• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 6309-7040 värde m,m?

ScubaKing

Audemars
Som titeln säger, Seiko 6309-7040.
Renoverad till nyskick av proffs tydligen. (Tavla, visare, insert)
Någon som kan ge en hint av vad den borde landa på?
Jag är möjligen intressent på den då jag tycker om stilen. Har haft svårt att hitta info om den med denna 600m professional tavla.
Så värde och historia är jag intresserad av om någon sitter på den infon.

14936915_1603632582995999_758982724_n.jpg
14937841_1603632586329332_357916623_n.jpg
14954351_1603632612995996_360598068_o.jpg
14958141_1603632589662665_1986743852_o.jpg
14958680_1603632606329330_352179080_n.jpg
14970839_1603632579662666_731100084_o.jpg
14971384_1603439429681981_379831373_n.jpg
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Alltså, det är väl fel visare. fel tavla och fel chapter ring. Denna ser mer modifierad ut än renoverad.
Mig veterligen existerar det inte en 6309 med 600 meters tavla. Eller har jag missat något totalt????
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Den där klockan är en modd. Finns ingen 6309-704X med sådan tavla, visare eller bezel-inlägg.
Med det sagt kan man konstatera att det finns massvis med seikomoddar och om du gillar den kan du slå till. Om verk är riktigt och rätt samt servat, skulle jag föreslå att du lägger ett bud runt 1000-lappen.
Lycka till
 

ScubaKing

Audemars
Den där klockan är en modd. Finns ingen 6309-704X med sådan tavla, visare eller bezel-inlägg.
Med det sagt kan man konstatera att det finns massvis med seikomoddar och om du gillar den kan du slå till. Om verk är riktigt och rätt samt servat, skulle jag föreslå att du lägger ett bud runt 1000-lappen.
Lycka till

Ok, inte så konstigt jag inte fick någon träff på den då. Sökte men kunde inte hitta någon info alls om modellen. Tack för svaren.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor

Moffan

Rolex
2-Faktor
Eller att just det var @Sebastard som köpte den via tratten och inte visste bättre. Hur som haver tråkigt när det går fake för stora summor :-/
Jo kan ju vara så att han är köparen på tratten. Men bedrägligt då att försöka kränga den för 5 papp här på KS. Kanske är jag bara lite trött och grinig efter en 55 timmars vecka. Nu in i dimman så snart jag fått i säng knoddarna.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Eller att just det var @Sebastard som köpte den via tratten och inte visste bättre. Han lär ju se denna tråd och kan kommentera själv. Hur som haver tråkigt när det går fake för stora summor :-/
Hur som haver är det tradigt som du säger att någon drog en nitlott.
Jag kanske var lite väl snabb att att döma innan alla korten låg på bordet,
@Sebastard får vi höra din sida av historien?
 

Sebastard

Vacheron
Klockan är köpt av min bror via Tradera. Det var han som vann budet på strax över 3000kr. Både jag och han litade ju till fullo på säljarens beskrivning ang renovering mm. Plockade naturligtvis ner min annons här på KS när jag fick reda på att eftermarknads delar (tavla bla) ej var original delar. Han känner sig väldigt lurad i nuläget och gått vidare med detta till säljaren på tratten och vi väntar på vidare info. Jag ber om ursäkt att jag inte hade mer kännedom gällande Seiko innan jag la ut annonsen och hoppas ni kan ha överseende med denna miss. Jag kommer helt klart vara betydligt mer uppmärksam på mina framtida annonseringar.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Klockan är köpt av min bror via Tradera. Det var han som vann budet på strax över 3000kr. Både jag och han litade ju till fullo på säljarens beskrivning ang renovering mm. Plockade naturligtvis ner min annons här på KS när jag fick reda på att eftermarknads delar (tavla bla) ej var original delar. Han känner sig väldigt lurad i nuläget och gått vidare med detta till säljaren på tratten och vi väntar på vidare info. Jag ber om ursäkt att jag inte hade mer kännedom gällande Seiko innan jag la ut annonsen och hoppas ni kan ha överseende med denna miss. Jag kommer helt klart vara betydligt mer uppmärksam på mina framtida annonseringar.
Lätt hänt när det rör sig om vintage. Hoppas att säljaren står upp för sitt fel och tar tillbaka den!

