• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Ryssar (nos)

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jag såg att det talades lite om ryska klockor. Kanske någon är intresserad av dessa?

450kr/st

CXCjDY2.jpg

ZfoR2Pf.jpg

zal0AqM.jpg

HQkXIx2.jpg

EW9fQxk.jpg

BwpVReh.jpg
 

Andrew

Cartier
Söta små ur, men NOS?
Det här är väl nytillverkade klockor som är ämnade att efterlikna de gamla sovjetiska varianterna?
 

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Söta små ur, men NOS?
Det här är väl nytillverkade klockor som är ämnade att efterlikna de gamla sovjetiska varianterna?

Jag vet faktiskt inte åldern. Hur ser man det? Har själv haft dem ett bra tag och dessförinnan vet jag inte hur länge de låg obrukade.

Var går NOS-gränsen?
 

Archie

Cartier
Jag vet faktiskt inte åldern. Hur ser man det? Har själv haft dem ett bra tag och dessförinnan vet jag inte hur länge de låg obrukade.

Var går NOS-gränsen?
Vad jag har sett så är de nytillverkade automatic medan de gamla generellt är manuella. Undantag finnes men det är vad jag märkt när jag jämfört nya med ebay. Just de 2 modeller du visar är mycket vanliga NOS-modeller dock så högst sannolikt är de NOS.
Hur som helst kostar de 60 dollar nya...=388kr enligt dagens kurs, så 450 låter aningen som ett överpris för en NOS. 300 spänn får du av mig för den med stridsvagnen=)
 

Smulan

Rolex
Vad jag har sett så är de nytillverkade automatic medan de gamla generellt är manuella. Undantag finnes men det är vad jag märkt när jag jämfört nya med ebay. Just de 2 modeller du visar är mycket vanliga NOS-modeller dock så högst sannolikt är de NOS.

Plockade upp en likadan automat i Ryssland någon gång på 90-talet. Så så länge har de iaf funnits minst med automatiskt verk.
 

Andrew

Cartier
Nu är klockorna sålda och diskussionen är väl egentligen över men de gamla sovjeterna såg väl ändå inte ut så här?

sWSkzyt.png
 
Topp