Jag köpte och betalade ett Breitling herrur via Sefinas webshop den 22/9. Den 28/9 ringer jag och frågar efter kollinummer...
Svar från Sefina (kontoret i Göteborg): "Brevet är skickat men personen som har hand om kollinummer är sjuk, ring igen på fredag"
Jag ringde idag och får ett nytt svar: "Om brevet har kommit bort i posten så går köpet tillbaka, gå till posten och fråga annars ring igen på måndag"
En olustig känsla kommer smygande och jag undrar hur det kommer sig att ett seriöst företag, som hävdar vid samtal att brevet är skickat, inte kan producera ett kollinummer. Dessutom känns svaren något krystade från pantbankens sida.
Jag har för övrigt pratat med posten, de var snälla och letade igenom breven, men utan positivt resultat.
Finns det fler med liknande erfarenheter (från pantbanker/auktionshus) eller är jag kanske smått paranoid. Kommentarer uppskattas
Svar från Sefina (kontoret i Göteborg): "Brevet är skickat men personen som har hand om kollinummer är sjuk, ring igen på fredag"
Jag ringde idag och får ett nytt svar: "Om brevet har kommit bort i posten så går köpet tillbaka, gå till posten och fråga annars ring igen på måndag"
En olustig känsla kommer smygande och jag undrar hur det kommer sig att ett seriöst företag, som hävdar vid samtal att brevet är skickat, inte kan producera ett kollinummer. Dessutom känns svaren något krystade från pantbankens sida.
Jag har för övrigt pratat med posten, de var snälla och letade igenom breven, men utan positivt resultat.
Finns det fler med liknande erfarenheter (från pantbanker/auktionshus) eller är jag kanske smått paranoid. Kommentarer uppskattas