• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Lunch @Fixxxer @Sgt Poppa @blyton

417831B3-10CE-4492-ADB5-82B39B93A94E.jpeg
 

marcusdouglas

Breitling
hej allihopa är ny på detta forum. Tyckte det verkade roligt att lära sig lite mer om klockor.
Har idag varit inne på en ad och bokat min första rolex, en oyster perpetual 39mm med svart botten. Den passade bäst för min plånbok och tycker den är väldigt stilren och passar till allt, valde mellan blå och svart botten men övervägde svart. Tycker ni detta Är det ett bra första val?

Mvh Marcus
 

Bilagor

  • 6FB1A26A-E8C3-46D8-8E3B-CE4BE8F5C481.png
    6FB1A26A-E8C3-46D8-8E3B-CE4BE8F5C481.png
    64.2 KB · Visningar: 7

Stoikern

Cartier
2-Faktor
hej allihopa är ny på detta forum. Tyckte det verkade roligt att lära sig lite mer om klockor.
Har idag varit inne på en ad och bokat min första rolex, en oyster perpetual 39mm med svart botten. Den passade bäst för min plånbok och tycker den är väldigt stilren och passar till allt, valde mellan blå och svart botten men övervägde svart. Tycker ni detta Är det ett bra första val?

Mvh Marcus
Stilren, klassisk klocka. Kan inte gå fel. ;)
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
hej allihopa är ny på detta forum. Tyckte det verkade roligt att lära sig lite mer om klockor.
Har idag varit inne på en ad och bokat min första rolex, en oyster perpetual 39mm med svart botten. Den passade bäst för min plånbok och tycker den är väldigt stilren och passar till allt, valde mellan blå och svart botten men övervägde svart. Tycker ni detta Är det ett bra första val?

Mvh Marcus
Är inte så mycket för klockan som sådan men svart tavla är helt klart ett bättre val än blå. Hade den blåa i några månader och tröttnade snabbt
 

ScubaKing

Audemars
hej allihopa är ny på detta forum. Tyckte det verkade roligt att lära sig lite mer om klockor.
Har idag varit inne på en ad och bokat min första rolex, en oyster perpetual 39mm med svart botten. Den passade bäst för min plånbok och tycker den är väldigt stilren och passar till allt, valde mellan blå och svart botten men övervägde svart. Tycker ni detta Är det ett bra första val?

Mvh Marcus

Absolut ett bra första val som klocka!
 

marcusdouglas

Breitling
Har en annan fråga , har inte riktigt bestämt mig ur jag vill betala den, har möjlighet att betala allt på än gång men funderar endå på att dela upp betalningen 12 eller 24 månader räntefritt och se det som ett sparande istället. Vad tycker ni låter de idiotiskt?
 

Stoikern

Cartier
2-Faktor
Är det helt kostnadsfritt, dvs inga uppläggningsavgifter osv, är det väl bättre att lägga pengarna på 0,95% räntekonto och betala av på 24 månader. Personligen är jag dock av uppfattningen att lyx köper man kontant. :cigar:
 

marcusdouglas

Breitling
Är det helt kostnadsfritt, dvs inga uppläggningsavgifter osv, är det väl bättre att lägga pengarna på 0,95% räntekonto och betala av på 24 månader. Personligen är jag dock av uppfattningen att lyx köper man kontant. :cigar:
Osäker på uppläggningsavgifter, förstår vad du menar, tycker också det känns lite B att ta av betalning, men om det är helt kostnadsfritt så har jag ju inget att förlora på det, så jag får se
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fin klocka och klassiskt utseende. Kolla på en med mörkblå tavla, personligen tycker jag de är bra mkt finare och mer levande. Blir en lite roligare klocka helt enkelt.
Många anser att det är galenskap att köpa tex klockor på avbetalning. Nu har jag inte gjort det själv men ser inte något märkligt med det.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Går det att byta dessa fasta länkbitar på en oysterlänk? Det är 2 länkbitar på en 78790 länk som troligtvis blivit nedpolerad efter ett slag eller liknande och det ser ju sådär ut.
IMG_8047.jpg
 

M.B.

Cartier
Ni med 3135 urverk, det går väl att backa upp datumet eller? Alltså om man tåg en dag för mycket, låt oss säga till fjärde, att ta det tillbaka till den tredje utan att avancera från den fjärde en hel månad fram?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hur är tillgängligheten på datejust på jubilee (36mm) med bezel i stål? Brukar de finnas inne hos AD:s i Stockholm eller är det väntetid på dessa också?
 

Jonasfager

Breitling
Hej!
Jag har hittat en Rolex day date 18038 från 1978 som ser riktigt fin ut MEN jag tycker att säljarens ”cert” ser mer ut som ett kvitto.
P.S. SerieNR står med men är utsuddat av säljaren eftersom affären inte är gjord än.

Borde jag backa?
 

Bilagor

  • FEC3817F-EB7D-4821-93E7-B39464B6D158.jpeg
    FEC3817F-EB7D-4821-93E7-B39464B6D158.jpeg
    95.5 KB · Visningar: 21
Topp