• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko från Singapore

magnax23

Breitling
Hej! Mitt första inlägg här, så var snälla mot mig… Nu till min fråga, hoppas att någon kan ge mig råd i den snåriga klockdjungeln:) Jag är sugen på att skaffa mig en sportig Seiko 5, lite dykarstil, stållänk, ja, ni fattar. Har kikat runt lite grann, främst på Chrono24. Det finns ett stort utbud, inte minst från Singapore. Klockorna från Singapore uppges vara nya eller i nyskick och säljs otroligt billigt jämfört med europeiska säljare. Har någon som läser detta erfarenhet av Singaporebutiker? Säljer de piratkopior eller vågar man lita på dem? Tacksam för alla former av input.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Köp säljaren osv. Chrono24 är en marknadsplats där både privatpersoner och företag förekommer men så länge de har ett gäng goda omdömen så känns det relativt riskfritt, särskilt om de erbjuder betalning via klientmedelskonto (trusted checkout) vilket innebär att C24 agerar mellanhand och betalar ut pengarna först när du fått hem och godkänt varan.

Tänk dock på att 25% moms och administrationsavgift på ca 120kr tillkommer så det blir inte alltid billigare att köpa från länder utanför EU.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Gnomon är en stor seriös handlare i Singapore
Jag och många andra här har köpt ett antal klockor därifrån och det går snabbt och säkert.
Har kanske den Seiko du letar efter i lager?

 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Creation Watches kan du titta på. Har handlat Seikodykare därifrån i många år utan problem. Men naturligtvis är det en sk gråhandlare.
 

Rulle

Audemars
Creation Watches kan du titta på. Har handlat Seikodykare därifrån i många år utan problem. Men naturligtvis är det en sk gråhandlare.
är dom verkligen en gråhandlare?
dom är ju ad för rätt många märken nuförtiden

dom ska visst ha en rätt fin butik i singapore vad jag har hört
 

Rulle

Audemars
- Vet faktiskt inte, har bara läst att de är gråhandlare. Certen till Seiko är i alla fall aldrig komplett ifyllda.
kan vara så att dom ej har seiko men dom andra europeiska märkena är dom ad till har jag för mig


sen är dom väl kända för att dom skriver ner värdet utan att folk behöver fråga om det haha
 

HSK

Patek
2-Faktor
är dom verkligen en gråhandlare?
dom är ju ad för rätt många märken nuförtiden

dom ska visst ha en rätt fin butik i singapore vad jag har hört
Jag tror inte att de är AD utan precis som Hans är inne på så skickar de nog med blanka garantikort och hoppas på det bästa. Läser man på deras hemsida så skriver de att om tillverkaren inte kan/vill reparera klockan så erbjuder de sin egen garanti (på kundens bekostnad) vilket en AD inte skulle behöva ta upp då garantin i så fall alltid är giltig WW (med vissa undantag som JDM osv.).

https://www.creationwatches.com/warranty.html
 

Rulle

Audemars
Jag tror inte att de är AD utan precis som Hans är inne på så skickar de nog med blanka garantikort och hoppas på det bästa. Läser man på deras hemsida så skriver de att om tillverkaren inte kan/vill reparera klockan så erbjuder de sin egen garanti (på kundens bekostnad) vilket en AD inte skulle behöva ta upp då garantin i så fall alltid är giltig WW (med vissa undantag som JDM osv.).

https://www.creationwatches.com/warranty.html
Hahaha förlåt @Hans B 1955
läste gnomon i tråden och trodde ni snackade om dom haha


ja jo creation är ju en renodlad gråis!

handla min första seiko via dom!
en black monster


har för mog att tullen kollade upp deras grejer extra noga ett tag och höll paket
köparna blev tvingade att få creation att svara tullen och sätta korrekt värde på paketen
 
Topp