Vad gäller priset så borde den väl ändå inbringa mer än 1k @Seikosthlm? Eller är det så pass svårt att hitta nya korrekta delar till den att det är rimligt?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Klockan är köpt av min bror via Tradera. Det var han som vann budet på strax över 3000kr. Både jag och han litade ju till fullo på säljarens beskrivning ang renovering mm. Plockade naturligtvis ner min annons här på KS när jag fick reda på att eftermarknads delar (tavla bla) ej var original delar. Han känner sig väldigt lurad i nuläget och gått vidare med detta till säljaren på tratten och vi väntar på vidare info. Jag ber om ursäkt att jag inte hade mer kännedom gällande Seiko innan jag la ut annonsen och hoppas ni kan ha överseende med denna miss. Jag kommer helt klart vara betydligt mer uppmärksam på mina framtida annonseringar.

Ett alternativ (om inte säljaren tar sitt ansvar...) kan ju va modda med originaldelar (behöver ju inte va 7040) eller moddelar. Sålänge verket är äkta funkar det även om lite modifiering krävs. Personligen tycker jag 7040 gör sig utmärkt med moddelar från ex yobokies/dagaz.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Klockan är köpt av min bror via Tradera. Det var han som vann budet på strax över 3000kr. Både jag och han litade ju till fullo på säljarens beskrivning ang renovering mm. Plockade naturligtvis ner min annons här på KS när jag fick reda på att eftermarknads delar (tavla bla) ej var original delar. Han känner sig väldigt lurad i nuläget och gått vidare med detta till säljaren på tratten och vi väntar på vidare info. Jag ber om ursäkt att jag inte hade mer kännedom gällande Seiko innan jag la ut annonsen och hoppas ni kan ha överseende med denna miss. Jag kommer helt klart vara betydligt mer uppmärksam på mina framtida annonseringar.
Jag ber om ursäkt att jag var lite snabb, hoppas allt löser sig med säljaren, du får hålla oss uppdaterade.
 

Sebastard

Vacheron
Jag ber om ursäkt att jag var lite snabb, hoppas allt löser sig med säljaren, du får hålla oss uppdaterade.

Det är ingen fara :) Jo det hoppas jag med. Jag tänkte bara vara snäll och hjälpa honom att sälja klockan vilket nu, om man ska se det positivt, var tur i oturen att jag la ut den här på KS. Nu vet vi ju att den bär många am delar och inte alls lever upp till hur en fabriksny ska se ut. Jockinho: Är själv lite för dålig på att skruva i klockor för att ge mig på detta själv.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Det är ingen fara :) Jo det hoppas jag med. Jag tänkte bara vara snäll och hjälpa honom att sälja klockan vilket nu, om man ska se det positivt, var tur i oturen att jag la ut den här på KS. Nu vet vi ju att den bär många am delar och inte alls lever upp till hur en fabriksny ska se ut. Jockinho: Är själv lite för dålig på att skruva i klockor för att ge mig på detta själv.
Som sagt. Sånt som händer. Skulle reklamera då inte tradera tillåter piratkopior.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ingen fara :) Jo det hoppas jag med. Jag tänkte bara vara snäll och hjälpa honom att sälja klockan vilket nu, om man ska se det positivt, var tur i oturen att jag la ut den här på KS. Nu vet vi ju att den bär många am delar och inte alls lever upp till hur en fabriksny ska se ut. Jockinho: Är själv lite för dålig på att skruva i klockor för att ge mig på detta själv.
Med tanke på att en riktigt fin 6309 som är helt original går för under 5 så undrar man ju däremot var han fick annonspriset ifrån och hur han fick för sig att buda upp den till över 3 utan att ens ha googlat på referensnumret.

Om han på allvar trodde att den var original så har han ju inte gjort någon som helst research. Angående moddade klockor så är KS policy ganska hård, något som jag tycker är bra. Det är inga problem att sälja den på andra forum om man skriver att det är en AM-tavla. 5k kan han dock glömma, snarare 2k.
 

Sebastard

Vacheron
Med tanke på att en riktigt fin 6309 som är helt original går för under 5 så undrar man ju däremot var han fick annonspriset ifrån och hur han fick för sig att buda upp den till över 3 utan att ens ha googlat på referensnumret.

Om han på allvar trodde att den var original så har han ju inte gjort någon som helst research. Angående moddade klockor så är KS policy ganska hård, något som jag tycker är bra. Det är inga problem att sälja den på andra forum om man skriver att det är en AM-tavla. 5k kan han dock glömma, snarare 2k.

Han har inte haft någon närmare koll eller research på den modellen, han trodde inte heller att kopior eller vad vi ska kalla det knappt existerade på bland annat Seiko osv. Vi hoppas nu på att han får kontakt med Tradera säljaren och kommer kunna häva köpet. Som jag läste tidigare kanske man rent av ska anmäla ärendet?
 
Topp