• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vubui.watches

Breitling
Shoveling snow again!

L1000813.jpeg
 

fantasten

Breitling
Nej, i de nya referenserna är färgen knuten till referensnummer. Pepsis ref slutar på BLRO för bleu rouge, det vill säga blå och röd. Edit: med det sagt kan du säkert köpa en BLNR-bezel lös någonstans och få den monterad hos någon annan än AD. Men en lös keramisk bezel är helt andra summor än tusen kronor. Dessutom kommer inte GMT-handens färg att matcha bezeln.
Om du inte äger en 11670LN och vill sätta på en bexel från 126720VTNR så bli
Det kommer att bli Pepsi-veckan.
1000027419.jpg
Stiligt! Funderar starkt på att införskaffa Jubilé och för att modifera en äldre 11670LN. Tankar kring just jubilé på GMT II?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kul med Rolex CPO nu på Nymans. Antar att Krons och Rob kommer lägga ut i dagarna:

Tillskillnad mot den vanliga boxen etc. kommer det med detta set. Lite trist, men förstår att man brandar det olika.
1701977020481.jpeg


Som vanligt så kan man ta priser etc. här:
https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kul med Rolex CPO nu på Nymans. Antar att Krons och Rob kommer lägga ut i dagarna:

Tillskillnad mot den vanliga boxen etc. kommer det med detta set. Lite trist, men förstår att man brandar det olika.
1701977020481.jpeg


Som vanligt så kan man ta priser etc. här:
https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/

Har klockan box vid inbyte så ingår den med så klart! Var på Nymans igår och ställde lite frågor som kommer i en artikel under helgen :)
 

308

Cartier
2-Faktor
Är det någon som sett eller har ett gummi som passar* Air-King >2022 dvs 126900?

*antingen curved eller rakt m endlink dvs 100%-ig anslutning mot boett.

Har själv bara hittat från Velobands men känslan när jag ställt frågor till dem och att de inte velat visa hur just anslutningen är gör att jag vacklat. Annars är ju 200€ för 3 band riktigt bra (och lär speglas i kvaliteten 🤷‍♂️)

IMG_4106.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_4103.jpeg
    IMG_4103.jpeg
    59.1 KB · Visningar: 3
  • IMG_4104.jpeg
    IMG_4104.jpeg
    59.6 KB · Visningar: 4
  • IMG_4105.jpeg
    IMG_4105.jpeg
    61 KB · Visningar: 4

Vardek

Cartier
2-Faktor
Är det någon som sett eller har ett gummi som passar* Air-King >2022 dvs 126900?

*antingen curved eller rakt m endlink dvs 100%-ig anslutning mot boett.

Har själv bara hittat från Velobands men känslan när jag ställt frågor till dem och att de inte velat visa hur just anslutningen är gör att jag vacklat. Annars är ju 200€ för 3 band riktigt bra (och lär speglas i kvaliteten 🤷‍♂️)

IMG_4106.jpeg
Har du kollat Rubber B? Det är det bästa jag hittat såhär långt. Letar också efter ett till min Submariner.

Det riktiga problemet kommer när man ska leta efter extra originalclasps att använda enbart på gummibandet. Lutar åt att jag måste köpa en helt ny länk för alla leverantörer är så jäkla snåla och inte ens kan slänga med ett par extra skruvar att montera på en extra clasp. Är även halvt omöjligt att hitta delarna om man vill göra en modifikation själv för att inte slita ojämnt på claspen som kom med ens originalarmband. Att köra med vanligt spännband tilltalar mig tyvärr inte estetiskt men då finns det många prisvärda alternativ.

Edit: Jag kanske faktiskt kör på Velobands istället. Vettigare priser än Rubber B och verkar ju se typ likadana ut. Samt 2 för 3 erbjudandet nu.
 
  • Like
Reactions: 308

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är det någon som sett eller har ett gummi som passar* Air-King >2022 dvs 126900?

*antingen curved eller rakt m endlink dvs 100%-ig anslutning mot boett.

Har själv bara hittat från Velobands men känslan när jag ställt frågor till dem och att de inte velat visa hur just anslutningen är gör att jag vacklat. Annars är ju 200€ för 3 band riktigt bra (och lär speglas i kvaliteten 🤷‍♂️)

IMG_4106.jpeg
Ser riktigt bra ut på gummi och i olika färger.
Skulle lätt kunna tänka mig att prova även om jag ofta fastnar för länk i slutänden.
Men det vore kul till sommaren.
 
  • Like
Reactions: 308

Vardek

Cartier
2-Faktor
Ser riktigt bra ut på gummi och i olika färger.
Skulle lätt kunna tänka mig att prova även om jag ofta fastnar för länk i slutänden.
Men det vore kul till sommaren.

Är helt med dig och gillar också länk primärt. Dock tycker jag gummi känns kul på solsemestern när man kanske vill vara lite mer aktiv med klockan utan att repa upp armbandet för mycket. Perfekt på sjön exempelvis.

Någon som har koll på om armbandsbyte gjort själv eventuellt kan påverka garantin på en klocka? Låter orimligt tycker jag men man vet ju inte.
 
  • Like
Reactions: 308
Topp