• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ruben

Rolex
Mellan 4000-19000 kr ca beroende på tavla. I snitt ligger "vanliga" tavlor på 4000-5000 kr. Bytet är oftast inkluderat i priset.
Okej, så "vanliga" tavlorna runt 4-5k. Vad ligger en "vanlig" med briljanter på ca? (Som på bilden)
image.jpeg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Milgauss sekundvisare är riktigt läcker men modellen verkar inte särskilt populär. Vad kan det bero på, varför ser jag inte fler Milgauss på KS?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Okej, tack för snabba svar.
Har tänkt att köpa en till tjejen, men svårt med tavlorna.
Ska man ha vit, silver, roman eller vanlig eller med briljanter :confused:

Är lite av ett kaos.. Och det blir inte lättare när man ska köpa den till nån annan än sig själv.

Jag röstar för briljanter, har en med svart sunburst. Skiftar mellan olika nyanser av svart, grå & olja beroende på ljus.
IMG_3801.JPG
 

Ruben

Rolex
Är lite av ett kaos.. Och det blir inte lättare när man ska köpa den till nån annan än sig själv.

Jag röstar för briljanter, har en med svart sunburst. Skiftar mellan olika nyanser av svart, grå & olja beroende på ljus.
IMG_3801.JPG
Ja, hon verkar dock minst sugen på briljanter.
Men ska ta med hon till ad så hon får se allting i verkligheten. Brukar ju skilja en heldel från bild mot verklighet.
 

Jooiie

Omega
Jag står inför ett svårt val. Nästa stora köp börjar närma sig. Velar mellan 16570, 16610 samt den nyare 116610. Hur resonerar panelen? Gillar det nya Maxi-caset, uppgraderade länken samt keramiska vridningen på 116610 samtidigt som 16610 känns mer genuint på något sätt. 16570 lockar bara för att den är så jäkla snygg och tycker personligen den ligger rätt bra i pris vad jag har sett på KS på sistone.

Kommer hänga en del i Göteborg i början av mars då jag ska på kurs med jobbet. Nya suben kan ju klämmas på hos en AD men om någon hade varit intresserad av att mötas upp för att låta mig klämma på Din 16570 eller 16610 så släng iväg ett PM. Gött snack och gratis middag utlovas som tack. :)

//J
 

Snilsson

Cartier
Jag står inför ett svårt val. Nästa stora köp börjar närma sig. Velar mellan 16570, 16610 samt den nyare 116610. Hur resonerar panelen? Gillar det nya Maxi-caset, uppgraderade länken samt keramiska vridningen på 116610 samtidigt som 16610 känns mer genuint på något sätt. 16570 lockar bara för att den är så jäkla snygg och tycker personligen den ligger rätt bra i pris vad jag har sett på KS på sistone.

Kommer hänga en del i Göteborg i början av mars då jag ska på kurs med jobbet. Nya suben kan ju klämmas på hos en AD men om någon hade varit intresserad av att mötas upp för att låta mig klämma på Din 16570 eller 16610 så släng iväg ett PM. Gött snack och gratis middag utlovas som tack. :)

//J
Alla har ju givetvis olika preferenser och smaker men jag köpte en 16570 i somras och sålde nyligen. En jättefin och mångsidig klocka som i mitt tycke är väldigt prisvärd i jämförelse med andra sportrollar.
Dock föredrar jag nya länken och det gedigna i en sexsiffrig Sub, därför har jag en 116610 på väg hem. :)
 

Maldini

Breitling
2-Faktor
Jag står inför ett svårt val. Nästa stora köp börjar närma sig. Velar mellan 16570, 16610 samt den nyare 116610. Hur resonerar panelen? Gillar det nya Maxi-caset, uppgraderade länken samt keramiska vridningen på 116610 samtidigt som 16610 känns mer genuint på något sätt. 16570 lockar bara för att den är så jäkla snygg och tycker personligen den ligger rätt bra i pris vad jag har sett på KS på sistone.

Kommer hänga en del i Göteborg i början av mars då jag ska på kurs med jobbet. Nya suben kan ju klämmas på hos en AD men om någon hade varit intresserad av att mötas upp för att låta mig klämma på Din 16570 eller 16610 så släng iväg ett PM. Gött snack och gratis middag utlovas som tack. :)

//J
Jag valde 16610 före den nyare 116610 men det var enbart för att den kändes bättre på mina (ganska smala) handleder. Om du inte tycker att den senare blir för stor för dina handleder så tycker jag definitivt att du ska välja keramiska vridningen och det bättre spännet!
 

Jooiie

Omega
Jag valde 16610 före den nyare 116610 men det var enbart för att den kändes bättre på mina (ganska smala) handleder. Om du inte tycker att den senare blir för stor för dina handleder så tycker jag definitivt att du ska välja keramiska vridningen och det bättre spännet!

