• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko "Pogue" 6139-6002 med proveniens!

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tillverkare: Seiko
Modell: "Pogue" 6139-6002
Urverk: Automatiskt
Årgång: Svensksåld 1975
Band: Originalstållänk, troligen fullängd.
Papper & box: "Papper" finns men ingen box (se bilder)
Servicehistorik: Servad 6 maj 2015 av Minuteman här på KS

Info:
Nu är det dags att sälja den klocka jag har haft längst i min samling. Det är en Seiko 6139-6002 även s.k. "Pogue". Pogue kommer från astronauten William R. Pogue som bar denna modell. Med detta ur medföljer originalkvitto, folder och garantibevis från återförsäljaren, vilket är mycket ovanligt. Det har varit totalt 3 ägare (inkl. mig) som har haft denna, bilden på vykortet "YOU & ME" nedan visar man mannen som plockade ut klockan från Ur&Penn i Norrköping 1975. Även fast den är svensksåld så har den inte svenskt daghjul.

Efter lite forskning så hittade jag info om att denne man hade medverkat i den svenska TV-serien Eva & Adam, avsnitt "Missförståndsafton" (13min in i avsnittet) som visades 15 april 2000. Går att se på följande länk - http://www.oppetarkiv.se/video/1483145/eva-och-adam-sasong-2-avsnitt-8-av-8 Tyvärr bar han inte just detta ur under inspelningen.

Klockan är i ett använt skick som ni kan se men urverket fick en service av Minuteman här på Klocksnack 6 maj 2015. Det som gjordes vid servicen var att urverket plockades isär, rengjordes och oljades. Originalglaset polerades upp samt nya packningar till krona, pushers och boettlocket.

Tavlan, visarna, glaset och den roterande innerringen är i mycket bra skick med tanke på åldern. Är det något jag kan påpeka så skulle ändlänkarna behöva lite massage för att passa perfekt mot boetten.


Har du några frågor så är det bara att skicka ett PM så svarar jag så fort som möjligt :)


Pris: 7500kr inkl. värdepost.
Returpolicy: Retur inom 24h om klockan inte motsvarar dina förväntningar.
Referenser från tidigare affärer finns här - https://klocksnack.se/threads/vintage92.10272/

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

19.png

20.png

21.png

22.jpg

23.JPG

24.jpg
 
Senast ändrad:
Topp