• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Idag kunde inte vara annorlunda. 😀
1000034890.jpg
1000034891.jpg
 
Jag har precis köpt mig en Rolex Explorer 2 från 2003/4 y serien.
Senaste servicen är stämplad 2012. Klockan är öppnad och kontrollerad för ett par veckor sedan UA.
Bilden ni ser är ifrån Cannes i onsdags och jag vart sugen på ett dopp, men vart tveksam då jag hade klockan på armen.
Därför min fråga: Ville du ha badat med klockan?
AC108C27-A30F-49A3-9A2F-D3AFF15247EE.jpeg
Jag hade aldrig badat med min GMT under drygt 20 år eftersom min gamla klockmakare sagt att det gör man bara inte. I Kroatien i höstas blev frestelsen för stor trots att jag aldrig servat den och det enda som hände var att ringen som suttit fast i fem, sex år lossnade (förmodligen av saltvattnet)!
 
Senast ändrad:

sprisse

Breitling
2-Faktor
Jag är efter fyra månaders daglig användning mycket nöjd med min. Sen i onsdags sitter den på ett Rubber B som jag tycker gör den betydligt med sportig och busig, och så spar man länken från onödiga repor till dom mer formella tillfällena. Mångsidig och med fina proportioner, så en stark rekommendation från min sida👍🏼
IMG_7452.jpeg
Coolt. Rubber B? Byter du själv?
 

Robbie

Omega
Tjena KS!
Var uppe i Stockholm på ett jobbärende. Traska då in på Nymans för att ta en titt på vad som fanns. Jag har under de senaste åren haft ögonen på en 126711CHNR Rootbeer. Den som många andra Rolex klockor har varit väldigt svårt att ens komma in på ”lista” på. Jag har dock nämnt mitt fulla, seriösa intresse på Bergströms i Malmö och Göteborg för bara två veckor sedan när jag varit på besök där. Har då fortsatt fått svar att den är svår och man nog får se 1 år framåt…

I alla fall tillbaka till Nymans i Stockholm i tisdags. Den fanns inte ute i butik men dom plockar fram en till mig, låter mig känna, klämma och testa. Tar mitt leg och vill se hur min profil ser ut. Dom frågar om jag har köphistorik på Nymans sedan tidigare, vilket jag inte har. (Bar en Sub vid tillfället och har en datejust sedan tidigare köpta på Bergströms i Malmö) Frågar vidare om jag brukar besöka butiken etc. Efter en stund säger säljaren, vill du ha den idag är den din.

Överraskad, förvånad och glad så slår jag givetvis till.

Undrar vad ni andra har för känsla, börjar det ”öppna” upp sig lite som förr igen? Min tanke var ju att någon kanske haft lista på denna under ett tag och nu när dom kontaktat personen så har denna tackat nej? Jag vet inte om det bara var tur eller vad. Dom hade i alla fall inte klockan ute i butik.
Jag är glad 😊
IMG_5685.jpeg
IMG_5687.jpeg
IMG_5699.jpeg
 
Senast ändrad:
Tjena KS!
Var uppe i Stockholm på ett jobbärende. Traska då in på Nymans för att ta en titt på vad som fanns. Jag har under de senaste åren haft ögonen på en 126711CHNR Rootbeer. Den som många andra Rolex klockor har varit väldigt svårt att ens komma in på ”lista” på. Jag har dock nämnt mitt fulla, seriösa intresse på Bergströms i Malmö och Göteborg för bara två veckor sedan när jag varit på besök där. Har då fortsatt fått svar att den är svår och man nog får se 1 år framåt…

I alla fall tillbaka till Nymans i Stockholm i tisdags. Den fanns inte ute i butik men dom plockar fram en till mig, låter mig känna, klämma och testa. Tar mitt leg och vill se hur min profil ser ut. Dom frågar om jag har köphistorik på Nymans sedan tidigare, vilket jag inte har. (Bar en Sub vid tillfället och har en datejust sedan tidigare köpta på Bergströms i Malmö) Frågar vidare om jag brukar besöka butiken etc. Efter en stund säger säljaren N, vill du ha den idag är den din.

Överraskad, förvånad och glad så slår jag givetvis till.

Undrar vad ni andra har för känsla, börjar det ”öppna” upp sig lite som förr igen? Min tanke var ju att någon kanske haft lista på denna under ett tag och nu när dom kontaktat personen så har denna tackat nej? Jag vet inte om det bara var tur eller vad. Dom hade i alla fall ej den ute i butik. Jag är glad 😊
Kul! Precis så det ska vara :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tjena KS!
Var uppe i Stockholm på ett jobbärende. Traska då in på Nymans för att ta en titt på vad som fanns. Jag har under de senaste åren haft ögonen på en 126711CHNR Rootbeer. Den som många andra Rolex klockor har varit väldigt svårt att ens komma in på ”lista” på. Jag har dock nämnt mitt fulla, seriösa intresse på Bergströms i Malmö och Göteborg för bara två veckor sedan när jag varit på besök där. Har då fortsatt fått svar att den är svår och man nog får se 1 år framåt…

I alla fall tillbaka till Nymans i Stockholm i tisdags. Den fanns inte ute i butik men dom plockar fram en till mig, låter mig känna, klämma och testa. Tar mitt leg och vill se hur min profil ser ut. Dom frågar om jag har köphistorik på Nymans sedan tidigare, vilket jag inte har. (Bar en Sub vid tillfället och har en datejust sedan tidigare köpta på Bergströms i Malmö) Frågar vidare om jag brukar besöka butiken etc. Efter en stund säger säljaren N, vill du ha den idag är den din.

Överraskad, förvånad och glad så slår jag givetvis till.

