Eftersom min tavla blev censurerad här i tråden så får man väl köra barbacka, skippade sekundvisaren också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
jag tänkte prova att modda en seiko srpe. Men hur är det med chapter ring från skx? Passar det? Får lite olika information när jag söker.
Det är denna jag skulle vilja få in:
SKX007/SRPD Lumed Chapter Ring: Numerals Style Gunmetal Finish | namokiMODS
Can you really have too much lume on your watch? Take your watch mod one step further with our range of lumed chapter rings for the Seiko SKX and Seiko 5 SRPD that glows bright green in the dark. We love how a simple chapter ring can transform the look of the entire watch. They add a touch of...www.namokimods.com
Om jag läser här så verkar det så:
[TIPS] Are the mod parts for SKX007 compatible with the new SRPD/SRPE series?
Last Update: 24 Mar 2021 24/03/2021: SEIKO have currently released various different case dimensions. Compatibility only applies to 5KX models with rotatable bezels. 5KX models with pilot bezel are excluded from this compatibility topic. In the last quarter of 2019, SEIKO announced and...luciusatelier.com
Tjena @Miksten !Jag bumpar denna frågan.
Jag blir fortfarande inte riktigt klok på detta när jag läser på nätet, men jag är ny på detta och jag tänker att någon av er borde sitta på svaret, eller?
Hej.Tjena @Miksten !
Inte moddat någon SRPE men med tanke på att modellen har en egen kategori på etc namoki så skulle jag gissa att något skiljer sig åt.
Enligt bilden nedan tolkar jag det som att enbart srpe med roterande bezel är kompatibel med skxdelar
Jag har eventuellt någon lös chapter ring (skx) liggandes hemma som du kan få låna och testa med innan du beställer
Tjena Seiko tråden. Tänkte sälja en moddad Seiko men min annons blev nedtagen. Vet inte om jag får lägga ut ett meddelande om sälj här? Jag gör ett försök så får moderatorer ta bort inlägget ifall det blir fel.
Denna är till salu.
Köptes på forumet, klockan längst ner i denna annonsen https://klocksnack.se/threads/direnzo-drz04-vit-spb149-mod-såld-spb147-mod-såld.158070/
Hör av er ifall ni är intresserade!
Hur gör jag detta? Har provat på ett par sätt med får inga svar så vet inte om jag för något fel?Kontakta moderator för nog ska du kunna annonsera i sälj/bytessektionen.
Jag tycker att man kommer ganska långt med ett kit för en hundring och kanske en glaspress på e-bay, sedan kan man komplettera med mer och bättre grejer vartefter om man känner att man gillar att hålla på och vill fortsätta. Tror att Namokimods hade ett färdigt kit som de sålde också med det mesta i verktygsväg - vet inte om det skiljer sig nämnvärt från e-baykitten dock.Jag förstår att detta är en öppen fråga som beror på vad man ska göra och till vilken modell, men vilka verktyg är ett måste och ungefär vad kostar de? Om ni har en rekommendation på ett kit eller tillverkare så är jag idel öra.
Kollat på AliExpress?Jag gör en liten chansning: Är det någon som kan tipsa som nh35 Mercedes-visare som passar till en 31mm urtavla?
Jag kan inte svära men jag tror att diametern är den samma men att GMT-verket är aningen högre. Kanske funkar om man har en dome saphire?Hej
Fick en halv-knasig idé som jag tänkte kolla om någon kan hjälpa mig svara på. Kan man plocka urverk, tavla och visare från en Seiko 5 GMT och stoppa in i en dress-SKX? Tycker om idén med en GMT, men dress-SKX är så mycket snyggare och mera lagom storlek.
Någon som har koll på om detta kan funka?
Här står det en del bra i ämnetHej
Fick en halv-knasig idé som jag tänkte kolla om någon kan hjälpa mig svara på. Kan man plocka urverk, tavla och visare från en Seiko 5 GMT och stoppa in i en dress-SKX? Tycker om idén med en GMT, men dress-SKX är så mycket snyggare och mera lagom storlek.
Någon som har koll på om detta kan funka?
Denna sida har en del, från Nederländerna. Vet att de säljer en del på ebay också, vilket kan ge billigare frakt.Hallå mod-proffsen
Tänkte byta Insert på en SRPA (Turtle 2016) och började då googla.
Hittade Namoki som verka ha det jag söker, men kommer det tull och moms på detta?
Finns det någon sida i EU som man slipper detta på?
Söker en Bezel och en stål färgad insert med svarta siffror, dvs ska inte byta glas eller dyl, tanken var att kunna behålla original bezelen om jag vill byta tillbaka.
Mvh
Kom på att du har ju https://www.seikomods.com/ också, baserat i UK men jag tror de skickar till eu utan krångel också.Hallå mod-proffsen
Hittade Namoki som verka ha det jag söker, men kommer det tull och moms på detta?
Söker en Bezel och en stål färgad insert med svarta siffror, dvs ska inte byta glas eller dyl, tanken var att kunna behålla original bezelen om jag vill byta tillbaka.
Mvh
TackKom på att du har ju https://www.seikomods.com/ också, baserat i UK men jag tror de skickar till eu utan krångel också.
Namoki har redan tull/moms inkluderat i priserna du ser på siten. Så var det när jag köpte iallafallHallå mod-proffsen
Mvh
Såpass alltså? Det var ju toppennyheterNamoki har redan tull/moms inkluderat i priserna du ser på siten. Så var det när jag köpte iallafall