• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko H558-5000 super fint skick bilder

Hej fick idag en till Seiko Schwarzenegger! I helt oroligt fint skick:happyhappy: original Box, original gummi band helt otroligt.

Behöver rådgivning angående service på klockan. Den har i princip varit i en låda från 1986 året jag föddes. Bör jag lämna in den på service?

Sen så när jag ställde in tiden så hoppade timvisaren lite neråt under vridningen på kronan mellan kl8-10. Är det ok?
 

rogart-63

Patek
Hej fick idag en till Seiko Schwarzenegger! I helt oroligt fint skick:happyhappy: original Box, original gummi band helt otroligt.

Behöver rådgivning angående service på klockan. Den har i princip varit i en låda från 1986 året jag föddes. Bör jag lämna in den på service?

Sen så när jag ställde in tiden så hoppade timvisaren lite neråt under vridningen på kronan mellan kl8-10. Är det ok?
" Arnie" modellen är cool. Vad jag läst så har den ett verk som heter H558 . Ett rätt litet analogt/digitalt verk. Att serva det går säkert men delarna är ruggigt små? Om det skulle vara så är det bättre att leta ett donator verk på Tradera eller nåt? Kanske är det så enkelt som att visaren lossnat bara?
Låt oss se en bild på skönheten?
 
image.jpeg
Ok tack för svaret! Jag har lite svårigheter att ladda up bilder från mobilen. Ska försöka igen några gånger.
 
Senast ändrad:

dnill

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
Ok tack för svaret! Jag har lite svårigheter att ladda up bilder från mobilen. Ska försöka igen några gånger.
Ojojoj så fin! Krispig röd text, väldigt ovanligt att se på denna. Jag hade nog låtit den vara och tagit den pucken sen om det visar sig att den är i servicebehov. Om du ska använda den aktivt kan det vara på sin plats med lite nya packningar isåfall.
Var rädd om den!
/David
 

Wiliamo

Panerai
Vad fin den var! Instämmer med @dnill här ovanför, avvakta med service men se till att få packningar utbytta, de lär vara ganska torra vid det här laget :)
 
Tack för svaren! Jo nu har jag blivit övertygad att inte göra nått med verket. Därimot byta packningarna låter som en super bra ide. Har fått lite ångest nu när jag har märkt att det blivit nåra små små repor på baksidan bara efter en dag på armen. Men jag är uberförsiktig med den. Har två Arnies och vet nu inte om jag ska sälja den lite mer repigare som är inte alls lika synd om. jobbigt läge.

Har en 6105 som är på väg in kanske kommer nästa vecka då blir det lite mera erotik det lovar jag!
 
image.jpeg
Ok nice nästan mitt år När är denna från? Har ju två h558, är väldigt nöjd med dem, andvändbar klocka. Om du är intresserad så kan jag höra av mig när det är dags
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
Ok nice nästan mitt år När är denna från? Har ju två h558, är väldigt nöjd med dem, andvändbar klocka. Om du är intresserad så kan jag höra av mig när det är dags
Det är ju samma klocka. :)
Februari, 87 som Calzone skrev.
Årsklockor är fjantigt, hellre ett riktigt fint exemplar och det har du ju.
 
Oj la up fel bild, för många öl:hungry: jag tycker det är en trevlig känsla att ha på sig en klocka som är lika gammal som man själv är hehe
image.jpg
 
Ojojoj så fin! Krispig röd text, väldigt ovanligt att se på denna. Jag hade nog låtit den vara och tagit den pucken sen om det visar sig att den är i servicebehov. Om du ska använda den aktivt kan det vara på sin plats med lite nya packningar isåfall.
Var rädd om den!
/David

Tack jag håller med dig. Tro mig jag är så rädd om den att jag funderar på att sälja den
 
Topp