Tack för input! Blir till att testa när tillfälle ges. :)

Alla har ju givetvis olika preferenser och smaker men jag köpte en 16570 i somras och sålde nyligen. En jättefin och mångsidig klocka som i mitt tycke är väldigt prisvärd i jämförelse med andra sportrollar.
Dock föredrar jag nya länken och det gedigna i en sexsiffrig Sub, därför har jag en 116610 på väg hem. :)

Tack för feedback. Sålde du den enbart pga. länken eller var det något annat som du hänge upp dig på efter att ha ägt den ett tag?
//J
 

Snilsson

Cartier
Tack för input! Blir till att testa när tillfälle ges. :)



Tack för feedback. Sålde du den enbart pga. länken eller var det något annat som du hänge upp dig på efter att ha ägt den ett tag?
//J
Det var väl framförallt länken som jag inte kom helt överens med. SubC är så mycket bättre på den fronten så det är nästan orättvist att jämföra. Annars fanns det inget att klaga på.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpg

Jag kom att tänka på en sak. Hur ofta bör man göra trycktest på sin Rolex dykare?
Jag har en SD4000 (116600) som är uttagen i januari 2016. Inte behöver man väl trycka den inför varje ny badsäsong??
Jag lägger med en bild bara därför att... :rolleyes:
 
image.jpg

Jag kom att tänka på en sak. Hur ofta bör man göra trycktest på sin Rolex dykare?
Jag har en SD4000 (116600) som är uttagen i januari 2016. Inte behöver man väl trycka den inför varje ny badsäsong??
Jag lägger med en bild bara därför att... :rolleyes:
Äsch du provtrycker ju när du badar! Tar den in vatten är dags att göra en täthetsservice :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Jag kom att tänka på en sak. Hur ofta bör man göra trycktest på sin Rolex dykare?
Jag har en SD4000 (116600) som är uttagen i januari 2016. Inte behöver man väl trycka den inför varje ny badsäsong??
Jag lägger med en bild bara därför att... :rolleyes:

Vissa säger inför varje badsäsong, enkel och rätt billig försäkring.

Numera ska det räcka med att serva den inom vanlig serviceintervall om den används som desk-diver. :)

Känner du dig osäker så kan en AD alltid provtrycka den.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vissa säger inför varje badsäsong, enkel och rätt billig försäkring.

Numera ska det räcka med att serva den inom vanlig serviceintervall om den används som desk-diver. :)

Känner du dig osäker så kan en AD alltid provtrycka den.
Cool!
Nu bor jag rätt off, och har närmsta AD i Gbg en och en halv timma enkel väg med bil. Brukar de kunna provtrycka in house? Jag vet - det är bara att ringa och kolla - men nån här kanske vet? Det vore ju segt att vara utan klocka i flera veckor för en sån simpel grej menar jag. Och en SD4000 ska ju ner till 1525m och vända förresten. Det kanske inte är alla som kan trycka den dit?
 

Ruben

Rolex
Cool!
Nu bor jag rätt off, och har närmsta AD i Gbg en och en halv timma enkel väg med bil. Brukar de kunna provtrycka in house? Jag vet - det är bara att ringa och kolla - men nån här kanske vet? Det vore ju segt att vara utan klocka i flera veckor för en sån simpel grej menar jag. Och en SD4000 ska ju ner till 1525m och vända förresten. Det kanske inte är alla som kan trycka den dit?
Dem trycker väl bara till 100m tror jag. Ska man trycka över 100m måste dem plocka ur verket och trycka med vatten istället för luft.
 

jabla

Sarlacc
image.jpg

Jag kom att tänka på en sak. Hur ofta bör man göra trycktest på sin Rolex dykare?
Jag har en SD4000 (116600) som är uttagen i januari 2016. Inte behöver man väl trycka den inför varje ny badsäsong??
Jag lägger med en bild bara därför att... :rolleyes:
Jag hade varit lugn med att bada med den 2017, tycker inte du behöver provtrycka mer än vart annat år. En täthetsservice där det byts packningar efter fyra/fem år och service efter åtta/tio.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade varit lugn med att bada med den 2017, tycker inte du behöver provtrycka mer än vart annat år. En täthetsservice där det byts packningar efter fyra/fem år och service efter åtta/tio.
Tack! Låter vettigt. Jag planerar en semester till Singapore och Bali (eller nåt annat i "närheten" av Singapore) runt nästa jul och det borde väl inte heller vara nåt problem hoppas jag.
Jag satsar på en provtryckning innan sommaren 2018 om jag fortfarande har klockan kvar då!
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Kanske har upprepats massor av gånger på forat, men ni som lämnat in eran Rolex på täthetsservice hos Rob eller Nymans, hur länge blir klockan borta.
 
Topp