• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ruckning, Rolex?

easy rider

Brüno
2-Faktor
Min nyinköpta 5513 fortar sig lite för mycket. Cirka 45s på tre dagar. En ruckning borde väl kunna råda bot på detta? Är Rob E att rekommendera, hur lång tid tar det samt kostnad?

Tacksam för bombardemang av svar.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ring dem och fråga....kvaliteten för deras jobb kan många här gå i god för!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jonas på Rob justerade min gmt så den går inom cosc när vi hade gtg där den 7:e. Han är grym, det är all personal där. Det gick fort men det beror väl på kötiden, hur mycket jobb dom har.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Väcker liv i denna tråd.
En fundering som jag har.
Min Rolle går konsekvent för långsamt ca -15sek/dag. Räcker det med ruckning eller är det dags för service?
Servicehistorik okänd.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Tja, har klockan ett servicebehov så är en ruckning ganska meningslös. Ruckning handlar om att justera gången +-, det löser inte övriga problem med urverket.
Precis, och om klockan går konsekvent fel känns det mer naturligt att rucka än service.
Men en service är inte heller fel.
 
Topp