
Någon som vet om man enkelt kan förlänga jubilee-stållänken till en DJ från 1975?
Tittar på den begagnad men armbandet är tyvärr aningen för kort för min handled.
Hur mycket brukar ytterligare länkar kosta?
Tack för hjälpen!
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag ska köpa min första lite dyrare klocka. Är intresserad av en Rolex Sub 14060M, HULK eller Sea Dweller.

På Sub tänkte jag köra no date, har någon erfarenhet av både och? Vad är skönast att ha i längden? Den ser smidigare ut utan bubblan.

Jag hade tänkt köpa begat, antingen från KS eller Chrono24. Vad är viktigt att tänka på? Uppskattar om det finns papper och box.
Har funderat på en från samma år som jag själv -94. Är det problem med en äldre variant? Eller ska man satsa på en senare från 2008 typ?
Uppskattar om någon kan ta fram någon de tycker värkar reko på typ Chrono24.

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
C
Hulken är riktigt schysst, hoppas dem gör en utan datefunktion (jag skulle älska det).

Tycker sub gör sig bäst utan date då jag föredrar den renare sub-looken. Tycker dock att det är ok med date också, inget fel med det alls men för mig är det utan.

Det jag skulle gå efter i ditt fall är främst skick, full set, och historik på allt (så mycket som möjligt). Finns ju andra småsaker som t.ex: Keramisk & icke keramisk, diver extension osv. Kolla igenom noga innan du köper en för köpandets skull är mitt tips.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag har en subc som är köpt februari 2015.
Vad jag har förstått så borde det vara random serienummer på den.
Mitt börjar dock med en bokstav.
Någon som kan förklara?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har en subc som är köpt februari 2015.
Vad jag har förstått så borde det vara random serienummer på den.
Mitt börjar dock med en bokstav.
Någon som kan förklara?
Random serial kan börja både på siffror och bokstäver. Dagens klockor har ett serienummer som består av 8 siffror och bokstäver.
 

Erik.W

Omega
Finns det någon "inkörningsperiod" på en ny Rolex, när det kommer till tidsavvikelse? +10 SEK per dygn de första tre dagarna för mig. Bör man avvakta en viss tid innan man går tillbaka till AD?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Finns det någon "inkörningsperiod" på en ny Rolex, när det kommer till tidsavvikelse? +10 SEK per dygn de första tre dagarna för mig. Bör man avvakta en viss tid innan man går tillbaka till AD?
Min uppfattning är att nya klockor ändrar sin gångavvikelse de första månaderna, så ge det lite tid. Du kan också prova om detta förbättrar situationen:
4a8928fa8ee2b4fe8a00b41dd01b0079.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Finns det någon "inkörningsperiod" på en ny Rolex, när det kommer till tidsavvikelse? +10 SEK per dygn de första tre dagarna för mig. Bör man avvakta en viss tid innan man går tillbaka till AD?
Cirka tre månader är lagom att vänta innan du kan se ett mer aktuellt resultat. Använd klockan ofta och kontrolle gången igen om några månader!
 

Lucas S

Breitling
Jag är på jakt efter en sen 14060M i fint skick. Vad anser ni vara ett rimligt pris att betala för en fullset av de senare årsmodellerna?
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Hur är det nu med 3035-verket - ska man undvika att ställa om datumet kvällar och nätter?
Förmodligen en fråga som redan besvarats ett antal gånger, men jag lyckas inte söka mig till ett svar.
 
Topp