• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sefina Pantbank & andra pantbankers agerande (o)seriöst intryck?

Edward Lima

Omega
2-Faktor
Jag köpte och betalade ett Breitling herrur via Sefinas webshop den 22/9. Den 28/9 ringer jag och frågar efter kollinummer...
Svar från Sefina (kontoret i Göteborg): "Brevet är skickat men personen som har hand om kollinummer är sjuk, ring igen på fredag"
Jag ringde idag och får ett nytt svar: "Om brevet har kommit bort i posten så går köpet tillbaka, gå till posten och fråga annars ring igen på måndag"
En olustig känsla kommer smygande och jag undrar hur det kommer sig att ett seriöst företag, som hävdar vid samtal att brevet är skickat, inte kan producera ett kollinummer. Dessutom känns svaren något krystade från pantbankens sida.
Jag har för övrigt pratat med posten, de var snälla och letade igenom breven, men utan positivt resultat.

Finns det fler med liknande erfarenheter (från pantbanker/auktionshus) eller är jag kanske smått paranoid. Kommentarer uppskattas
 

poormans

Rolex
Vad är du orolig för? Sefina är en av de större vid sidan om pantbanken.se så få du inte paketet får du pengarna tillbaka utan problem
 
  • Like
Reactions: Oli

JohnDoe

Rolex
Jag förstår att det inte känns så seriöst men precis som andra skriver här så är varje pantkontor ganska litet och tyvärr är nog vissa arbetsuppgifter personberoende. Däremot låter det lite konstigt att paketet inte är framme än om det är skickat. Har du laddat ned postnords app? Då brukar du bli "hittad automatiskt" och få reda på vilka paket som är på väg till dig.
 

Edward Lima

Omega
2-Faktor
Det jag reagerade på är att, vid samtal med kontoret så hävdar de bestämt att brevet är skickat men att inget kollinummer finns tillgängligt.
Jag har appen (postnord) och jag har också varit på posten där de var snälla och kollade igenom brev/paket efter ett med mitt namn.
Det är inte första gången det har uppstått oegentligheter vid affär med Sefina (olika kontor vid olika tillfällen bör tilläggas).
MEN jag har gjort ganska många affärer som fungerat perfekt och med supersnabb leverans.
Jag menar förstås inte att de är oseriösa jag är mest nyfiken vad som hänt och om det finns fler som erfarit detta med nämnda företag eller andra pantbanker.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har köpt klockor via både Sefina och Pantbanken.se tidigare utan problem. Tråkig attityd hos personen du talade med. Tycker dock inte att du ska behöva känna någon oro över affären för det, eller döma ut pantbanker generellt. En och annan tröttmössa finns det nog både här och där.
 
Topp