Stenholm13
Silver
Sett jäkligt coola seiko mods i typ submariner stil, men vågar man köpa en sån? Hur står dom sig kvalitetsmässigt osv? Vattentäthet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt bygge! Hur fungerar det med kronan/pinnen? Behöver man beställa en speciell för GMT:n? Jag är sugen på att skaffa en GMT-mod med minsta dotterns namn på tavlan. Kollar runt lite då och då efter tavlor som man kan beställa med custom-text.
Färdig med min GMT-mod som jag gått och funderat på ett tag. När jag skaffade en Seiko 5 GMT tidigare i år störde jag mig på att kronan inte var skruvad, att det var lite plottrigt med alla siffror på vridringen och att boetten var lite för stor. Så jag sålde den. Men har sedan dess funderat på om man kunde modda den till en SKX013 boett. Det kunde man!
Jag skaffade en ny Seiko 5 GMT, den svarta modellen, och köpte sedan en svart SKX013 boett, ett dubbeldomat saffirglas, en korona med ett rött S, och en fasad glasring - allt från Namoki. Tog ut urverket med tavla och visare och satte in allt i den svarta boetten. På Namokis hemsida står det att man behöver ett dubbeldomat glas för att få plats med alla visare i GMT-verket. Det de inte skriver är att verket också bygger neråt och att man därför inte kan ta vilket baklock som helst. Det baklocket som jag beställde från Namoki (svart helt i stål) gängade in för djupt i boetten och där var plastringen på verket i vägen. Så det var bara att sätta i baklocket från donatorklockan. Men det blev OK.
Blev modden så bra som jag tänkt? Kanske. Den är väldigt svart, kanske för svart. Kanske får bli en annan färg på natot...
Tack! Låter som en rolig idé.Coolt bygge! Hur fungerar det med kronan/pinnen? Behöver man beställa en speciell för GMT:n? Jag är sugen på att skaffa en GMT-mod med minsta dotterns namn på tavlan. Kollar runt lite då och då efter tavlor som man kan beställa med custom-text.
Men det är ingen speciell för GMT? Alltså om de har några spår i sig eller så? Har inte moddat ngt själv men är sugen.Tack! Låter som en rolig idé.
Oavsett vilken ny krona du köper, åtminstone från de ställen jag provat, kommer den utan pinne. Namoki skickar med en lång pinne som man får kapa till själv. Ganska enkelt, finns bra videos på tuben att kolla på.
En sak som jag däremot läste när jag läste om att modda GMTn var att om man byter urtavla, vilket jag inte gjorde, måste man se till att den har tillräckligt stort hål för visarna. Tydligen är axeln med visarna lite större.Nej, som jag fattat det är det samma pinne. Jag använde i alla fall ingen speciell och det funkade.
Blev lite osäker men såg att denna sida säljer samma visare till bägge urverken!Har jag förstått det rätt om tavla och visare till NH36 passar på 7S36?
Ja nu har jag googlat en hel del och det mesta tyder ju på att det är så, jag får beställa och provaBlev lite osäker men såg att denna sida säljer samma visare till bägge urverken!
H1351 U1 Style Hands Set - Black - BGW9 Lume
Need a new hand set for your Seiko timepiece? Choose the U1 Style Hands Set with BGW9 lume. Get it at Watch&Style. Visit us for more hand set designs.watchandstyle.net
Lite nyfiken nu, vad ska du bygga för något?Ja nu har jag googlat en hel del och det mesta tyder ju på att det är så, jag får beställa och prova
Lite osäker än på vad slutresultatet blir, men är sugen på göra något kul med den härLite nyfiken nu, vad ska du bygga för något?
Sett några riktigt bra moddade varianter på instagram på just den boetten! Visa gärna upp när du kommer i gång!Lite osäker än på vad slutresultatet blir, men är sugen på göra något kul med den här
Jag tänker mig en svart tavla och och grönt vridringsinlägg i lite hulkstuk, eller är det kermit?, kanske andra visare. Även chapter ring eller vad det heter. Mek och mod ser ju kul ut så då tänkte jag att den här klockan blir bra att offra
Sommarklockan klar!
En SRPK33 som fått bezel och visare i silver. Jag tycker att det svarta i originalbezelen tar över, med silverfärgad bezel poppar tavlan bättre. Sen känns ju guld-visarna i originalutförandet helt fel. Bytte till silver SKX, fick korta sekund- och minutvisarna lite.
Första bilden är ’före’ dvs original. Övriga efter. Blev riktigt nöjd!
Snyggt, har du beställt tavlan nånstans?Min GMT-mod med dotterns namn på tavlan. Sugen på att byta till ett annat case men inte säker på att jag får i insertringen i tex ett mm200 case
Tack! Ja på AliExpressSnyggt, har du beställt tavlan nånstans?
Hur fick du dit bokstäverna då, är det vanliga klistermärken du satt dit?Tack! Ja på AliExpress
Det gjorde de som jag köpte tavlan av. De printade på dem. Edit här är butikenHur fick du dit bokstäverna då, är det vanliga klistermärken du satt dit?
Jag hoppades att man kunde beställa tavlor med egendesignade mönster någonstans
Den är riktigt snyggVidareutvecklade mitt svarta Seiko 5 GMT bygge. Byggde den i höstas genom att flytta innanmätet från en SSK001 till en svart SKX013-boett från Namoki. Då ville jag ha lite mer avskalad känsla och satte en fast svart fasad glasringpå den. Men efter en del funderade beställde jag en vridring med myntkant och ett keramiskt ilägg, också från Namoki. De hade inga GMT ilägg till SKX013. Känss som att det blev bättre.
Tack!Den är riktigt snygg