Undrar vad ni andra har för känsla, börjar det ”öppna” upp sig lite som förr igen? Min tanke var ju att någon kanske haft lista på denna under ett tag och nu när dom kontaktat personen så har denna tackat nej? Jag vet inte om det bara var tur eller vad. Dom hade i alla fall ej den ute i butik. Jag är glad 😊
Grattis...har en polare som stått i kö hos Nymans i över ett år för en sådan....långnäsa åt honom :)
 
Senast ändrad:

Axios

Omega
Tjena KS!
Var uppe i Stockholm på ett jobbärende. Traska då in på Nymans för att ta en titt på vad som fanns. Jag har under de senaste åren haft ögonen på en 126711CHNR Rootbeer. Den som många andra Rolex klockor har varit väldigt svårt att ens komma in på ”lista” på. Jag har dock nämnt mitt fulla, seriösa intresse på Bergströms i Malmö och Göteborg för bara två veckor sedan när jag varit på besök där. Har då fortsatt fått svar att den är svår och man nog får se 1 år framåt…

I alla fall tillbaka till Nymans i Stockholm i tisdags. Den fanns inte ute i butik men dom plockar fram en till mig, låter mig känna, klämma och testa. Tar mitt leg och vill se hur min profil ser ut. Dom frågar om jag har köphistorik på Nymans sedan tidigare, vilket jag inte har. (Bar en Sub vid tillfället och har en datejust sedan tidigare köpta på Bergströms i Malmö) Frågar vidare om jag brukar besöka butiken etc. Efter en stund säger säljaren N, vill du ha den idag är den din.

Överraskad, förvånad och glad så slår jag givetvis till.

Undrar vad ni andra har för känsla, börjar det ”öppna” upp sig lite som förr igen? Min tanke var ju att någon kanske haft lista på denna under ett tag och nu när dom kontaktat personen så har denna tackat nej? Jag vet inte om det bara var tur eller vad. Dom hade i alla fall inte klockan ute i butik.
Jag är glad 😊
Vad kul för dig! Stor grattis & Jättefin!
 

Lello

Omega
Tjena KS!
Var uppe i Stockholm på ett jobbärende. Traska då in på Nymans för att ta en titt på vad som fanns. Jag har under de senaste åren haft ögonen på en 126711CHNR Rootbeer. Den som många andra Rolex klockor har varit väldigt svårt att ens komma in på ”lista” på. Jag har dock nämnt mitt fulla, seriösa intresse på Bergströms i Malmö och Göteborg för bara två veckor sedan när jag varit på besök där. Har då fortsatt fått svar att den är svår och man nog får se 1 år framåt…

I alla fall tillbaka till Nymans i Stockholm i tisdags. Den fanns inte ute i butik men dom plockar fram en till mig, låter mig känna, klämma och testa. Tar mitt leg och vill se hur min profil ser ut. Dom frågar om jag har köphistorik på Nymans sedan tidigare, vilket jag inte har. (Bar en Sub vid tillfället och har en datejust sedan tidigare köpta på Bergströms i Malmö) Frågar vidare om jag brukar besöka butiken etc. Efter en stund säger säljaren N, vill du ha den idag är den din.

Överraskad, förvånad och glad så slår jag givetvis till.

Undrar vad ni andra har för känsla, börjar det ”öppna” upp sig lite som förr igen? Min tanke var ju att någon kanske haft lista på denna under ett tag och nu när dom kontaktat personen så har denna tackat nej? Jag vet inte om det bara var tur eller vad. Dom hade i alla fall inte klockan ute i butik.
Jag är glad 😊
Grattis! Ja, definitivt. Spana in tråden om "orättvisor", råder delade meningar kring detta men jag tycker alltjämt det mesta tyder på att det börjar lätta. :)

Återigen gratulerar till klockan.
 

hacke

Breitling
Har precis anslutit mig till rolexfamiljen och tänkte jag skulle posta en liten första bild på mitt
färska inköp. letade länge, på främst chrono24, efter någon fin datejust 16014 eller 16030 som inte är var sönderpolerad eller med någon tråkig skada på urtavlan, vilket inte är det lättaste att hitta som många säkert vet.

Egentligen har jag dock alltid varit lite mer dragen åt modellerna med "smooth-bezel" 16000 ex då dom är lite mindre "in your face" enligt min personliga åsikt, gillar klockor som seglar lite under radarn men ändå har en vacker närvaro på handleden.

Lång historia kort så hittade jag inga fräscha datejust och råkade mer av en händelse komma in på "perpetual date" i sökfältet och hittade istället nästan direkt en väldigt fin och relativt orörd 15000. Slog till direkt och väntade med spänning på paketet ankomst.
IMG_9462 (2).JPG


Igår kom den och jag är helnöjd!

Gillar dock inte länkarmband så satte direkt på ett läderband från bulang & sons istället vilket jag tycker gör klockan lite mer diskret elegant.
 

mario1971

Rolex
Tredje dagen med trädgårdsarbete. Jag rengjorde ytterligare 15 tujor och putsade även dem på lämpligt sätt. Dessutom rengjorde jag en 2 meter lång bosnisk tall och skar bort onödiga och torkade utväxter. Imorgon är det ännu en dag med grönt arbete.
1000035142.jpg
1000035117.jpg
1000035133.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tredje dagen med trädgårdsarbete. Jag rengjorde ytterligare 15 tujor och putsade även dem på lämpligt sätt. Dessutom rengjorde jag en 2 meter lång bosnisk tall och skar bort onödiga och torkade utväxter. Imorgon är det ännu en dag med grönt arbete.
1000035142.jpg
1000035117.jpg
1000035133.jpg
Stålrolex är bra för trädgårdsarbete, skönt att slippa se fjantande och vara rädsla för smårepor.
 
Topp