• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sea-dweller

Oniel

Panerai
hejsan. Ber om ursäkt om detta har kommit upp innan. Har försökt läsa på en del men finns väldigt mycket skrivet här på forumet.
Min fråga är om det alltid har varit keramik-ring på Sea-dwellern?

Tack på förhand!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Nya Sea-Dweller 4000 ref 116600 med keramisk ring presenterades på Baselmässan 2014.
Föregångaren med ref 16600 som blev discontinued 2008 har aluminium insert.
Den större Sea-Dweller Deep-Sea ref 116660 har Keramisk ring.
 

Stab Ein

Omega
Nej, nej, de har inserts i pressad kartong respektive gråsten.
Dr. Wolfgang Aluminium, som uppfann aluminiuminserten, föddes först långt efter det att Rolex släppt Ref 1665. True story!
 

JohnDoe

Rolex
För att göra det enkelt för sig så 6 siffriga ref.nr är keramiska och 4-5 siffriga icke keramiska. Finns säkert något undantag på någon modell i brytpunkterna 2007/2008 på sub gmt och seadweller. Men som enkel tumregel.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Jag funderar också på att komplettera min samling med en Sea Dweller, har funderat på en Deep Sea men tror att jag ändå ska nöja mig med den mindre. Vad är era reflektioner? Jag har Sedan tidigare 2 Panerai 44 mm och en Omega Planet Ocean 45,5mm samt en Zeno Bullhead.
 

Oniel

Panerai
Jag funderar också på att komplettera min samling med en Sea Dweller, har funderat på en Deep Sea men tror att jag ändå ska nöja mig med den mindre. Vad är era reflektioner? Jag har Sedan tidigare 2 Panerai 44 mm och en Omega Planet Ocean 45,5mm samt en Zeno Bullhead.

Personligen hade jag gått på en vanlig Sea-Dweller men om du gillar stora ur så kanske du blir mer nöjd med deep sea? Kan annars vara kul att ha något mindre?
 
D

Deleted member 8389

Guest
Personligen hade jag gått på en vanlig Sea-Dweller men om du gillar stora ur så kanske du blir mer nöjd med deep sea? Kan annars vara kul att ha något mindre?
Precis min tanke att något i en mer moderat storlek och som inte sticker ut fullt så mycket skulle passa min samling.
 
D

Deleted member 8389

Guest
image.jpg
Hittade denna bild på nätet, själv tycker jag den ser cool ut och jag gillar Nato som jag använder på andra av mina ur. Vad säger ni? Är det ok eller ett Big No No på en SD
 
D

Deleted member 8389

Guest
Kan stämma att detta är en Deep Sea jag tänkte dock mest på den mindre Sea Dweller som på denna bild.
image.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag funderar också på att komplettera min samling med en Sea Dweller, har funderat på en Deep Sea men tror att jag ändå ska nöja mig med den mindre. Vad är era reflektioner? Jag har Sedan tidigare 2 Panerai 44 mm och en Omega Planet Ocean 45,5mm samt en Zeno Bullhead.
Har Panerai (47 mm) och har haft en Deepsea. Skillnaden var att Deepsean är något högre, och måste sitta ordentligt på handleden för att inte bli topptung.
Justerar man länken rätt, sitter den riktigt bra!
 
Topp