• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sär skrivning...

Joakim

Sugen
2-Faktor
Jag brukar reta upp mig på särskrivningar, men denna samskrivning höjde också blodtrycket hos min inre språkpolis...
IMG_20170606_121220.jpg
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Tycker man ska tänka till både en och två gånger innan man klankar ner på särskrivningar ändå. Tänker främst på sådana fall där det inte beror på att skribenten bara är väldigt kass på svenska fastän denne inte borde vara det, dvs. dyslexi och annat. Tänk vilken rädsla en person med dyslexi torde ha för att uttrycka sig i skrift, men att ta sig förbi den rädslan och våga skriva (och fullständigt skita i vad alla våra språkpoliser tycker och tänker om det) tycker jag ska uppmuntras! :)
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Tycker man ska tänka till både en och två gånger innan man klankar ner på särskrivningar ändå. Tänker främst på sådana fall där det inte beror på att skribenten bara är väldigt kass på svenska fastän denne inte borde vara det, dvs. dyslexi och annat. Tänk vilken rädsla en person med dyslexi torde ha för att uttrycka sig i skrift, men att ta sig förbi den rädslan och våga skriva (och fullständigt skita i vad alla våra språkpoliser tycker och tänker om det) tycker jag ska uppmuntras! :)
Agree
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Bullshit att särskrivningar beror på dyslexi. 99 av 100 särskrivningar beror på slöhet av författaren och dålig uppmärksamhet i skolan. Vi har inte den ökning av konstaterade läs och skrivsvårigheter att det skulle kunna bero på det.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Bullshit att särskrivningar beror på dyslexi. 99 av 100 särskrivningar beror på slöhet av författaren och dålig uppmärksamhet i skolan. Vi har inte den ökning av konstaterade läs och skrivsvårigheter att det skulle kunna bero på det.
Säger inte att särskrivning uteslutande har sin grund i dyslexi. Svårt att veta vad det beror på när man sitter bakom en datorskärm dock, eller hur?
 
Topp